Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Andy #33841:
Vďaka chalani. Myslel som si, že s nemeckými názvami bude väčší problém, o to viac ma prekvapil kompletný zoznam nemeckých názvov MČ. Niektoré sú veľmi zaujímavé, i keď doslovne by sa nemalo prekladať - Vrakuňa/Fragendorf (Pýtajúca obec? 🙂 ), Ružinov/Rosental (Ružové údolie), Podunajské Biskupice/Bischdorf (Biskupská obec), Vajnory/Weinern (Vinobrať?), Dúbravka/Kaltenbrunn (Studená studňa?), Lamač/Blumenau (Kvetinovo?), Petržalka/Engerau (Enge=úžina, tieseň), Rusovce/Karlburg (Karlov hrad?). No ktoby to bol povedal? No som zvedavý na tie maďarské. ?
Reply on: COLOR #33847:
Hm, no ale pravdu mas... O L5 do Race tam fakt nic nie je... Hmmmmm 🙂 A co, sprosti vlcaci si to aj tak nebudu citat 😉
Reply on: TeBeCe #33846:
mozes ist na www.dpb.sk a ak najdes nieco viac, doplnit tu novinku... 59 tam samozrejme zastavovat bude, smer Raca plati len pre zastavku Vazovova. Precitaj si to este raz a L5 tam samozrejme spomenuta je, v bode 2, KUP SI OKULIARE ?
ad. obnovenie premavky:

linka c. 5 nebude do race premavat od 30.8.?

linka 59 nebude v smere do petrzalky zastavovat na racianskom myte a nam. 1 maja?

skolske linky nebudu obnovene?

?
V suvislosti s tym riesenim elektricky cez stary most ma napada otazka, preco sa pri nedavnej rekonstrukcii neriesilo pridanie druhej kolaje na Sturovej a nabrezi?

Ak ma byt v buducnosti na Safku dolezity prestupny bod, mohlo sa toto riesit uz vopred. Po dokonceni dialnice na Einsteinovej a mosta Kosicka by bolo mozne zo Sturovej a Vajanskeho nabrezia automobilovu dopravu vylucit, alebo aspon obmedzit len na obsluznu dopravu (kedze stary most uz nebude pre IAD, tranzit by sa dal odklonit z Dostojevskeho po Landererovej a moste Kosicka do Petrzalky).

Otazka tiez je, ako ma byt uzol na Safarikovom namesti rieseny. Ci sa petrzalska trat zausti do ostatnej siete, alebo ju iba vyvedu povedla ako kyvadlovu dopravu s prestupom. V kazdom pripade by to pytalo vystavbu solidnej stanice, napriklad vo forme polyfunkcneho objektu, kde by hore boli obchody a restauracie, odkial by sa schadzalo k jednotlivym nastupistiam: smer Petrzalka, smer KV/Dubravka, smer Vajnory a Ruzinov, smer Hlavna stanica a Raca. Jesenskeho by sa mohla ponechat bez prevadzky len na sluzobne jazdy, trasa cez tunel by bola zrejme tiez menej vyuzivana.

S dostupom na Hlavnu stanicu je trocha problem, po priecnej osi je to "osmotr goroda", ja stale lutujem, ze zrusili trasovanie stanice zo Stefanikovej, zdalo sa mi prirodzenejsie, viac kopirovalo dopravne poziadavky. Ak by bola uz postavena Severna tangenta, potom by sa elektricky dali zaviest aj po odlahcenej Sancovej, mozno by sa mohli vratit aj na Stefanikovu.

No, uvidime s akym riesenim nakoniec pridu odbornici...
Reply on: Sarko #33839:
Ja by som daco vedel. Poslem ti to, ale neskor. Popripade napisem na mail, alebo do ICQ.
Reply on: S499.1023 #33838:

Jasne ze sa to da upravit. Ale kedy to tak spravia?
Reply on: Andy #33841:
Ale nie, teraz pozerám, že to sú len preložené terajšie názvy, takže to nemusí sedieť. Napríklad Ružinov by mal byť Rosenheim a tam píšu Rosenthal.
Reply on: bigmac #33837:
Bože, to je idiot! Nechápem, prečo tam nemohli vrátiť pôvodnú plne vyhovujúcu takmer novú podvesnú, doplnenú o rádiové ovládanie. Záhradnícka-Svätoplukova bola jedna z najlepších podvesných križovatiek v BA ale Para radšej nechá visieť staré Kremnice a vymieňa relatívne nové armatúry.
Sú tu nejakí pamätníci, ktorí si pamätajú miestne názvy a názvy súčasných mestských častí počas nemeckej a maďarskej okupácie? Alebo vie niekto o nejakom linku? Zaujímala by ma akákoľvek informácia.
Reply on: fobust #33826:
Prosímťa, KT8 nesmú jazdiť na Barrandov len preto, lebo majú kúrenie od brzdových odporov. Len čo budú zrekonštruované na klasické kúrenie, budú tam môcť. A KVATRO určite nebude mať kúrenie od brzdových odporov.
ajhla:
v krizovatke zahradnicka#svätoplukova nam pribudla nova tahova radiovyhybka dratolezowa pre odbocenie vlavo. a opä. je bezudrzbova podla predstav ing.tsv: esko s mechanickym krizom a samozrejme asymetricka v povodnej nevyhovujucej polohe. nech zije jeho vysokotlakost! elyeüre!
Reply on: fobust #33833:
Možno za takých 50 rokov, čo sa začne v Bratislave uvažovať nad kúpou jedného kusu novej električky, tak už Siemens nebude v takej pozícii...:-)
Reply on: Sarko #33813:
Tak nejak, som to pocul v radiu este v juni, len datum som si presne nepamatal.
Reply on: Jenki #33829:
Pozerám na ten výkres Kvatra, ale vidím tam údaj 2480 mm, pričom aj bežná KT8D5 má takýto rozmer. Keby aj išlo o 2440 mm, tak je to z každej strany len 2 cm...

Ešte by som Ťa chcel upozorniť na výsledok skúšobných jázd v KE, čo som opísal v #33384.
Reply on: Sarko #33832:

Zrejme to bude podobne. Aj tak si myslim ze u nas zakotvi Combinu, lebo Siemens ma v Bratislave silny lobbing. Neviem ci sa mam tesit alebo plakat... ?
Reply on: fobust #33830:
No vidíš, Jenki nás presviedča, že Kvatro môže jazdiť aj v BA a nielen na 1000mm podvozkoch, ale dokonca aj s vyhovujúcim profilom. Ale zo skúseností s prevádzkou KT8D5R.N2 v KE je určite problém s obrubníkmi a ostrovčekmi vo vnútorných oblúkoch. NP časť je tu znížená o cca 10 cm voči pôvodnej výške spodku karosérie, tak neviem, ako je to pri Kvatre.
Reply on: Jenki #33829:

Akoze ked sa zuzi z kazdej strany po 3 cm, tak mozem natiahnut vzdialenost capov zo 6.4 (nie 6.7, to ma T6) na 7.5? Do akeho polomeru to plati. Mne sa to nezda dostatocne. A ako je to s klbmi? Su tam stale tie "ostrovceky", tie 7 cm vysoke plosinky?
Reply on: Sarko #33827:

Odporovu? To by bolo naozaj prevratne vozidlo. Zrychlovace tam nedas, lebo ma to znizenu podlahu. ? Ale su aj ine odporove vyzbroje. Osobne si vsak myslim ze by Praha mohla pokupovat tie stare coda co jazdia na U6 vo Viedni. To uplne staci. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.