Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: galiyosha #29745:
Neviem sa vyjadriť celkom zodpovedne, lebo nemám prehľad o pomere v zastúpení týchto typov vo vozňovom parku. Ale typická "kačacia linka" by v mojom návrhu mohla byť napríklad L7.

Re #29752 Sarko: Nechápem, o akom 16 min. intervale na ŽST Nové Mesto hovoríš?
L4 aj 6 by mali interval 8/10/12 minútový.

L6 by mimo špičky jazdila k ŽST Nové Mesto. V čase špičiek by jazdila až na Zlaté piesky s obojsmerným zachádzaním k ŽST Nové Mesto.

To znamená, že:
ŽST Nové Mesto by mala intervaly 8/10/12
Zlaté piesky by mali intervaly 4/10/12

Jediným zhoršením je mimošpičková doprava na Zlaté piesky (sedle PD napr. z 6 min. int. na 10 min. int.). Nech ma bratia Blaváci nekamuňujú, ak sa hlboko mýlim, ale v sedle elinu na vzadu na Vajnorskej niekde pri Juráku zafixovanú ako večne poloprázdnu.
Reakcia na: COLOR #29747:

A čo tak za bagateľ kúpiť papiere z vyradených košických T3 a z Krnova na ne zakúpiť nové vozidlá s karosériou VarCB3 za nejakých 5 mil. Sk a spriahať to do trojičiek?
Reakcia na: galiyosha #29745:

K2: 5 (226 osôb)
2*T3: 3, 4 (328)
2*T3 (328), niečo o trochu väčšie (370) alebo 3*T3 (492): 1, 2

Okrem toho zachoval by som nejaké autobusové linky z Petržalky. Najmä zo západnej strany Dvorov pod Nový most, z východnej časti cez most Košická, pretože takéto spojenia budú vždy rýchlejšie ako prestup na elinu z oblastí, ktoré nie sú blízko pri trati. Navyše je nelogické, aby človek napr. zo Záporožskej cestujúci pod Nový most (alebo aj do PKO) išiel cez Starý most. To najmä na margo náhrady 90ky.
Reakcia na: COLOR #29747:

Ak budeš mať čo aj súpravy 3xT3, kritický interval by nemal byť ani 30 sek. (vlaky sú od seba vzdialené cca 400 m). V KE bol takýto interval na rýchlodráhe ešte začiatkom 90-tych rokov.
Reakcia na: Emo #29751:
Hm, aky je rozdiel v tom, ci sa chcem dostat z Dubravky do Petrzalky alebo naopak? Ved autobusy a elektricky premavaju v oboch smeroch. 🙂 Alebo mi nieco podstatne unika?
Reakcia na: galiyosha #29748:
Pardon, chcel som napisat "nechapem celkom tvoju pripomienku". Asi by som si mal ist lahnut. 😞

Re #29747 COLOR: Papierove udaje su jedna vec, prakticka obsaditelnost druha. Do T3 tolko ludi narves len kvoli tomu nechutnemu usporiadaniu 1+1. Neviem, ako to vyzera v spicke, ale stat medzi dvoma ludami v strede elektricky asi nie je nic prijemne a je otazne, kolko ludi sa tomuto vyhyba a nechava tak v strede volny priestor. (Elektrickami prilis casto necestujem, ospravedlnte, prosim, ak trepem uplne sprostosti.) Kazdopadne v novej elektricke mozes na usporiadanie 1+1 (vdakabohu!) zabudnut. Dalej v klbovych autobusoch sa do oficialnej obsaditelnosti, ak sa nemylim, nepocita priestor klbu. Je mi jasne, ze autobusy v Petrzalke nezaniknu, lebo tu elektricku bude musiet aj nieco napajat a ze elektricka nepojde vsade, ale napriklad linky 93 a 94 poberie elektricka uplne cele, a drvivu cast z 81 a 95 detto.

