Za predpokladu, ze by sa aj za IAD platilo adekvatne, mohlo by to byt konkurencieschopne (cena "parkovacieho" pozemku v centre, znecistovanie ovzdusia, dopravne nehody a pod...).
Uznavam, ze niektori "to" maju radsej lacne a nekvalitne, ini si radsej priplatia. Ak by to malo byt lacne a kvalitne, zaplatime to z nasich dani, a zaplatime k tomu este politikom za "sprostredkovanie".
Urcenie ceny predplatnych listkov je vec tarifnej politiky - Stammgasta si treba udrzat zlavami.
Treba napriklad spocitat, ci obsluha mimo spicky nie je nahodou lacnejsia, ako v spicke. Ak chceme napriklad zvysit v spicke ponukane os*km, treba nakupit nove vozidla. V sedle ich staci vytiahnut z garaze. Zakaznik si tiez radsej kupi elektricenku ak vie, ze ju moze vyuzit aj v sobotu o 23:30.
Hehe, no ja som mal dnes iba 4 pracovne hovory, z toho 3 zo Svajciarska a jeden do nemecka, ja som volal spat zakaznikovi. Cely den som sa zasival. Vsak mozno uz cez buduci tyzden pojdem do nemecka na skolenia... Az niekam ku Frankfurtu. A vymyslaju ze lietadlo je drahe a chcu ist gumokolom. To ja odmietam. Brr... Ale neviem ci je nejake rozumne vlakove spojenie.
Lucia:Zatiaľ čo keď na Dlhé Diely zavedú duobus a ten bude hypoteticky jazdiť až pod Most SNP,tak to bude trvať koľko?Mimochodom,ako sa tam dá čakať na električku 10-11 minút,ak tam jazdia TRI linky v dvanásťminútovom intervale každá,pričom spomínam len linky,ktoré idú pod Most SNP?
A tvrdila som nieco ine nez ze to trva 30 - 35 min pod N.most? Tak neviem aku to musis mat konstelaciu ked to stihas aj za 16 min, t.j,. cesta elektrickou trva 11 min. takze na absolvovanie cesty z DD ti staci 5 min. tzn, bezis na autobus a stihnes ho, nebyvas na Kuklovskej lebo odtial dolu cesta trva 9 min. prebehneš na elektricku ktora stoji na zastavke a ta pocka... Ale to byva malokedy ja vacsinou cakam aj na autobus viac ako 5 min, veziem sa tych 9, na elektricku cakam dalsich 8-10 min.... Asi si jediny co si spokojny s MHD na DD. Mozno keby ciel mojej cesty bol v centre este by sa to dalo vydrzat, ale ja a mnohio dalsi cakame este /ak mi ujde pred nosom/ aj 12 min. na dalsi prestup- autobus a este sa veziem 10 min. tak to sa mi uz toho cakania a celej cesty zda privela. Ale mate pravdu asi sa prestahujem. Majte sa.
Ešte raz zopakujem môj názor v skratke:
1. má význam postaviť trasu B vrátane časti v centre, minimálne po Filiálku - popri výstavbe zrealizovať synergické rozvojové stavby - námestie SNP, nová Hlavná stanica, severná tangenta, Filiálka. Trasa B by mala byť v Petržalke vedená ako plne segregovaná - najlepšie tesne pod povrchom, na "streche" trasy by sa vybudovala chýbajúca Jantárová ulica.
2. osadiť trasu patrične vhodnými novými vozidlami - nešpekulujem o tom, či Combino alebo necombino.
3. Prispôsobiť ostatnú dopravu prestupným bodom
- ŽSR Petržalka - zastávka: prestup na S-bahn (na smery ŽSR Petržalka - Rakúsko, ako aj smer letisko
- Dostojevského rad: prepojenie na AS Mlynské Nivy (shuttle bus)
- Kamenné námestie: hlavný prestupný bod na električky
- Hodžovo námestie: prestup na autobusové a trolejbusové linky
- Hlavná stanica: vlaky, S-bahn na Záhorie
- Filiálka (možný výstup na Trnavské Mýto aj Račianske mýto): električkové radiály, vlaky, S-bahn...
samozrejme to nie je ešte úplný systém, ale pokryl by dosť veľa požiadaviek...
