Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Sarko #29771:
To mi je jasne. Len mi slo o to, ze, ak som ta dobre pochopil, hovoril si, ze VarCB3 vzor Kardaus sa ti paci viac, nez VarCB3 vzor Bulwa, v com sa asi zhodneme. Neviem preco som teda na to reagoval, kedze to vobec neznamena, ze by si VV60LF v Bratislave zapriahol za novostavbu T3 v klasickom dizajne...

Ak sa nemylim, prave taku supravu, zlozenu tusim z T3R.EV s klasickym Kardausovym dizajnom a VV60LF, maju v Brne, a vyzera to, aspon na fotkach, fakt otrasne. Na tej ostravskej suprave T3R.EV Bulwa + VV60LF -- je aspon dizajn ciel jednotny...
Reakcia na: galiyosha #29770:
Iste, čo sedí do kapacity, do rozchodu sa už zmestiť nemusí... Inak VV60LF nemôžeš dať za bežnú T3, musí to mať zosilnený rám a väčší výkon, čo novostavba T3 s napr. Bulwou spĺňa. To isté by bolo aj po stránke dizajnu. Ale na metrový rozchod by asi bolo lepšie uvažovať len o článkových vozidlách.
Reakcia na: Sarko #29767:
Niekto sa niekde pytal na VV60LF na 1000 mm podvozok a bolo mu povedane, ze by to bol celkom paskvil. A aj keby nebol, VV60LF mi nie je prave po chuti... Okrem toho, kombinacia VV60LF s T3 klasickeho dizajnu je skutocne uchvatna. 🙂 (Mne sa vsak ani bulwa nepaci.)
Reakcia na: Emo #29766:
Prepac, neprecital som si uplne poriadne tvoju otazku, ked si sa ma pytal na spojenie Petrzalka - Dubravka, a ja som ti odpovedal spojenim Dubravka - Petrzalka.
Reakcia na: tr3mp #29757:
Mudro vravis, ja som sa len trochu zle vyjadril. 🙂 Busy samozrejme uplne rusit nechcem. Doplnkova doprava cez Novy most, Pristavny most a Most Kosicka snad ostane nadalej. (Aj ked sa bojim, ako (ne)bude Novy most zvladat cast zataze, co sa nan presunie po zatvoreni Stareho mostu pre IGK.)

Ide mi len o to, ze sucasne navrhovana jedina elektrickova trat len ciastocne riesi obsluhu zapadnych stran blokov Luky I az V, Dvory I, III a IV a prakticky vobec neriesi obsluhu Dvorov V, VI, Kopcian a oblasti Matadoru. Cast z tychto ludi bude nutena pouzit napajacie autobusy, a tak im pribudne prestup naviac, cize kvalita dopravy sa pre nich paradoxne zhorsi. A ti ostatni budu na autobusy odkazani nadalej. Ide mi len o to, ze namiesto dozivotneho vozenia autobusmi (alebo v lepsom pripade trolejbusmi) by bolo vhodnejsie postavit druhu trat asi v trasovani tej zapadnej vetvy fobustovho navrhu dakde v schemach (tj na Petrzalskej strane asi trasa 90 len s tym, ze by nesla okolo Matadoru, ale cez Panonsku; podobne chodila 43 ked este nebol nadjazd z Noveho mostu na terajsiu Panonsku). Ja viem, uz len peniaze aby boli...
Reakcia na: tr3mp #29757:

Niečo o trochu väčšie by mohla splniť trojička zložená z dvoch T3 s karosériami VarCB3 a vlečného vozidla VV60LF a máš tam aj NP časť. ? Len by sa to potom asi nemohlo púšťať do Dúbravky. Ale ako pozerám na tie návrhy, Vladimírove navrhované L1 a 7 tam nepremávajú, rovnako ako Tvoje L1 a 2.
Reakcia na: galiyosha #29755:
Príspevok #29725 Veta:"Električkou pod Nový most a na Šafarikovo námestie + prestup na bus".
Chápal som ju tak, že ze z Petržalky chceš ísť elinou na Šafko/Nový most a odtiaľ do Dúbravky busom. Načo ale zo Šafka busom, keď ti odtiaľ ide elina???
Reakcia na: Sarko #29763:
Tie T3 beriem, a ked uz nie pre trat do Petrzalky tak pred dom (hm, teraz by sa mi hodil rodinny dom ? )
Reakcia na: tr3mp #29724:
Pri špičových 🙂 intervaloch 4 minúty pre linky 1, 2 a 3, 6 min. pre 4 a
12 min. pre 5 by sa dosiahli prepravné kapacity zhruba podobné súčasným...

