re#33840, s499.1023: mna sa nepytaj preco. mam na to svoj nazor, velmo podobny tvojmu, ale slusnost mi nedovoli, aby som ho tu prezentoval, nakolko to tu citaju aj nezletile deticky... ano, je to para&vrbursti company Ltd.
construction of vodnak, (c)vodnak, 2004
Bude obnovena kompletne cela doprava az na obchodnu, ale to sa vezme ako ciastocna vyluka , ktora bude trvat 2 dni. Jazdit sa do 2.9 bude ako pocas dni bez skol. vyucovania, cize budu vypravovane aj 7cky, ale z obmedzenim
treba trochu aj rozmyslat a nie mechanicky opisovat, hehe ? inak ta linka 59 bude premavat podla zimneho CP uz od pondelka. a preco uz nebude linka 28 chodit cez Grbu a k Dolnym korunam, hmm? treba citat noviny a domysliet si suvislosti. ? ?
Vďaka chalani. Myslel som si, že s nemeckými názvami bude väčší problém, o to viac ma prekvapil kompletný zoznam nemeckých názvov MČ. Niektoré sú veľmi zaujímavé, i keď doslovne by sa nemalo prekladať - Vrakuňa/Fragendorf (Pýtajúca obec? ), Ružinov/Rosental (Ružové údolie), Podunajské Biskupice/Bischdorf (Biskupská obec), Vajnory/Weinern (Vinobrať?), Dúbravka/Kaltenbrunn (Studená studňa?), Lamač/Blumenau (Kvetinovo?), Petržalka/Engerau (Enge=úžina, tieseň), Rusovce/Karlburg (Karlov hrad?). No ktoby to bol povedal? No som zvedavý na tie maďarské. ?
mozes ist na www.dpb.sk a ak najdes nieco viac, doplnit tu novinku... 59 tam samozrejme zastavovat bude, smer Raca plati len pre zastavku Vazovova. Precitaj si to este raz a L5 tam samozrejme spomenuta je, v bode 2, KUP SI OKULIARE ?
V suvislosti s tym riesenim elektricky cez stary most ma napada otazka, preco sa pri nedavnej rekonstrukcii neriesilo pridanie druhej kolaje na Sturovej a nabrezi?
Ak ma byt v buducnosti na Safku dolezity prestupny bod, mohlo sa toto riesit uz vopred. Po dokonceni dialnice na Einsteinovej a mosta Kosicka by bolo mozne zo Sturovej a Vajanskeho nabrezia automobilovu dopravu vylucit, alebo aspon obmedzit len na obsluznu dopravu (kedze stary most uz nebude pre IAD, tranzit by sa dal odklonit z Dostojevskeho po Landererovej a moste Kosicka do Petrzalky).
Otazka tiez je, ako ma byt uzol na Safarikovom namesti rieseny. Ci sa petrzalska trat zausti do ostatnej siete, alebo ju iba vyvedu povedla ako kyvadlovu dopravu s prestupom. V kazdom pripade by to pytalo vystavbu solidnej stanice, napriklad vo forme polyfunkcneho objektu, kde by hore boli obchody a restauracie, odkial by sa schadzalo k jednotlivym nastupistiam: smer Petrzalka, smer KV/Dubravka, smer Vajnory a Ruzinov, smer Hlavna stanica a Raca. Jesenskeho by sa mohla ponechat bez prevadzky len na sluzobne jazdy, trasa cez tunel by bola zrejme tiez menej vyuzivana.
S dostupom na Hlavnu stanicu je trocha problem, po priecnej osi je to "osmotr goroda", ja stale lutujem, ze zrusili trasovanie stanice zo Stefanikovej, zdalo sa mi prirodzenejsie, viac kopirovalo dopravne poziadavky. Ak by bola uz postavena Severna tangenta, potom by sa elektricky dali zaviest aj po odlahcenej Sancovej, mozno by sa mohli vratit aj na Stefanikovu.
No, uvidime s akym riesenim nakoniec pridu odbornici...
Bože, to je idiot! Nechápem, prečo tam nemohli vrátiť pôvodnú plne vyhovujúcu takmer novú podvesnú, doplnenú o rádiové ovládanie. Záhradnícka-Svätoplukova bola jedna z najlepších podvesných križovatiek v BA ale Para radšej nechá visieť staré Kremnice a vymieňa relatívne nové armatúry.
Sú tu nejakí pamätníci, ktorí si pamätajú miestne názvy a názvy súčasných mestských častí počas nemeckej a maďarskej okupácie? Alebo vie niekto o nejakom linku? Zaujímala by ma akákoľvek informácia.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sarko