Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
☺ ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
Reakcia na: fobust #37479:
ok, bez problemu. Taky John Kerry ma tiez dnes priserny den v praci...
Reakcia na: yale #37475:
V tom, že z tých formulácií sa dá vyčítať prakticky všeličo, máš pravdu. Keby si ale tak skepticky hľadel na všetky vyjadrenia, tak sa dá nedostavať aj začaté metro.

To, že sa aj naďalej uvažuje s výstabou tunela popod Dunaj, a zároveň sa pred tým má upraviť aj Starý most sa mi na celom uznesení páči najmenej. Odklad budovania tunela chápem - peniaze, ale prečo v takom prípade neopustiť pôvodnú koncepciu prechodu Dunaja tunelom a nevyužiť Starý most definitívne a do podzemia vojsť na Šafárikovom nám. alebo Štúrovej. "Ideové" riešenie zjazdu z mosta je niekde v oklolí príspevku #29586 (40 príspevkov +-), nemôžem ho presne nájsť 😞

Podľa mojej predstavy etapizácia výstavby nosného systému by mohla byť nasledovná:

1. etapa
a. výstavba úseku Janíkov dvor - Šafárikovo nám. cez Starý most
b. prestavba Šafárikovho nám., vybudovanie cestného podjazdu pre smer Dostojevského rad - Vajanského nábr.
c. zaústenie trate do podzemia zhruba pri dnešnom parčíku
d. výstavba hĺbeného úseku popod Šturovu
e. slepé ukončenie tunela pod Nám. SNP, dočasný výjazd z tunela zo Štúrovej na Špitálsku
Počas výstavby by bola vylúčená premávka električiek po Štúrovej, po jej ukončení by bol prejazd v dotknutej oblasti možný v smeroch Petržalka - Štúrova - Špitálska (podzemne), Nový most - Jesenského - Špitálska/Nám. SNP (povrchovo), Nám. SNP - Špitálska (povrchovo)

2. etapa
a. výstavba podzemného, prevažne hĺbeného úseku Nám. SNP - Hlavná stanica buď v trase Nám. SNP - Poštová - Hodžovo nám. - Štefánikova - Pražská - Hlavná stanica alebo Nám. SNP - Hurbanovo nám. - Hodžovo nám. - Štefánikova - Pražská - Hlavná stanica
b. možná krátka výluka Obchodnej
c. Povrchová trať po nám. SNP zatiaľ ostáva
Po ukončení 2. etapy linkové vedenie:
1. Janíkov dvor - Nám. SNP - Hlavná stanica (plne segregovaná trať)
2. Janíkov dvor - Špitálska - Vazovova - Rača
3. Dúbravka - Nový most - Špitálska - Ružinov
4. Karlova Ves - tunel - Obchodná - Vazovova - Zlaté Piesky
5. Hlavná stanica - Štefanovičova - Vazovova - ŽST Nové Mesto

3. etapa
a. výstavba prevažne hĺbeného podzemného úseku Hlavná stanica - Záhradnícka v trase Palárikova - Šancová - Miletičova
b. dlhodobá výluka ružinovskej radiály, počas nej výstavba mimoúrovňového križovania s Tomášikovou a pripadne ešte po jednom v úrovni Chlumeckého a ružinovskej nemocnice.
Po ukončení 3. etapy linkové vedenie:
1. Janíkov dvor - Nám. SNP - Hlavná stanica - Trnavské mýto - Ružinov (plne segregovaná trať)
2. Dúbravka - Nový most - Špitálska - Špitálska - Vazovova - Rača
3. Karlova Ves - tunel - Obchodná - Vazovova - Zlaté Piesky

A máme prvú trasu NS postavenú na tri etapy (a teda ľahšie financovateľnú), podobne postavíme aj druhú 🙂

Dobré nie? Normálne to môžem dať do rubriky sci-fi ? ?