Aj tak by som si zelal, keby sa casom vybudovala v Petrzalke aj druha radiala zhruba v trase dnesnej linky 90. A keby napajace k elektricke neboli smradobusy ale trolejbusy.
Reakcia na: tr3mp #29749:

Novy zahon - znamenie
Heckova - hmmm ta zastavka sa mi veru moc nepaci 🙂 Ale co uz, mala by ostat.
Na kazdej radiale mi vyslo, ze asi kazda tretia zastavka by sa hodila po 20:00 do 06:00 na znamenie.

Inak to mas fajn, sorry, naozaj su tie zastavky na doraz zredukovane.
Reakcia na: Vladimír #29737:

No áno, už som sa chystal Ťa opraviť. Ešte som mrkol, že podľa Tvojho návrhu sa interval zhorší zo spoločných 6' na 8' do Zlatých Pieskov. Ak na ŽST Nové Mesto je dnes interval 12' a podľa návrhu by bol 8', čo by si v špičke riešil presmerovaním L6 na Zlaté Piesky, tak na ŽST Nové Mesto v špičke bude už iba 16' interval a do ZP namiesto dnešného 6' spoločného intervalu by bol podľa návrhu 4' interval. Postačoval by takýto interval na ŽST Nové Mesto, zvlášť keď som počul, že sa tu možno presunie časť vlakov z Hlavnej stanice?
Reakcia na: galiyosha #29748:
Aháááá, ty si to myslel v smere z Dúbravky do Petržalky. Tak to potom hej ? ? Ja som hovoril o opačnom smere.
Reakcia na: COLOR #29747:
PS Ten 90-sekundovy kriticky interval je len na vetve v Petrzalke alebo ako? Niekde som o tom videl zmienku 😕 Stefanikovo namestie totiz bez pod/nadjazdu taku zataz (Petrzalske tramvaje + z nabrezia) asi neprezije. Nebodaj vykape voz ?
Reakcia na: COLOR #29744:
Ktoré zastávky by si ešte zredukoval?
Reakcia na: Emo #29746:
Nechapem celkom tvojej pripomienke, v celom svojom prispevku spominam ako dopravu pre usek Dubravka - Novy most/Safarikovo namestie elektricky.
Reakcia na: galiyosha #29745:

a.) Podla udajov z iMHD T3=Ik435. A myslim ze tie nove vozy budu MUSIET byt kapacitnejsie nez 2xT3, ja ocakavam 5- a 7-clankove vozy. no nemyslim si ze prilakame nejako vela ludi naspat 🙂 A taktiez nepocitaj so zrusenim vsetkych tych liniek - v Petrzalke bude jedina wetwa tramwajowa, to znamena ze nepreberie komplet tieto linky. Urcite to bohate postaci, ak jeden voz bude mat kapcitu aspon 2,5xT3, prinajhorsom 2xT3. Kriticky interval je 90 sek., alebo sa mylim?

b.) K2 VYRADIT alebo spriahnut (ak sa podari presadit zmenu Drazneho zakona, D1/1 ci ako sa tom nadava kvoli ktoremu (40m) nemozu byt spriahnute. Som dost zvedavy, ako by to bolo lenive 😉 ). vozov bude treba vela, na to je prepotrebne mysliet, nie ze sa spravi trat a zrazu Hups! Cosi nam tu chyba... Hlavne ak pospriahame dnesne sola. Taka 3xT3 by sa mi tiez moooc pacila 😉
Reakcia na: Vladimír #29742:
Ja viem, bola by to blbosť aj z toho hľadiska, že by bolo treba nasadiť busy na úplne zbytočnú linku, čo z hľadiska súčasného nedostatku vozidiel by nebolo dobre, ja som len chcel naznačiť galyioshovi (dúfam, že som ten nick napísal správne), že ak chce ísť z Petržalky do Dúbravky, nemôže na Šafku ani pod mostom prestúpiť na bus ale na elinu.
Reakcia na: tr3mp #29735:
Hm, ved presne preto som tam dal tu vetu s tim ustihanim. :-| OK, beriem spat. Len sa bojim, ci bude napriklad dvojminutovy interval v Petrzalke stacit, tie nove elektricky predsa nebudu kapacitnejsie, nez supravy 2x T3. A elektricka preberie podstatnu cast vykonov z liniek 81, 93, 94, 95 a mozno aj 59, 80 a 90 (opravte ma, prosim, ak som nieco podstatne vynechal). Je to sice velmi primitivny vypocet, ale ked zoberies len tie prve styri linky, mas to 35 klbovych busov za hodinu. Pri dvojminutovom intervale mas 30 elektrickovych suprav, povedzme teda 60 klbovych busov (aj ked osobne neverim tomu, ze do jednej T3 sa skutocne vojde tolko ludi, co do klbaku, a neviem, ci nove elektricky budu tak kapacitne, ako 2x T3). Ak este ratame s tym, ze po postaveni elektrickovej trate prilakame do MHD naspat niektorych cestujucich vynervovanych z konstatnych zapch na Novom moste a pri vyusteni Mostu Kosicka na mestskej strane ?, bude dvojminutovy interval stacit?

