Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Sú tu nejakí pamätníci, ktorí si pamätajú miestne názvy a názvy súčasných mestských častí počas nemeckej a maďarskej okupácie? Alebo vie niekto o nejakom linku? Zaujímala by ma akákoľvek informácia.
Reakcia na: fobust #33826:
Prosímťa, KT8 nesmú jazdiť na Barrandov len preto, lebo majú kúrenie od brzdových odporov. Len čo budú zrekonštruované na klasické kúrenie, budú tam môcť. A KVATRO určite nebude mať kúrenie od brzdových odporov.
ajhla:
v krizovatke zahradnicka#svätoplukova nam pribudla nova tahova radiovyhybka dratolezowa pre odbocenie vlavo. a opä. je bezudrzbova podla predstav ing.tsv: esko s mechanickym krizom a samozrejme asymetricka v povodnej nevyhovujucej polohe. nech zije jeho vysokotlakost! elyeüre!
Reakcia na: fobust #33833:
Možno za takých 50 rokov, čo sa začne v Bratislave uvažovať nad kúpou jedného kusu novej električky, tak už Siemens nebude v takej pozícii...:-)
Reakcia na: Sarko #33813:
Tak nejak, som to pocul v radiu este v juni, len datum som si presne nepamatal.
Reakcia na: Jenki #33829:
Pozerám na ten výkres Kvatra, ale vidím tam údaj 2480 mm, pričom aj bežná KT8D5 má takýto rozmer. Keby aj išlo o 2440 mm, tak je to z každej strany len 2 cm...

Ešte by som Ťa chcel upozorniť na výsledok skúšobných jázd v KE, čo som opísal v #33384.
Reakcia na: Sarko #33832:

Zrejme to bude podobne. Aj tak si myslim ze u nas zakotvi Combinu, lebo Siemens ma v Bratislave silny lobbing. Neviem ci sa mam tesit alebo plakat... ?
Reakcia na: fobust #33830:
No vidíš, Jenki nás presviedča, že Kvatro môže jazdiť aj v BA a nielen na 1000mm podvozkoch, ale dokonca aj s vyhovujúcim profilom. Ale zo skúseností s prevádzkou KT8D5R.N2 v KE je určite problém s obrubníkmi a ostrovčekmi vo vnútorných oblúkoch. NP časť je tu znížená o cca 10 cm voči pôvodnej výške spodku karosérie, tak neviem, ako je to pri Kvatre.
Reakcia na: Jenki #33829:

Akoze ked sa zuzi z kazdej strany po 3 cm, tak mozem natiahnut vzdialenost capov zo 6.4 (nie 6.7, to ma T6) na 7.5? Do akeho polomeru to plati. Mne sa to nezda dostatocne. A ako je to s klbmi? Su tam stale tie "ostrovceky", tie 7 cm vysoke plosinky?
Reakcia na: Sarko #33827:

Odporovu? To by bolo naozaj prevratne vozidlo. Zrychlovace tam nedas, lebo ma to znizenu podlahu. ? Ale su aj ine odporove vyzbroje. Osobne si vsak myslim ze by Praha mohla pokupovat tie stare coda co jazdia na U6 vo Viedni. To uplne staci. ?
Reakcia na: fobust #33822:
projekt TKT Kvatro je primárně určen pro Volgograd, kde si chlapci zrepasují moře podvozků z rozpadlých trosek T3SU a na to se posadí tohle s Progressem "superžebrák" (viz poznámka). Už je na to vysoutěženo i výběrové řízení (kde je krom nových tramvají bez podvozků i nějaká infrastruktura (tu sežral Inekon Group) a další věci).

Vůz TKT Kvatro lze "posadit" na standartní Tatra podvozky jakéhokoliv rozchodu, tedy i na 1000mm. Jinak pokud se podíváte na stránky Pragoimexu na výkresy, zjistíte, že vůz má šířku 2440mm, aby se vešel i tam, kde se vejde klasická T3 se šířkou 2500mm a vzd.ot.č. 6700 (tohle má 7500). Stejná úprava bude i na skříních VarCB3 s "vanou".