Som si vedomý, že toto riešenie má plno múch, takže vylepšujte a posielajte konštruktívne pripomienky a vymyslíme ideálny a postaviteľný systém ? ?
Reakcia na: fobust #37453:
Preč z metrokrajiny!
Reakcia na: yale #37478:

Sorry, mal som priserny den v prace, odniesol si si to. Hanbim sa. Uz dlho sa mi nestalo aby som takto skaredo pisal. Mne iba vadi ze sa tu pinda na tu elektricku, ale ked sa povie metro, tak ihned hura, ake je skvele, ako sa bude masovo stavat, rozsirovat, ako elektricka kapacitne nestaci a podobne blaboly.
Reakcia na: fobust #37474:
a kde som do **** ja hovoril ze obhajujem tazke metro?

aj takto sa mozeme bavit, ale je to detinske.
http://dop.slovakrail.sk/info_predaj_internet_2.html
"Pri spustení predaja cez internet sme sľúbili, že službu budeme postupne skvalitňovať. Prišiel čas na plnenie našich sľubov. Od 3. novembra 2004 si tak môžete zakúpiť cestovný doklad už 4 dni pred odchodom vlaku. A to ešte stále nie je všetko! Určite budeme pokračovať ďalej."
Reakcia na: tr3mp #37470:
Ja samozrejme poznam tieto dokumenty, ale z ich mnohoznacnej formulacie sa da vycitat to, co prave potrebujes:

Bod 1: Definuje sa ciel, ktory vsak nemusi byt naplneny ani za 30, ani 50 rokov, a ten system moze vyzerat lubovolne.
Bod 2: Opat sa hovori o vyhlade. Cize vo vyhlade 1435 mm, ale teraz sa pokojne vybuduje 1000-ka.
Bod 3: Myslim, ze trasovanie systemu je uz pomerne ustalene a optimalizovane, aspon to je dobre.
Bod 4: System "bude" segregovany, ale ako na potvoru, uzneseni uz bolo iks, a system sa nam nechce segregovat. Co s nim urobime?
Bod 6 vlastne posuva bod 5 do "dalekeho vyhladu" a zaroven hovori, ze nejake zanorenie na Sturovej sa tiez neuvazuje, pretoze definitivnym riesenim je tunel pod Dunaj. Toto mi pripada zvlastne - ak sa Stary most prestavia na zeleznicny, logicky dalsi krok je zaviest trat na Sturovej pod zem a nie vybudovat tunel pod Dunajom. Prave toto ukazuje, ze zrejme sa pocita, ze uplynie nejaka doba, pocas ktorej bude fungovat iba petrzalska elektricka s trianglom na Safko a tunel sa zacne budovat az v case, ked Stary most bude koncit so zivotnostou - teda o 10, 20, 30 rokov...

A naopak, ak sa ma coskoro budovat tunel pod Dunajom v definitivnom vedeni, preco saskovat so Starym mostom? Casovy rozdiel v realizacii Safkodrahy a celeho B-cka je 2-3 roky.
Reakcia na: tr3mp #37473:

Nie je, ale daj *****ovi rozum. Bude si mliet svoje, potom ta napadne za veci, ktore ti sam vlozi do ust. Nech ide do riti! Kde som do **** ja hovoril, ze vybudovanie elektricky iba z Petrzalky cez most s vyustenim na Safku je definitivne riesenie dopravy v BA???? Do **** aj s nim a jemu podobnymi! Vsak to co pisem je nieco ine, aj linky na fotky toho, ako by som si to predstavoval som pridal. Ze to ***** necita a nekuka nie je moj problem. A ze tu bude obhajovat tazke metro bez jedienj stipky znalosti problematiky ma vytaca do vyvrtky! Mam len jedny nervy!!! *****!
Reakcia na: fobust #37472:
Toto je konštruktívna debata? ?
Reakcia na: yale #37467:

Chod tam, odkial si prisiel. Nebudem uz s tebou minat tunak cas. Velmi dobre vies co si!
Reakcia na: yale #37467:
Pokiaľ viem, oficiálna informácia mesta o budovaní trate z Petržalky na Šafárikovo nám. pochádza z uznesenia mestského zastupiteľstva č. 251/2003 (http://www.bratislava.sk/vismo/dokumenty2.asp?u=700000&id_org=700000&id=71366#251), ktoré v časti B. schvaľuje hovorí:
nasledovné zásady nosného systému mestskej hromadnej dopravy:

