Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: J #29779:
Ako dohodnúť sa na väčšom maxime? Ty môžeš mať maximum aké chceš, ale potom zaňho musíš aj zaplatiť. A prečo by kvôli párminútovému maximu mala narastať cena za každý deň v mesiaci?
Prečo by mali vlci mrznúť? Nikto predsa nehovorí o kompletnom vypínaní kúrenia v čase špičky (tamto majú tuším v BB a musia to robiť vodiči). Tu sa jedná situácie ako napr. keď ide vlak a pár trolejbusov na priecestí naberie meškanie. Krátkodobý zhluk trolejbusov môže v sieti prekročiť maximum a tak sa krátkodobo kúrenie vypne. Vlci hádam pre nejaké 10 min. vypnutie kúrenia nepomrznú.

Re #29781 J: Gŕŕŕ... Nepleť tam písmená. Oveľa logickejšie mi pripadá zochať systém číselného značenia liniek.

Vôbec nerozumiem Tvojmu návrhu. E-čko (teda tr3mpova L5) nemá chodiť na ŽST Nové Mesto a namiesto nej by tam bola zastávke pri L3? Veď 3-ka tam vôbec trasu nemá!

A keď napokon celkom L5 rušíš, do Petržalky by jazdila iba jedna linka? Nie, ja nie som priamospojofil. Zaťažiť však celou kapacitou petržalskej radiály Nám. SNP a Obchodnú je dopravný nezmysel vedúci ku kolapsu. Petržalka MUSÍ mať dve linky.
Reakcia na: Vladimír #29084:
Ovladanie palubneho pocitaca zavisi od nakonfigurovania Vsetky BUSE su konfigurovane na 6 transparentov. Chel by som vidiet vozidlo s BUSE ktore je ovladane len 1 palubakom na viac ako 6 transparentov. Nenajdes. Lebo sa to neda 🙂
Reakcia na: J #29784:
no ved skus sa niekedy pozriet na take prastare projekty novych trati co sme volakedy davno robili s beusom, vtedy sme vacsinu z nich aj pesi preslapali a prezreli, problem na tom co som ti menoval je akurat cast vrakune medzi ruzinovom a malym dunajom (priestor medzi rodinnymi domami neni privelky) a v sucasnosti uz aj cesta smerom na slovnaft pri poste a telefonnej ustredni (a meniarni), pretoze tam neaki dementi zacali stavat nove domy tak, ze ich steny su doslova narvate na cestu a stavaju to z oboch stran. Takztiez je nasledne diskutabilne ako bude mozne krizovanie s kosickou po tom co tam teraz postavia...
Reakcia na: si #29783:
Tie podmienky tam nepoznám, to bolo prvé čo ma napadlo, keď som kukol do mapy. Ale ohľadom výstavby v zóne pribinova, to vôbec nie je zlý nápad čo píšeš. A ak by to bolo takpostavané, potom vlastne klesnú aj prepravné nároky na L202 a L201 čím ich dlhšia doba jazdy nebude až tak vadiť.
Reakcia na: J #29781:
no neviem, ale ja by som co sa elektricky na dolne hony skor riesil spojenie vrakuna - dolne hony - slovnaft - pristav (- kosicka) - safarikovo nam. okolo cintorina ruzinov na asmn behaju trolejbusy a pokial by boli rozumne spreferovane, ani im to az tak kriticky dlho netrva (trasa z cilizskej k tescu na kamennom nam. sa pri sikovnom vodicovi a volnych cestach da zvladnut za 20 mnut) a pri dostatku snahy by sa dal na vacsine trasy vyhradit pre ne volny pas na ceste (on na velkej casti aj je, len v nom pravidelne parkuju IGK)
Reakcia na: COLOR #29780:
To so zachádzaním nebola reakcia na tr3mp. To čo nakreslil a vymyslel je úplne super. Viď môj príspevok #29781 . To bola skôr reakcia na sci-fi ako si to ty nazval.

S tými zastávkami na znamenie som sa unáhlil, máš pravdu. Také zastávky ako Nový záhon, či Krčace nepotrebujú plnohodnotnú zastávku.

Ad Soravia: No logickejšie by bolo keby L4 a L2 prešli podjazdom cez križovatku Rožňavká Vajnorská a končili pred areálom kúpliska ZP so zastávkou pred TESCOM. A tí ktorý chcú ísť na druhú stranu, kam chodí elina teraz nech využijú tie nadchody.