TO ZNAMENA pri pouziti tych kapacitnych udajov:

L1+L2 interval 2 minuty - 30 vozov v hodine, kapacita 370 (odhad) -> hodinova kapacita 11 100 osob. Ak by boli 3*T3, tak 14 760. Spicka 3 hodiny -> 45 000 osob. Petrzalka ma asi 130 000 obyvatelov, busy ponechavame, no, nie je to az taky zly vysledok, ale mozno by som prijal interval 1'40 - kazda linka 3'50 ak dobre pocitam. Tu uz by bolo treba zriadit svajciarske BUSE presne ako hodinky 😃
Reakcia na: COLOR #29760:

Kinderka sú tie Bulwy. Ale dizajn nie je až taký dôležitý, skôr technické spracovanie a životnosť takej karosérie. Aj keď VarCB3 je identická s T3 a menšie rozdiely sú vidieť (hranatejšia strecha, gumený pás pri prechode medzi čelami a telom vozidla), páči sa mi viac ako Bulwa. Bulwa by sa mi páčila viac, ak by aj bočné okná boli lepené a výškovo prispôsobené čelným oknám. Ale takéto vozidlo už budeš mať citeľne drahšie.

K tým ojazdeným T3, nie je problém, DPMK s radosťou predá minimálne 15 pojazdných 20 ročných T3 a je tu ešte ďalších cca 15 odstavených alebo vyradených T3 z rokov 1982-3.
Reakcia na: galiyosha #29754:
Keď už tak redukujeme, do mesta by som ponechal niečo podobné z busov z oblasti Dvorov:
90 a 93 (alebo ich redukcia obsluhujúca Kopčiansku-Rusovskú-Viedenskú a Panónsku) -> pod Nový most

Zaujímavá by mohla byť aj polookružná linka Patrónka - Most Lafranconi - Einsteinova - Prístavný most - Bajkalská - Jarošova - Pionierska s nejakým rozumným intervalom - čiastočná náhrada 83, 92, 68, 198, 86.
Reakcia na: Vladimír #29759:

Aha, takže zachádzka, to mi vôbec nenapadlo... Ja som myslel, že L6 navrhuješ presmerovať bez zachádzky na ŽST NM. Tak to potom áno. Tiež som si všimol, že na Zlaté Piesky nie je až taká vyťaženosť, a to ani na ŽST Nové Mesto. Ale ak by tam končilo viac vlakov, tak by sa to len "naplnilo".
Reakcia na: Sarko #29758:
VarCB3 su tie kinderka? Nie som v obraze... Inak ja som zastancom nakupu ojazdenych vozidiel kvoli preklenutiu diery v dodavkach (menavidim k smrti narazove dodavky vozidiel) so zivotnostou do 10 rokov - napriklad T3ky od hocikadial. A ak su tie VarCB3 kindervajca, tak moze byt.

Vladimir: S tymi prazdnymi tramvajami na Zlate mas pravdu.
Reakcia na: galiyosha #29745:
Neviem sa vyjadriť celkom zodpovedne, lebo nemám prehľad o pomere v zastúpení týchto typov vo vozňovom parku. Ale typická "kačacia linka" by v mojom návrhu mohla byť napríklad L7.

Re #29752 Sarko: Nechápem, o akom 16 min. intervale na ŽST Nové Mesto hovoríš?
L4 aj 6 by mali interval 8/10/12 minútový.