Niekde na webe som cital, ze OeBB si objednali aj dvojsystemove verzie 4024 prave pre vlaky na Slovensko a do Ceska a Madarska. Je to vobec pravda? Ma uz ELIN spravenu vyzbroj na 25 kV? Nebude s nou podobna ostara, ako s 1116? A vobec, nevie niekto, ako daleko je 1216? (Dakde som cital, ze 1216 001 by snad uz v novembri mohla ist na prve skusobne jazdy.)
verím, že tentoraz by sa už nedalo prestať stavať, minimálne kým by prvá trasa nebola v prevádzke.
Aj skúsenosť z iných prípadov, keď sa metro z dôvodu krátkodobých záujmov prestalo stavať, svedčia o tom, že neskôr sa k nemu museli vrátiť za cenu vysokých dodatočných nákladov.
U nás došlo k zastavaniu koridoru, kde sa dala trasa vybudovať hĺbením (budova Slovenskej poisťovne, VÚB, čoskoro ďalšie budovy) alebo dokonca otvorené vedenie mimo križovaní - rozmýšľam, nad čím asi na magistráte uvažujú, keď púšťajú z ruky pozemky na takejto trase.
V Amsterdame sa metro malo začať stavať v čase, keď protestovanie bolo v móde (flower power a pod.), keď tamojšia nálada bola proti výstavbe - preto nakoniec namiesto hlavnej trasy postavili pod zemou iba pár kilometrov okľukou od centra a ďalej viedli trasu po povrchu. Dnes stavajú pôvodnú trasu vo veľmi ťažkom prostredí, pretože pôvodná nevyhovuje pre mnohé smery, električky v centre sú pomalé (stále musia chodiť cez úzke uličky plné chodcov, cyklistov a rôzne sa krútiť medzi kanálmi cez mosty).
A naši radní pokojne napíšu, že sa nechávajú inšpirovať riešením rýchlodrážnej električky v mestách ako Amsterdam... až na to, že "rýchlodrážna električka" (ako som už písal) tam chodí len po jednej linke, ktorá vychádza z metra... je to síce zaujímavý systém, ale dosť komplikovaný...
Panebože, ja to už nechcem riešiť s ľuďmi, ktorí operujú s názormi "električka=T3, Combino, Cityrunner, nič týchle apriori NIE JE električka" a podobne. Prečo by tá Tebou pohŕdaná Šafkoelektrička (kde si vzal, že tam bude končiť) nemohla byť prvou fázou NDS?
Ale, záverom: ludne sa, podobne ako DPB, utápajte v nereálnych chim,éreach "čo bude až bude" miesto realistických projektov. Ľudia vám medzitým poodchádzajú k IAD a už sa len tak nevrátia.
to by v tej spicke ani nebolo az tak zufale, myslim ze malokto cestuje jednu cestu neakych 16 km ci kolko to ten polhodinovy a hodinovy listok stoja... (za predpokladu ceny 1 SKK/km) [otazne je ako by sa to premietlo do ceny predplatnych listkov ktore pouziva vacsina]
Takže: 11 minút v električke, 4 minúty čakanie na zastávke, zvyšných 20 minút teda trvá cest z DD na Segnerku? To by som aj pešo a o barlách došiel.
No ale škoda hovoriť, lebo evidentne stále odmietaš pochopiť, že akýkoľvek gumokolný dopravný prostriedok po nábreží bude vždy pomalší ako električka.
Keby sa malo platiť za dopravu toľko, čo stojí, autobus by stál cca. 50 hal. - 1,- SKK /km / osoba. Večer, v noci a mimo hlavné prepravné prúdy samozrejme viac. Kto by s tým jazdil?
Hej, a manju 2 rozchody vyzera to dost cool... Ked som tam bol, tak som byval pri obratisku, ked sa tocili len uzkorozchodne pricom trat bola dvojrozchodna:)
Áno, je to práve pesnička z filmu Búrlivé výšiny natočeného podľa románu ktorejsi Bronteovej - neviem ktorej, mne sa furt pletú. Okrem Búrlivých výšin sa miestnej časti Lange Teile hovorí ešte aj Na Veternej Hôrke, čo je starší slovenský preklad názvu tohoto románu.
Ale h...o, my Česi ho dnes nemáme a v Nemecku tiež iba v niektorých častiach - s Hamburgom dnes normálne pracovne komunikujem.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vševedko
Ale, záverom: ludne sa, podobne ako DPB, utápajte v nereálnych chim,éreach "čo bude až bude" miesto realistických projektov. Ľudia vám medzitým poodchádzajú k IAD a už sa len tak nevrátia.