HN - Tá budova nie je žiadna kocka. Na tej fotke nie je dobre vidieť a I.P.R. Slovakia nemá web. Takže radím odvez sa na HN a pozi si ten ich veľký plagát. A pozri si aj ako by to malo vyzerať okolo fontány.

Vedel by mi niekto povedať čo stála T3 a Ik280 v roku 1989? Dik.
Reakcia na: tr3mp #29724:
Skutočne dobrý nápad, len by som si ho dovolil, ak sa neurazíš, trochu doplniť.
Zrušil by som číslovanie takže A, B, C, D, E, F - to je len detail.
C by za zastávkou Ružibov - Astronomická pokračovala dvoma zastávkami a to Avion Shoping Park a Letisko M.R.štefánika. Zastávka Avion by bola umiestnená tak aby bola blízko aj samotnému Avionu a aj vznikajúcemu Hornbachu. Možno by mohli byť dokonca dve. Jedna pri Hornbachu a jedna na parkovisku medzi obchodným centrom a ob. domom IKEA.
E- Nechodila by na ŽST N. Mesto - Tam by vznikla len zastáka pre linku C.
E - úplne nová- by začínala buď na Čilizskej so zastávkami Dudvážska, Billa, Komárovská, Cintorín Ružinov. Ďalej po Gagarinke až k ASMN a popod mesto by sa napojila na Starohorskú. Samozrejme pod zem by išla už skôr, zrejme už pri Cintoríne. Najprv hĺbené, od ASMN a križovatka s Bajkalskou razené.

F - Od Lamaču po Lamačskej, Brnianskej (Patrónka), Pražskej, Šancovej, Trnavskej, Rožňavskej Až na ZP. Možno by mohla odbočiť na Kramáre, ale tam by bolo dosť veľké stúpanie a hlboké stanice. Ale Keď s tým v Prahe nemajú problém stanice 50m pod zemou, tak prečo u nás. takisto hĺbenéneskôr razené. Od Bajkalskej smer ZP by mohla byť aj na povrchu v tom stredovom páse. Alebo autá pod zem a elinu s parkom ☺
Zastávky samozrejme podľa potreby nad tým sa mi teraz nechce rozmýšľať.

Samozrejme Ečko a Fko by bolo budované až keď BA bude mať dosť prachov, čiže tak o 15 rokov. To by korešpondovalo s dobudovaním trate do Petržalky a prerobením súčasných trás na rýchlodrážne. Do tých 15 rokov by to mohli stihnúť aby sa mohlo začať s hentým. ☺
Reakcia na: J #29779:

Ad budova na HN: Podla toho maleho obrazku v tom clanku to ma byt daka hnusna kocka. Dakujem, neprosim.

Garantujem Ti, ze ludia _budu_ radsej prestupovat (a budu musiet) pri takom systeme ako navrhuje tr3mp.

Ad zastavky na znamenie: Mozes si vybrat: Bud to bude stat vsade aj tam kde ludia nebudu nastupovat a vystupovat alebo to tam stat nebude a usetris cas a energiu.

Ad zachadzky: ta trat cez Slavicie a aj ostatne veci co popisal su len fobustova sci-fi vizie 🙂 A mas pocit ze by tr3mpova schema zachadzala do kazdej r***? Ja teda nie.

Ad Soravia: Ak nebude spraveny nadchod alebo podchod nejako logickejsie nez je dnes k sTrESCU ZP (nie su schody,len dlha lavka) tak tam ludia nebudu cestovat tramvajami (aj ja si pockam par minut naviac na L63, ak mi to vyhovuje).
Reakcia na: COLOR #29678:
Súčasné historické budovy majú štyri nadzemné podlažia. Budova v ktorom sídli Astorka ich má tuším 6 a pričom najvyššie je ustúpené. To isté platí aj pri tejto novej budove. Zo strany Palisád má mať dve poschodia a potom odstup zo strany Hodžovho námestia (od fontány) má byť rovnako vysoká ako budova Astorky. Na budove podchodu je plagát, kde je to vyobrazené a je to tam dobre vidieť. Skús si to preštudovať.
Tu je k tomu článok: http://bratislava.sme.sk/clanok.asp?cl=1300853

Re #29683 galiysoha: Ale mne sa budova Tatracentra tiež lúbi, ale v takom to rozsahu mala byť umiestnená inde alebo ak tam kde je, tak o 2 podlažia nižšia.