L6 by mimo špičky jazdila k ŽST Nové Mesto. V čase špičiek by jazdila až na Zlaté piesky s obojsmerným zachádzaním k ŽST Nové Mesto.

To znamená, že:
ŽST Nové Mesto by mala intervaly 8/10/12
Zlaté piesky by mali intervaly 4/10/12

Jediným zhoršením je mimošpičková doprava na Zlaté piesky (sedle PD napr. z 6 min. int. na 10 min. int.). Nech ma bratia Blaváci nekamuňujú, ak sa hlboko mýlim, ale v sedle elinu na vzadu na Vajnorskej niekde pri Juráku zafixovanú ako večne poloprázdnu.
Reakcia na: COLOR #29747:

A čo tak za bagateľ kúpiť papiere z vyradených košických T3 a z Krnova na ne zakúpiť nové vozidlá s karosériou VarCB3 za nejakých 5 mil. Sk a spriahať to do trojičiek?
Reakcia na: galiyosha #29745:

K2: 5 (226 osôb)
2*T3: 3, 4 (328)
2*T3 (328), niečo o trochu väčšie (370) alebo 3*T3 (492): 1, 2

Okrem toho zachoval by som nejaké autobusové linky z Petržalky. Najmä zo západnej strany Dvorov pod Nový most, z východnej časti cez most Košická, pretože takéto spojenia budú vždy rýchlejšie ako prestup na elinu z oblastí, ktoré nie sú blízko pri trati. Navyše je nelogické, aby človek napr. zo Záporožskej cestujúci pod Nový most (alebo aj do PKO) išiel cez Starý most. To najmä na margo náhrady 90ky.
Reakcia na: COLOR #29747:

Ak budeš mať čo aj súpravy 3xT3, kritický interval by nemal byť ani 30 sek. (vlaky sú od seba vzdialené cca 400 m). V KE bol takýto interval na rýchlodráhe ešte začiatkom 90-tych rokov.
Reakcia na: Emo #29751:
Hm, aky je rozdiel v tom, ci sa chcem dostat z Dubravky do Petrzalky alebo naopak? Ved autobusy a elektricky premavaju v oboch smeroch. 🙂 Alebo mi nieco podstatne unika?
Reakcia na: galiyosha #29748:
Pardon, chcel som napisat "nechapem celkom tvoju pripomienku". Asi by som si mal ist lahnut. 😞

Re #29747 COLOR: Papierove udaje su jedna vec, prakticka obsaditelnost druha. Do T3 tolko ludi narves len kvoli tomu nechutnemu usporiadaniu 1+1. Neviem, ako to vyzera v spicke, ale stat medzi dvoma ludami v strede elektricky asi nie je nic prijemne a je otazne, kolko ludi sa tomuto vyhyba a nechava tak v strede volny priestor. (Elektrickami prilis casto necestujem, ospravedlnte, prosim, ak trepem uplne sprostosti.) Kazdopadne v novej elektricke mozes na usporiadanie 1+1 (vdakabohu!) zabudnut. Dalej v klbovych autobusoch sa do oficialnej obsaditelnosti, ak sa nemylim, nepocita priestor klbu. Je mi jasne, ze autobusy v Petrzalke nezaniknu, lebo tu elektricku bude musiet aj nieco napajat a ze elektricka nepojde vsade, ale napriklad linky 93 a 94 poberie elektricka uplne cele, a drvivu cast z 81 a 95 detto.

Aj tak by som si zelal, keby sa casom vybudovala v Petrzalke aj druha radiala zhruba v trase dnesnej linky 90. A keby napajace k elektricke neboli smradobusy ale trolejbusy.
Reakcia na: tr3mp #29749:

Novy zahon - znamenie
Heckova - hmmm ta zastavka sa mi veru moc nepaci 🙂 Ale co uz, mala by ostat.
Na kazdej radiale mi vyslo, ze asi kazda tretia zastavka by sa hodila po 20:00 do 06:00 na znamenie.

Inak to mas fajn, sorry, naozaj su tie zastavky na doraz zredukovane.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.