Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: fobust #37267:

Dodatok: Tomu nemcurovi som sa nedovolal.
Reakcia na: Vševedko #37254:
Za predpokladu, ze by sa aj za IAD platilo adekvatne, mohlo by to byt konkurencieschopne (cena "parkovacieho" pozemku v centre, znecistovanie ovzdusia, dopravne nehody a pod...).

Uznavam, ze niektori "to" maju radsej lacne a nekvalitne, ini si radsej priplatia. Ak by to malo byt lacne a kvalitne, zaplatime to z nasich dani, a zaplatime k tomu este politikom za "sprostredkovanie".


Urcenie ceny predplatnych listkov je vec tarifnej politiky - Stammgasta si treba udrzat zlavami.

Treba napriklad spocitat, ci obsluha mimo spicky nie je nahodou lacnejsia, ako v spicke. Ak chceme napriklad zvysit v spicke ponukane os*km, treba nakupit nove vozidla. V sedle ich staci vytiahnut z garaze. Zakaznik si tiez radsej kupi elektricenku ak vie, ze ju moze vyuzit aj v sobotu o 23:30.
Reakcia na: Ike #37253:

Aspon to menej pistalo v oblukoch toho obratiska. ?
Reakcia na: Vševedko #37251:

Hehe, no ja som mal dnes iba 4 pracovne hovory, z toho 3 zo Svajciarska a jeden do nemecka, ja som volal spat zakaznikovi. Cely den som sa zasival. Vsak mozno uz cez buduci tyzden pojdem do nemecka na skolenia... Az niekam ku Frankfurtu. A vymyslaju ze lietadlo je drahe a chcu ist gumokolom. To ja odmietam. Brr... Ale neviem ci je nejake rozumne vlakove spojenie.
Lucia:Zatiaľ čo keď na Dlhé Diely zavedú duobus a ten bude hypoteticky jazdiť až pod Most SNP,tak to bude trvať koľko?Mimochodom,ako sa tam dá čakať na električku 10-11 minút,ak tam jazdia TRI linky v dvanásťminútovom intervale každá,pričom spomínam len linky,ktoré idú pod Most SNP?
Reakcia na: Bohush #37244:
A tvrdila som nieco ine nez ze to trva 30 - 35 min pod N.most? Tak neviem aku to musis mat konstelaciu ked to stihas aj za 16 min, t.j,. cesta elektrickou trva 11 min. takze na absolvovanie cesty z DD ti staci 5 min. tzn, bezis na autobus a stihnes ho, nebyvas na Kuklovskej lebo odtial dolu cesta trva 9 min. prebehneš na elektricku ktora stoji na zastavke a ta pocka... Ale to byva malokedy ja vacsinou cakam aj na autobus viac ako 5 min, veziem sa tych 9, na elektricku cakam dalsich 8-10 min.... Asi si jediny co si spokojny s MHD na DD. Mozno keby ciel mojej cesty bol v centre este by sa to dalo vydrzat, ale ja a mnohio dalsi cakame este /ak mi ujde pred nosom/ aj 12 min. na dalsi prestup- autobus a este sa veziem 10 min. tak to sa mi uz toho cakania a celej cesty zda privela. Ale mate pravdu asi sa prestahujem. Majte sa.
yale:Veľa pekná myš lienka.A kým sa na toto zoženú peniaze,tak Engerau budú obsluhovať Ikarovia 280 CNG alebo aký zázračný systém?
Reakcia na: Vševedko #37251:
To vieš. Češi to sú pohania. ?

Re #37252 Vševedko: Pokial sa nemýlim bola to Charlotte Bronteová.

Re #37257 Vševedko: Tak tak.
Reakcia na: Vševedko #37257:


Ešte raz zopakujem môj názor v skratke:
1. má význam postaviť trasu B vrátane časti v centre, minimálne po Filiálku - popri výstavbe zrealizovať synergické rozvojové stavby - námestie SNP, nová Hlavná stanica, severná tangenta, Filiálka. Trasa B by mala byť v Petržalke vedená ako plne segregovaná - najlepšie tesne pod povrchom, na "streche" trasy by sa vybudovala chýbajúca Jantárová ulica.
2. osadiť trasu patrične vhodnými novými vozidlami - nešpekulujem o tom, či Combino alebo necombino.
3. Prispôsobiť ostatnú dopravu prestupným bodom
- ŽSR Petržalka - zastávka: prestup na S-bahn (na smery ŽSR Petržalka - Rakúsko, ako aj smer letisko
- Dostojevského rad: prepojenie na AS Mlynské Nivy (shuttle bus)
- Kamenné námestie: hlavný prestupný bod na električky
- Hodžovo námestie: prestup na autobusové a trolejbusové linky
- Hlavná stanica: vlaky, S-bahn na Záhorie
- Filiálka (možný výstup na Trnavské Mýto aj Račianske mýto): električkové radiály, vlaky, S-bahn...

samozrejme to nie je ešte úplný systém, ale pokryl by dosť veľa požiadaviek...
Reakcia na: Martin Fundárek #37176:
Niekde na webe som cital, ze OeBB si objednali aj dvojsystemove verzie 4024 prave pre vlaky na Slovensko a do Ceska a Madarska. Je to vobec pravda? Ma uz ELIN spravenu vyzbroj na 25 kV? Nebude s nou podobna ostara, ako s 1116? A vobec, nevie niekto, ako daleko je 1216? (Dakde som cital, ze 1216 001 by snad uz v novembri mohla ist na prve skusobne jazdy.)
Reakcia na: Vševedko #37258:
Aspoň by konečne ľudia nenadávali, že sú autobusy plné... 😃 😃 😃
Reakcia na: drink #37250:
verím, že tentoraz by sa už nedalo prestať stavať, minimálne kým by prvá trasa nebola v prevádzke.