Vladimír: Nebolo by jednoduchie dohodnúť sa na väčšom maxime. To že bude neznamená, že ho musíš stále využívať. Ale aby vlci mrzli?! čo ja viem.

Andy: DPB si raz vo vozovniach Janíkov Dvor a Dúbravčice postaví veterné elektrárne a nebude nikomu platiť za el. energiu.

Zabudnite, že ľudia budú radšej prestupovať. Prečítajte si články v nových BN a zistíte. Doteraz smútia za systémo odvšadiaľ všade. A niektorý z vás tiež.

Re #29687 si: Nie zrušíš L9 spojíš L12 a L14 a namiesto 12min intervalu bude 6min interval. To isté L1, L11 a L5. L1 a L11 zrušíš a na L5 dáš 6min interval. Ale pravdu má galiyosha: Všetko zrušiť, aj číslovanie, prejsť na písmená a prebudovať to na novo.

COLOR: Na nosnom systéme neuznávam zastávky na znamenie. Podľa mňa by to malo fungovať trochu ako metro.

Nerobte z eliny trolejbusovú sieť, že to bude zatáčať do každej riti sprepáčením. To čo chce Bratislava je rýchlodrážna električka čiže niečo na báze klasickej električky s prvkami metra. Viem aj Londýnske metro má zachádzky (napr. čierna linka) ale je to maxi na dve veci. Ľudia sa mýlia a často nastúpia do nesprávneho vozňa a tak ich to odvezedo... Jednoducho ak chcete zachádzky na DD, či Staré grunty,.. buď presmerovať celú električku cez S. Grunty a DD (tak ako malo byť metro) alebo nič a trolejbusový výťah. Inak budú musieť byť ďalšie linky a to sa postupne vrátime k súčasnému systému 12tich liniek!!! Jediné čo je dobré je predlžovanie liniek napr. z Ružinova na letisko. D. hony by som obslúžil s novou linkou po Trase L201,202 a 208. Možno so začiatkom v Slovnafte. Ale to predlžovanie do Vajnor je otázne. Kto to zaplní? Tých 4 tisíc obyvateľov?

L4 a L2 na ZP možno oživý vznikajúce obchodné centrum.
Reakcia na: galiyosha #29777:
Tak to som nevedel ani ja, o to viac ma šoklo, že úplne nový voz sa ide rekonštruovať... Inak na K-reporte som sa dozvedel, že brnenský (brniansky) cirkus aj tak pokračuje a k variantám T3M pribudla verzia so statickým meničom, ale pôvodnými dvernými pohonmi, čo údajne nejde spojiť s ničím iným ( #1600)...
Reakcia na: Sarko #29773:
? Ospravedlnujem sa, to som nevedel. Myslim, ze je to skoda, mohli to nechat tak, ako to bolo, v tom brnenskom cirkuse by sa nad tym nikto nepozastavil. ?
Reakcia na: fobust #29774:
Keď už nové trate, tak si rozvoj predstavujem nejako takto (v poradí výstavby):
a) Dlhé Diely: presmerovanie 4
b) Vajnory: predĺženie 4
c) Ružinov - Nová Vrakuňa - Dolné Hony: linka 6 cez Ružinov - Obchodnú do Karlovej Vsi
d) Mlynská dolina - Staré grunty: Presmerovanie linky 6
e) (Vajanského nábr. - ) Šafárikovo nám. - Pribinova - Nové SND - AS Mlynské nivy - Páričkova - Dulovo nám. - Miletičova: presmerovanie linky 6 do výslednej trasy: Staré grunty - Nábrežie - AS Mlynské Nivy - Ružinov, 3 predĺženie na Dolné Hony

Tak a máš aj ďalšie trate ?
Reakcia na: fobust #29774:
Linka 3 od Nového mostu po Mostovej (alebo dokonca po historickej trati, čiže popod Nový most a rovno po Hviezdoslavovom námestí 😉 ) na Jesenského. Trať po Vajanského nábreží by som nevyužíval, najma kvôli zjednodušeniu prevádzky križovatky na Šafárikovom nám.
Návrh je datovaný k roku 2008, v ktorom budeme radi, keď bude hotová Petržalka a nie Dlhé Diely alebo nebodaj ešte aj Mlynská dolina ...
Reakcia na: tr3mp #29724:

