Vďaka Tvojmu príspevku a manželke, čítajúcej DF cez moje plece, som sa dozvedel, že v slovenčine už zdomácnel a do pravidiel sa dostal ďalší patvar "loby" a "lobizmus". Ktorý debbyl tie pravidlá robí:-)?
Radujme sa, veseľme sa - po ťažkej a namáhavej práci:-) sa DPB podarilo preprogramovať na teplomeroch "Nám. Biely kříž" na "Nám. Biely kríž". "Florianské nám." a "Račianské mýto" zatiaľ zostávajú.
Za komunistov boli aj iné problémy než peniaze - nie sú ľudia, nie sú stroje, nie je pečiatka ... Dnes je všetko, len peňazí niet (lepšie povedané, na verejnoprospešné účely; na 3,14čoviny je ich dosť).:-(
Vyuzil niekto X82? Zaujimava trasa. Akurat vylepovaci CP to pokaslali. Na Kupalisku Matador bol CP Kopcany sidlisko smer Matador. Pri Kopcanoch smer to vyzeralo na Matador. Aspon ze pri cintorine to bolo OK.
Yale: aj Safkoelektricka ma suvisiace investicie.
- rekonstrukcia Stareho mostu
- prestavba radial - preferencia, krizovania, ...
- nove elektricky
Spojenie z Petržalky do Rače je obdobná vyhliadková jazda. Vlakom to trvá 27 minút (aj keď odrátam pobyty na NM a Predmestí, stále 22 minút - a to sú po ceste iba tri stanice), busom 59 21 minút.
Škoda Nív, to by Tvoj návrh hral úplne inú pesničku.
nové autobusy treba nakúpiť aj v prípade "električky cez Starý most" - tá je programovaná (ak všetko pôjde dobre) do prevádzky na roky 2008-2010 a určite ňou nebudú chodiť všetci obyvatelia Petržalky... obnova vozového parku súčasnej MHD je potrebná bez ohľadu na to, čo sa bude stavať.
Za predpokladu, ze by sa aj za IAD platilo adekvatne, mohlo by to byt konkurencieschopne (cena "parkovacieho" pozemku v centre, znecistovanie ovzdusia, dopravne nehody a pod...).
Uznavam, ze niektori "to" maju radsej lacne a nekvalitne, ini si radsej priplatia. Ak by to malo byt lacne a kvalitne, zaplatime to z nasich dani, a zaplatime k tomu este politikom za "sprostredkovanie".
Urcenie ceny predplatnych listkov je vec tarifnej politiky - Stammgasta si treba udrzat zlavami.
Treba napriklad spocitat, ci obsluha mimo spicky nie je nahodou lacnejsia, ako v spicke. Ak chceme napriklad zvysit v spicke ponukane os*km, treba nakupit nove vozidla. V sedle ich staci vytiahnut z garaze. Zakaznik si tiez radsej kupi elektricenku ak vie, ze ju moze vyuzit aj v sobotu o 23:30.
Hehe, no ja som mal dnes iba 4 pracovne hovory, z toho 3 zo Svajciarska a jeden do nemecka, ja som volal spat zakaznikovi. Cely den som sa zasival. Vsak mozno uz cez buduci tyzden pojdem do nemecka na skolenia... Az niekam ku Frankfurtu. A vymyslaju ze lietadlo je drahe a chcu ist gumokolom. To ja odmietam. Brr... Ale neviem ci je nejake rozumne vlakove spojenie.
Lucia:Zatiaľ čo keď na Dlhé Diely zavedú duobus a ten bude hypoteticky jazdiť až pod Most SNP,tak to bude trvať koľko?Mimochodom,ako sa tam dá čakať na električku 10-11 minút,ak tam jazdia TRI linky v dvanásťminútovom intervale každá,pričom spomínam len linky,ktoré idú pod Most SNP?
A tvrdila som nieco ine nez ze to trva 30 - 35 min pod N.most? Tak neviem aku to musis mat konstelaciu ked to stihas aj za 16 min, t.j,. cesta elektrickou trva 11 min. takze na absolvovanie cesty z DD ti staci 5 min. tzn, bezis na autobus a stihnes ho, nebyvas na Kuklovskej lebo odtial dolu cesta trva 9 min. prebehneš na elektricku ktora stoji na zastavke a ta pocka... Ale to byva malokedy ja vacsinou cakam aj na autobus viac ako 5 min, veziem sa tych 9, na elektricku cakam dalsich 8-10 min.... Asi si jediny co si spokojny s MHD na DD. Mozno keby ciel mojej cesty bol v centre este by sa to dalo vydrzat, ale ja a mnohio dalsi cakame este /ak mi ujde pred nosom/ aj 12 min. na dalsi prestup- autobus a este sa veziem 10 min. tak to sa mi uz toho cakania a celej cesty zda privela. Ale mate pravdu asi sa prestahujem. Majte sa.