Nemohol by sa niekto vyjadrit k tomu, ci su tie vlozene poradia na 9 robene len kvoli Karlovej Vsi alebo aj kvoli Ruzinovu? Pytam sa preto, ci by stvorminutovy interval pre Ruzinov stacil -- ved dnes je tam efektivne lepsi, hoci na 14 a 8 chodia K2.

Dalsia otazka ako k Vladimirovmu, tak k tr3mpovmu navrhu: Na ktore linky by ste dali supravy a na ktore K2?
Reakcia na: tr3mp #29724:
Tak som sa na to lepsie pozrel a onemel som uzasom - dokonala schema! (Dufam ze to nie je len polnocna slepota)

Liniek by bolo malo ako vo Viedenskom U-bahne a dokonale prepojenie, len mam jednu velmi vaznu pripomienku: Terminal Vazovova pred Danovym uradom! Ideaaaalne a velmi chybajuce miesto na prestup na jednej hrane! Aj ked ako pozerm na ten navrh znova, tak L2 by odbocovala na Vazovovu takze nic ?. A este o kusocek viac by som zredukoval zastavky, resp. zriadil zastavky na znamenie (opakujes po zltych tabuliach ze to v PDFku neuvadzas? 😉 ).
Reakcia na: Vladimír #29737:

Otázka: Ako môžeš mať v Karlovke pravidelné 2 min., keď L3 ide v 4 min. int. a L4 ide v 6 min. int.?
Odpoveď: Lebo Excel.
Vysvetlenie: Na prepočet intervalov, kapacít, počtov vozidiel a intervalov na jednotlivých úsekoch som využil tento fantastický nástroj a neuvedomil som si, že používa funkciu zaokrúhľovanie. Takže nie 2 minúty ale 2,4 min. (= 15 + 10 spojov za hodinu). Ospravedlňujem sa ?
Reakcia na: Emo #29740:
Ak Ti ide spod Nového mosta a z Šafka do Dúbravky elina, neexistuje dôvod, prečo by toto spojenie mal realizovať bus!
Reakcia na: si #29731:
Celkom nesúhlasím. Keď prestupuješ pri 6 min. intervale, aj keby Ti tramvaj zavrela dvere pred nosom, budeš čakať maximálne 6 min. A to je extrémny prípad.

Re #29732 Andy: To máme aj my v DPMP. Keď sa blíži možné prekročenie odberového maxima, systém automaticky bez vedomia a zásahu vodiča automaticky vypne vo všetkých trolejbusoch kúrenie. Akonáhle je vyhodnotené, že prekročenie maxima už nehrozí, kúrenie sa automaticky opäť zapne.
Reakcia na: galiyosha #29734:
Ale ani zo Šafka ani spod mosta nemáš priame autovusové spojenie s Dúbravkou. Zato električkové hej. Ibaže by si povedzme zo Šafka do Dúbravky zaviedol novú autobusovú linku. ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.