Aj skúsenosť z iných prípadov, keď sa metro z dôvodu krátkodobých záujmov prestalo stavať, svedčia o tom, že neskôr sa k nemu museli vrátiť za cenu vysokých dodatočných nákladov.

U nás došlo k zastavaniu koridoru, kde sa dala trasa vybudovať hĺbením (budova Slovenskej poisťovne, VÚB, čoskoro ďalšie budovy) alebo dokonca otvorené vedenie mimo križovaní - rozmýšľam, nad čím asi na magistráte uvažujú, keď púšťajú z ruky pozemky na takejto trase.

V Amsterdame sa metro malo začať stavať v čase, keď protestovanie bolo v móde (flower power a pod.), keď tamojšia nálada bola proti výstavbe - preto nakoniec namiesto hlavnej trasy postavili pod zemou iba pár kilometrov okľukou od centra a ďalej viedli trasu po povrchu. Dnes stavajú pôvodnú trasu vo veľmi ťažkom prostredí, pretože pôvodná nevyhovuje pre mnohé smery, električky v centre sú pomalé (stále musia chodiť cez úzke uličky plné chodcov, cyklistov a rôzne sa krútiť medzi kanálmi cez mosty).

A naši radní pokojne napíšu, že sa nechávajú inšpirovať riešením rýchlodrážnej električky v mestách ako Amsterdam... až na to, že "rýchlodrážna električka" (ako som už písal) tam chodí len po jednej linke, ktorá vychádza z metra... je to síce zaujímavý systém, ale dosť komplikovaný...
Reakcia na: si #37256:
Predplatné lístky by neboli a autobusy, ktoré by nevboli úplne naplnené, by stáli adekvátne viac. Taká 49, napríklad, cca. 20,- SKK/km/os:-P.
Reakcia na: yale #37241:
Panebože, ja to už nechcem riešiť s ľuďmi, ktorí operujú s názormi "električka=T3, Combino, Cityrunner, nič týchle apriori NIE JE električka" a podobne. Prečo by tá Tebou pohŕdaná Šafkoelektrička (kde si vzal, že tam bude končiť) nemohla byť prvou fázou NDS?
Ale, záverom: ludne sa, podobne ako DPB, utápajte v nereálnych chim,éreach "čo bude až bude" miesto realistických projektov. Ľudia vám medzitým poodchádzajú k IAD a už sa len tak nevrátia.
Reakcia na: Vševedko #37254:
to by v tej spicke ani nebolo az tak zufale, myslim ze malokto cestuje jednu cestu neakych 16 km ci kolko to ten polhodinovy a hodinovy listok stoja... (za predpokladu ceny 1 SKK/km) [otazne je ako by sa to premietlo do ceny predplatnych listkov ktore pouziva vacsina]
Reakcia na: Lucia #37237:
Takže: 11 minút v električke, 4 minúty čakanie na zastávke, zvyšných 20 minút teda trvá cest z DD na Segnerku? To by som aj pešo a o barlách došiel.
No ale škoda hovoriť, lebo evidentne stále odmietaš pochopiť, že akýkoľvek gumokolný dopravný prostriedok po nábreží bude vždy pomalší ako električka.
Reakcia na: drink #37238:
Keby sa malo platiť za dopravu toľko, čo stojí, autobus by stál cca. 50 hal. - 1,- SKK /km / osoba. Večer, v noci a mimo hlavné prepravné prúdy samozrejme viac. Kto by s tým jazdil?
Reakcia na: Vševedko #37130:

Hej, a manju 2 rozchody 🙂 🙂 🙂 vyzera to dost cool... Ked som tam bol, tak som byval pri obratisku, ked sa tocili len uzkorozchodne 🙂 🙂 pricom trat bola dvojrozchodna:)
Reakcia na: spokojný čitateľ #37235:
Áno, je to práve pesnička z filmu Búrlivé výšiny natočeného podľa románu ktorejsi Bronteovej - neviem ktorej, mne sa furt pletú. Okrem Búrlivých výšin sa miestnej časti Lange Teile hovorí ešte aj Na Veternej Hôrke, čo je starší slovenský preklad názvu tohoto románu.
Reakcia na: fobust #37234:
Ale h...o, my Česi 😃 ho dnes nemáme a v Nemecku tiež iba v niektorých častiach - s Hamburgom dnes normálne pracovne komunikujem.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.