Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
re#33840, s499.1023: mna sa nepytaj preco. mam na to svoj nazor, velmo podobny tvojmu, ale slusnost mi nedovoli, aby som ho tu prezentoval, nakolko to tu citaju aj nezletile deticky... ano, je to para&vrbursti company Ltd.
construction of vodnak, (c)vodnak, 2004
Reply on: Andy #33851:
Aha. Inak Rosenheim je v Nemecku (Bayern /pri Mníchove/) a aj v Rakúsku (Kärnten /pri Villachu/), tak za protektorátu už asi nechceli mať ďalší. ?

Re #33853 Zdenko: OK, budem rád, vďaka.
Re #33854 fobust: Fíha, tak to máš vzácny kus! Ak budeš mať čas, mrkni sa mi na to. ?
Reply on: TeBeCe #33850:
Dobre, dobre, sef si tu TY! ?

?
Reply on: Sarko #33849:

Doma mam mapku BA a okolia z roku 1890 ci tak nejako. Lamac je tam aj ako Lamacs, a Devin je Theben, co su Theby, niekde v Egypte. ?
Reply on: Sarko #33849:
Tie maďarské sa ti pokúsim dodať. Popýtam sa doma a tak.
Reply on: TeBeCe #33846:
Bude obnovena kompletne cela doprava az na obchodnu, ale to sa vezme ako ciastocna vyluka , ktora bude trvat 2 dni. Jazdit sa do 2.9 bude ako pocas dni bez skol. vyucovania, cize budu vypravovane aj 7cky, ale z obmedzenim
Reply on: Sarko #33849:
Ale viem, že Ružinov bol od slova Ružový ostrov - Rosenheim.
Reply on: COLOR #33848:
treba trochu aj rozmyslat a nie mechanicky opisovat, hehe ? inak ta linka 59 bude premavat podla zimneho CP uz od pondelka. a preco uz nebude linka 28 chodit cez Grbu a k Dolnym korunam, hmm? 🙂 treba citat noviny a domysliet si suvislosti. ? ?
Reply on: Andy #33841:
Vďaka chalani. Myslel som si, že s nemeckými názvami bude väčší problém, o to viac ma prekvapil kompletný zoznam nemeckých názvov MČ. Niektoré sú veľmi zaujímavé, i keď doslovne by sa nemalo prekladať - Vrakuňa/Fragendorf (Pýtajúca obec? 🙂 ), Ružinov/Rosental (Ružové údolie), Podunajské Biskupice/Bischdorf (Biskupská obec), Vajnory/Weinern (Vinobrať?), Dúbravka/Kaltenbrunn (Studená studňa?), Lamač/Blumenau (Kvetinovo?), Petržalka/Engerau (Enge=úžina, tieseň), Rusovce/Karlburg (Karlov hrad?). No ktoby to bol povedal? No som zvedavý na tie maďarské. ?
Reply on: COLOR #33847:
Hm, no ale pravdu mas... O L5 do Race tam fakt nic nie je... Hmmmmm 🙂 A co, sprosti vlcaci si to aj tak nebudu citat 😉
Reply on: TeBeCe #33846:
mozes ist na www.dpb.sk a ak najdes nieco viac, doplnit tu novinku... 59 tam samozrejme zastavovat bude, smer Raca plati len pre zastavku Vazovova. Precitaj si to este raz a L5 tam samozrejme spomenuta je, v bode 2, KUP SI OKULIARE ?
ad. obnovenie premavky:

linka c. 5 nebude do race premavat od 30.8.?

linka 59 nebude v smere do petrzalky zastavovat na racianskom myte a nam. 1 maja?

skolske linky nebudu obnovene?

?
V suvislosti s tym riesenim elektricky cez stary most ma napada otazka, preco sa pri nedavnej rekonstrukcii neriesilo pridanie druhej kolaje na Sturovej a nabrezi?

Ak ma byt v buducnosti na Safku dolezity prestupny bod, mohlo sa toto riesit uz vopred. Po dokonceni dialnice na Einsteinovej a mosta Kosicka by bolo mozne zo Sturovej a Vajanskeho nabrezia automobilovu dopravu vylucit, alebo aspon obmedzit len na obsluznu dopravu (kedze stary most uz nebude pre IAD, tranzit by sa dal odklonit z Dostojevskeho po Landererovej a moste Kosicka do Petrzalky).

Otazka tiez je, ako ma byt uzol na Safarikovom namesti rieseny. Ci sa petrzalska trat zausti do ostatnej siete, alebo ju iba vyvedu povedla ako kyvadlovu dopravu s prestupom. V kazdom pripade by to pytalo vystavbu solidnej stanice, napriklad vo forme polyfunkcneho objektu, kde by hore boli obchody a restauracie, odkial by sa schadzalo k jednotlivym nastupistiam: smer Petrzalka, smer KV/Dubravka, smer Vajnory a Ruzinov, smer Hlavna stanica a Raca. Jesenskeho by sa mohla ponechat bez prevadzky len na sluzobne jazdy, trasa cez tunel by bola zrejme tiez menej vyuzivana.

S dostupom na Hlavnu stanicu je trocha problem, po priecnej osi je to "osmotr goroda", ja stale lutujem, ze zrusili trasovanie stanice zo Stefanikovej, zdalo sa mi prirodzenejsie, viac kopirovalo dopravne poziadavky. Ak by bola uz postavena Severna tangenta, potom by sa elektricky dali zaviest aj po odlahcenej Sancovej, mozno by sa mohli vratit aj na Stefanikovu.

No, uvidime s akym riesenim nakoniec pridu odbornici...
Reply on: Sarko #33839:
Ja by som daco vedel. Poslem ti to, ale neskor. Popripade napisem na mail, alebo do ICQ.
Reply on: S499.1023 #33838:

Jasne ze sa to da upravit. Ale kedy to tak spravia?
Reply on: Andy #33841:
Ale nie, teraz pozerám, že to sú len preložené terajšie názvy, takže to nemusí sedieť. Napríklad Ružinov by mal byť Rosenheim a tam píšu Rosenthal.
Reply on: bigmac #33837:
Bože, to je idiot! Nechápem, prečo tam nemohli vrátiť pôvodnú plne vyhovujúcu takmer novú podvesnú, doplnenú o rádiové ovládanie. Záhradnícka-Svätoplukova bola jedna z najlepších podvesných križovatiek v BA ale Para radšej nechá visieť staré Kremnice a vymieňa relatívne nové armatúry.
Sú tu nejakí pamätníci, ktorí si pamätajú miestne názvy a názvy súčasných mestských častí počas nemeckej a maďarskej okupácie? Alebo vie niekto o nejakom linku? Zaujímala by ma akákoľvek informácia.
Reply on: fobust #33826:
Prosímťa, KT8 nesmú jazdiť na Barrandov len preto, lebo majú kúrenie od brzdových odporov. Len čo budú zrekonštruované na klasické kúrenie, budú tam môcť. A KVATRO určite nebude mať kúrenie od brzdových odporov.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.