Pekne, ale ako si predstavujes vyuzivanie Mostovej / Nabrezia? Dalej mi na linke 4 chyba ze nie je presmerovana na Dlhe diely. Chyba mi aj vybudovanie trate do Mlynskej doliny, ta by bola tiez dost potrebna. Dalsia linka 6 by mohla odtial premavat cez Mostovu a Nam. SNP na Hlst, samozrejme v preklade s linkou 5.
Reakcia na: galiyosha #29772:
Áno, je tak ako vravíš. Akurát čo sa týka tej brnianskej T3R.EV #1560 s Kardausovým čelom, tak podľa info od PvvS dochádza (resp. už došlo) ku zmene za Bulwy... To znamená, ako ostravská 1301+301, tak aj brnianská 1560+1301 budú (sú) po dizajnovej stránke identické.
Reakcia na: Sarko #29771:
To mi je jasne. Len mi slo o to, ze, ak som ta dobre pochopil, hovoril si, ze VarCB3 vzor Kardaus sa ti paci viac, nez VarCB3 vzor Bulwa, v com sa asi zhodneme. Neviem preco som teda na to reagoval, kedze to vobec neznamena, ze by si VV60LF v Bratislave zapriahol za novostavbu T3 v klasickom dizajne...

Ak sa nemylim, prave taku supravu, zlozenu tusim z T3R.EV s klasickym Kardausovym dizajnom a VV60LF, maju v Brne, a vyzera to, aspon na fotkach, fakt otrasne. Na tej ostravskej suprave T3R.EV Bulwa + VV60LF -- je aspon dizajn ciel jednotny...
Reakcia na: galiyosha #29770:
Iste, čo sedí do kapacity, do rozchodu sa už zmestiť nemusí... Inak VV60LF nemôžeš dať za bežnú T3, musí to mať zosilnený rám a väčší výkon, čo novostavba T3 s napr. Bulwou spĺňa. To isté by bolo aj po stránke dizajnu. Ale na metrový rozchod by asi bolo lepšie uvažovať len o článkových vozidlách.
Reakcia na: Sarko #29767:
Niekto sa niekde pytal na VV60LF na 1000 mm podvozok a bolo mu povedane, ze by to bol celkom paskvil. A aj keby nebol, VV60LF mi nie je prave po chuti... Okrem toho, kombinacia VV60LF s T3 klasickeho dizajnu je skutocne uchvatna. 🙂 (Mne sa vsak ani bulwa nepaci.)
Reakcia na: Emo #29766:
Prepac, neprecital som si uplne poriadne tvoju otazku, ked si sa ma pytal na spojenie Petrzalka - Dubravka, a ja som ti odpovedal spojenim Dubravka - Petrzalka.
Reakcia na: tr3mp #29757:
Mudro vravis, ja som sa len trochu zle vyjadril. 🙂 Busy samozrejme uplne rusit nechcem. Doplnkova doprava cez Novy most, Pristavny most a Most Kosicka snad ostane nadalej. (Aj ked sa bojim, ako (ne)bude Novy most zvladat cast zataze, co sa nan presunie po zatvoreni Stareho mostu pre IGK.)

Ide mi len o to, ze sucasne navrhovana jedina elektrickova trat len ciastocne riesi obsluhu zapadnych stran blokov Luky I az V, Dvory I, III a IV a prakticky vobec neriesi obsluhu Dvorov V, VI, Kopcian a oblasti Matadoru. Cast z tychto ludi bude nutena pouzit napajacie autobusy, a tak im pribudne prestup naviac, cize kvalita dopravy sa pre nich paradoxne zhorsi. A ti ostatni budu na autobusy odkazani nadalej. Ide mi len o to, ze namiesto dozivotneho vozenia autobusmi (alebo v lepsom pripade trolejbusmi) by bolo vhodnejsie postavit druhu trat asi v trasovani tej zapadnej vetvy fobustovho navrhu dakde v schemach (tj na Petrzalskej strane asi trasa 90 len s tym, ze by nesla okolo Matadoru, ale cez Panonsku; podobne chodila 43 ked este nebol nadjazd z Noveho mostu na terajsiu Panonsku). Ja viem, uz len peniaze aby boli...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.