1. Cieľom nosného systému je založiť otvorený, perspektívny, spoľahlivý koľajový segregovaný systém, schopný prispôsobiť sa budúcim podmienkam rozvoja mesta a nárokov na prepravu.
2. Nosný systém má umožniť vo výhľade maximálnu kompatibilitu mestského a regionálneho systému na báze koľajového rozchodu 1435 mm.
3. Pre cieľový stav sú najvhodnejšie trasy potvrdené doterajšími prijatými dokumentáciami, ktoré v centre mesta vytvárajú okruh, na ktorý sa napájajú štyri radiály. Radiály sa napájajú na okruh v dvoch prestupových uzloch.
4. Nosný systém bude segregovaný, v centre mesta v podzemnej úrovni a na radiálach bude segregácia podmienená lokálnymi pomermi územia.
5. Definitívne napojenie Petržalky na centrálnu mestskú oblasť bude riešené tunelom pod Dunajom.
6. Radiála v Petržalke má byť vedená v rezervovanom koridore v trase s definitívnym smerovým a výškovým vedením.

Ak budeš ignorovať bod 4. tohto uznesenia, teda vravieť, že podzemné vedenie v CMO sa neplánuje, musíš takisto ignorovať uznesenie ako celok, teda aj bod 6., čiže žiadna trať do Petržalky sa nestavia.

Samozrejme, je možné, že mi unikol nejaký novší dokument. Ak o nejakom vieš, daj mi vedieť. V každom prípade Ťa prosím, aby si mi uviedol zdroj, z ktorého vieš o výstavbe trate do Petržalky, a z ktorého by vyplývalo, že sa ide stavať električková trať Petržalka - Šafárikovo nám. a zároveň sa neplánuje výstavba podzemných tratí v centre.

?
Reakcia na: fobust #37464:
Do hlupakov nadavaj napriklad svojej rodine.

Tvoje riesenie s podpovrchovou elektrickou (ak ju tak chces nazyvat) sa mi pozdava, ale vsimni si, ze taketo riesenie nikto nenavrhuje, ani na nom nepracuje. A to je to, na co poukazujem.

Uz som tiez napisal, ze ak je vyhodnejsie prekonat Dunaj mostom a trat zanorit pod zem napr. az na Sturovej, treba to urobit tak. Ale ani takyto navrh neexistuje, hovori sa iba o projekte konciacom trianglom na Safku a tym "prva etapa vystavby nosneho systemu" konci.
Reakcia na: tr3mp #37465:
Aby niekto nepochopil môj posledný príspevok, som za vedenie NS v CMO pod zemou. V príspevku len polemizujem s citovaným tvrdením.
Reakcia na: yale #37462:
"na Safarikovom namesti sa napoji nova radiala." Keďže radiála sa napojí na CMO na jej juhozápadnej strane, kde je v súčasnosti len jedna radiála (dúbravská) oproti trom na severovýchode (račianska, vajnorská, ružinovská), situácia sa nezhorší, naopak táto nerovnovážnosť sa zmenší a linky sa nebudú musieť v centre otáčať, ale budú môcť cez centrum prechádzať.
Reakcia na: yale #37462:
Ty hlupak, ignorant, ja vravim ze v CMO treba tu elektricku zakopat pod zem!!!! Co tu pises sa kraviny?! Samozrejme ze sucasna elektrickova siet je nic moc! Ale nevidim dovod, preco by nemohla byt elektricka pod zemou. Napr. Na Sturovej zalezie elektricka pod zem, alebo na Kamennom namesti, odtial pojde pod zemou na Hodzovo namestie (razeny alebo ciastone hlbeny tunel). Dalej na HLST, odtial (stale pod zemou) na Racismyto, kde bude krizovat podzemnu elektricku, v smere Raca - Radlinskeho). Odtial dalej pod zemou na Trnavske myto, odtial na Mileticku, kde moze vyliezt na povrch, alebo sa tiez zakope az po zastavku Mraziarenska, odkial pojde po povrchu na trati s preferenciou az do Ruzinova. Odtail sa elektricka (rychlodrazna) predlzi az na Dolne hony. Toto presne kopiruje navrhovanu trasu B planoavneho metra. Mi nevrav ze to nie je riesenie.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.