Poznámka k výzbrojím : výzbroje Progress se dělí na 3 typy :
"klasika" - každý podvozek má svůj kontejner a střídač, tedy vypínatelné podvozky, vše přes IGBT
"žebrák" - oba podvozky mají jeden kontejner a střídač, tedy nelze vypínat podvozky, vše přes IGBT. Úspora ceny za IGBT prvky, protože jsou silnější (a dražší), ale jenom poloviční počet kusů. Vzniklo na požadavek DP Brno.
"superžebrák" - očesaný "žebrák", ke kterému se doplní 4ks stykače jako reverz a tím lze zrušit 2ks IGBT. Vzniklo na požadavek DP Oděsa.
re#33785, j:
oranzove cudo-judo na brusenie vobec nie je potrebne menit, ono bohate postacuje aj to stare, len ho netreba garazovat pod holym nebom na juraku, ale pouzivat. pokial ti vlnkovitost neprerastie cez hlavu, tak je to genialny a jednoduchy sposob, ako zamedzit jej opätovnemu vzniku. bohate by stacilo, keby sa teraz po frezovani kazda radiala raz mesacne dokladne prebrusila. mozno by to vlnkovitosti nezabranilo na 100%, ale urcite by to potlacilo jej zivelny vznik a zhubne ucinky ako na okolie, tak aj na vozy samotne, kde sa tie neprijemne vibracie staraju o velmi caste povolovanie blatnikov a samovolne odpadnutia lievikov pieskovacov a priecnych stabilizatorov kolajnicovych brzd a to aj napriek perovym podlozkam, kontramatkam a gumokovom.
cenu noveho sersamu netusim, urcite to vsak bude sumicka trpiaca silnou obezitou, nakolko sa taketo stroje vyrabaju vylucne na zakazku.
Reakcia na: fobust #33826:
Prečo si myslíš, že by dostali zákaz? Jedine za predpokladu, že to nedostane Progress/Europulse, ale odporovú výzbroj... ?
Reakcia na: Sarko #33811:

Pre mna za mna, nech si tie vozy kupi Praha, ale dufam ze nedostanu zakaz jazdit na Barranov, lebo vozy velmi podobne pri jazde dolu az velmi dobre kuria. Kolko stupnov namerali? 110? ?
re#33818, pista:
asi sudruhovia eskalatornici konecne pochopili, ze aj napriek spicke nie vzdy sa eskalator vyuzije a naopak mimo spicky ho sem-tam treba, tak ho (ich) prerabaju na dopyt. prejdes spodnym cidlom, zapne, vylezies cez horny turniket, vypne. schody nevrcia podla grafikonu vydaneho spravcom podchodu, ale idu vtedy, ked ich treba a navyse setria elektrinu. len akosi nechapem, preco idu az teraz robit uvedenu upravu, ked take schody existovali uz v case vystavby podchodu a navyse ich v roku 96 menili za nove o&k, takze ich kludne mohli namontovat s dopytom hned... 😕
Reakcia na: fobust #33822:
To mi je jasné. Nikoho o vhodnosti pre BA nepresviedčam a myslím to skôr vo všeobecnej rovine. Vzhľad je čisto subjektívna záležitosť. Už len preto, že sú možné rôzne variácie zhotovenia.
Reakcia na: pista #33820:
Tak budú buď kvôli svetlu, alebo ak tam, je kvôli eskalátoru.
Reakcia na: Sarko #33811:

Jedna poznamka: Ten voz NIE JE na rozchod 1000 mm. nastastie. Vyzera odporne.
Reakcia na: bmko #33801:
Predné dvere bežnej KT8 majú aj tak svetlosť len 950 mm, takže na tom obrázku budú asi nejaké približne takto široké výklopné dvere (BODE?). Na výkresoch sú však znázornené dvojdielne predsuvné dvere, tak to záleží len na solventnosti zákazníka, aké zhotovenie si objedná (detto čelá, výzbroj, atď.).
Si rob srandu... 🙂 Vyzerajú ako tie, čo sú na vjazde do platených parkovísk. Vysielač-snímač a na druhej strane odrazko. Sú inštalované na kovových konštrukciách, ktoré tam predtým pravdepodobne neboli, lebo majú podozrivo nový náter.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.