Ešte raz zopakujem môj názor v skratke:
1. má význam postaviť trasu B vrátane časti v centre, minimálne po Filiálku - popri výstavbe zrealizovať synergické rozvojové stavby - námestie SNP, nová Hlavná stanica, severná tangenta, Filiálka. Trasa B by mala byť v Petržalke vedená ako plne segregovaná - najlepšie tesne pod povrchom, na "streche" trasy by sa vybudovala chýbajúca Jantárová ulica.
2. osadiť trasu patrične vhodnými novými vozidlami - nešpekulujem o tom, či Combino alebo necombino.
3. Prispôsobiť ostatnú dopravu prestupným bodom
- ŽSR Petržalka - zastávka: prestup na S-bahn (na smery ŽSR Petržalka - Rakúsko, ako aj smer letisko
- Dostojevského rad: prepojenie na AS Mlynské Nivy (shuttle bus)
- Kamenné námestie: hlavný prestupný bod na električky
- Hodžovo námestie: prestup na autobusové a trolejbusové linky
- Hlavná stanica: vlaky, S-bahn na Záhorie
- Filiálka (možný výstup na Trnavské Mýto aj Račianske mýto): električkové radiály, vlaky, S-bahn...
samozrejme to nie je ešte úplný systém, ale pokryl by dosť veľa požiadaviek...
Niekde na webe som cital, ze OeBB si objednali aj dvojsystemove verzie 4024 prave pre vlaky na Slovensko a do Ceska a Madarska. Je to vobec pravda? Ma uz ELIN spravenu vyzbroj na 25 kV? Nebude s nou podobna ostara, ako s 1116? A vobec, nevie niekto, ako daleko je 1216? (Dakde som cital, ze 1216 001 by snad uz v novembri mohla ist na prve skusobne jazdy.)
verím, že tentoraz by sa už nedalo prestať stavať, minimálne kým by prvá trasa nebola v prevádzke.
Aj skúsenosť z iných prípadov, keď sa metro z dôvodu krátkodobých záujmov prestalo stavať, svedčia o tom, že neskôr sa k nemu museli vrátiť za cenu vysokých dodatočných nákladov.
U nás došlo k zastavaniu koridoru, kde sa dala trasa vybudovať hĺbením (budova Slovenskej poisťovne, VÚB, čoskoro ďalšie budovy) alebo dokonca otvorené vedenie mimo križovaní - rozmýšľam, nad čím asi na magistráte uvažujú, keď púšťajú z ruky pozemky na takejto trase.
V Amsterdame sa metro malo začať stavať v čase, keď protestovanie bolo v móde (flower power a pod.), keď tamojšia nálada bola proti výstavbe - preto nakoniec namiesto hlavnej trasy postavili pod zemou iba pár kilometrov okľukou od centra a ďalej viedli trasu po povrchu. Dnes stavajú pôvodnú trasu vo veľmi ťažkom prostredí, pretože pôvodná nevyhovuje pre mnohé smery, električky v centre sú pomalé (stále musia chodiť cez úzke uličky plné chodcov, cyklistov a rôzne sa krútiť medzi kanálmi cez mosty).
A naši radní pokojne napíšu, že sa nechávajú inšpirovať riešením rýchlodrážnej električky v mestách ako Amsterdam... až na to, že "rýchlodrážna električka" (ako som už písal) tam chodí len po jednej linke, ktorá vychádza z metra... je to síce zaujímavý systém, ale dosť komplikovaný...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
yale
Aj skúsenosť z iných prípadov, keď sa metro z dôvodu krátkodobých záujmov prestalo stavať, svedčia o tom, že neskôr sa k nemu museli vrátiť za cenu vysokých dodatočných nákladov.
U nás došlo k zastavaniu koridoru, kde sa dala trasa vybudovať hĺbením (budova Slovenskej poisťovne, VÚB, čoskoro ďalšie budovy) alebo dokonca otvorené vedenie mimo križovaní - rozmýšľam, nad čím asi na magistráte uvažujú, keď púšťajú z ruky pozemky na takejto trase.
V Amsterdame sa metro malo začať stavať v čase, keď protestovanie bolo v móde (flower power a pod.), keď tamojšia nálada bola proti výstavbe - preto nakoniec namiesto hlavnej trasy postavili pod zemou iba pár kilometrov okľukou od centra a ďalej viedli trasu po povrchu. Dnes stavajú pôvodnú trasu vo veľmi ťažkom prostredí, pretože pôvodná nevyhovuje pre mnohé smery, električky v centre sú pomalé (stále musia chodiť cez úzke uličky plné chodcov, cyklistov a rôzne sa krútiť medzi kanálmi cez mosty).
A naši radní pokojne napíšu, že sa nechávajú inšpirovať riešením rýchlodrážnej električky v mestách ako Amsterdam... až na to, že "rýchlodrážna električka" (ako som už písal) tam chodí len po jednej linke, ktorá vychádza z metra... je to síce zaujímavý systém, ale dosť komplikovaný...