V DPMZ maju taku ochranu, aby v zime kvoli kureniu cez spicku neprekrocili tu hranicu odberu, ze sa neustale kontroluje odber a ked stupne nad urcitu hranicu, tak sa v cez vysielacky vypne kurenie.
prestupovat ? co ti ja viem, to zalezi od okolnosti, ale dost castokrat sa radsej odveziem 50 minut bez prestupu ako 35 s prestupom... Obvzlast to plati vecer... a pristup taky ze sak nech sa bratislavcania naucia prestupovat vo mne evokuje akurat tak to, ze sak si kupim gumokol a vy... sa na celu MHD...
[a pokial nieco nesies, tak kazdy prestup je znacna neprijemnost]
1., Vieš, mne išlo o garanciu prestupu. Ak viem, že z Rače na Špitálsku priamo neprídem, určitou náplasťou na ranu by bol fakt, že na každý spoj L5 z Rače nadviaže spoj L7 na Špitálsku od Vinohradov. Keby som prestupoval niekde pri Garde alebo kde z L5 bez prípoja, asi by ma ako cestujúceho nasrdilo, že z Rače prišla už druhá L5 a ja stále čakám na L7.
Ale nehádam sa - názor proti názoru.
4., Samozrejme je tam preklap a myslím tým priame spojenie električkou od ŽST Nové Mesto na Zlaté piesky. Na tomto úseku by tak v špičke nemuseli strašiť paralelné autobusové linky.
5., Zopakujem to, čo pre si-čka. Ak dnes v pracovný deň v sedle ide od Polusu smerom na Trnko elina každých 6 min. a ja navrhujem každých 5 min., kde je problém? Alebo ani také posilnenie nestačí a nutne sa žiada sedlový 2-3 min. interval?
6., Nie, mne sa to nezdá kúsoček. Je to nefér voči cestujúcemu. Čo ak začne pršať? Možno keby to bolo menej frekventované spojenie... Prípadne navrhni alternatívu po zrušení L2.
8., Paradoxne v Žiline mi povedali, že sa tým neriadia. Ide skrátka o to, že pri elektrickej trakcii zaplatíš cenu za energiu (podľa odberu) a cenu za výkon, ktorá je dosť vysoká a vypočítava sa podľa dosiahnutého maximálneho odberu za ľubovoľný 15 min. časový úsek v mesiaci. Obrazne povedané, znamená to, že ak celý jún budeš behať s električkou po sieti každých 5 min., ale práve na deň detí medzi 10.00 a 10.30h zahustíš eliny na 2 min. interval, za jún zacvakáš túto časť platby ako keby si v 2 min. intervale jazdil od rána do večera celý mesiac.
Ku bodu 5 - veď ak dnes okolo Polusu premávajú L2, 4 a 6 s 12' intervalom, tak to je spoločný 4' interval. Ak som dobre pochopil Vladov návrh (silná linka 4' interval, slabá 8' interval), tak okolo Polusu by navrhované L4 a 6 premávali v takisto v spoločnom 4' intervale, čo je detto stav ako dnes. Načo to potom posilňovať silnou linkou a ešte rozhádzať interval?
Ja ziadne pripomienky nemam, takyto vyvoj by som v Bratislave len privital. Cestujuci by sa museli naucit prestupovat (nic ine by im nezostavalo ) a hlavne by si konecne uvedomili, ze s prestupom sa dostanu niekam rychlejsie, nez cakanim na priamy spoj.
Nebol by lepsi spickovy interval 3 minuty? 90 sekund na petrzalskej a karloveskej radiale vyzera fakt pekne. Len neviem, ci by to Safarikovo namestie/Nam L Stura ustalo, 60 spojov za hodinu je uz celkom dost...
A vraciam sa k svojej starej otazke -- stacia 4 minuty pre Ruzinov (a po zruseni 83 ? aj pre Dubravku)?
Hej hej... Len sa mi nepaci Tatracentrum a L83 je vcelku OK, zejo? Ale inak suhlasim hlavne s tym nanovokreslenim linkoveho vedenia, myslim ze Vladimirova predstava je vcelku dobra a mozeme na jej zaklade debatami zalozit alternativnu siet Zrusime monopol! Hehehe, to tie moje nocne predstavy ?. Ale ten jeho navrh je vemlo dobry, len trosku prekopat. Ja som to uz dokazal zredukovat na 7 liniek, este zakomponovat rezervu pre Petrzalku a bude.
Elektricka pod Novy most a na Safarikovo namestie + prestup na bus. Ake proste.
Re #29694 Beus: Tak to s tymi vozokilometrami v pripade suprav je megak@#$%ina. Asi ako osobomesiace v uctovani najomneho. To si takto stanovil magorstrat? To je chore...
Re #29703 lubos (!): Ved zverejni. Nevidim dovod, preco by to mal niekto ofrflat.
Re #29708 Vladimír: Spociatku sa mi nepacili niektore veci, ale ked som sa nad tym zamyslel a precital este aj tvoju argumentaciu, nemam co vytknut. Neskusal si len tak narychlo zratat potrebny pocet vozokilometrov, ci by sa museli zmenit vykony? Budu dve slabe linky stacit pre Ruzinov? Narazam na vlozene poradia na dnesnej 9. Alebo tie su cisto kvoli Karlovej Vsi? (Nepoznam tamojsie pomery, tak budem rad, ak tuto moju obavu niekto potvrdi alebo vyvrati.) Z hladiska zapamatatelnosti by bol lepsi spickovy interval 6 minut, resp 3 minuty, ale to by som asi chcel uz privela. Ale 6/10/12 a 3/5/6 by bol podla mna ideal.
Zmena linkovania električiek - tak aj ja pridám svoju minimalistickú verziu , aktuálnu po otvorení trate do Petržalky. Upozorňujem vopred, že hlavnou požiadavkou bolo čo najväčšie zníženie počtu liniek, takže treba rátať s prestupom - max. jedným.
1. Janíkov dvor - Nám. SNP - Obchodná - Hlavná stanica
2. Janíkov dvor - Špitálska - Vazovova - Rača
3. Dúbravka - Podhradie - Špitálska - Ružinov
4. Karlova Ves - Obchodná - Vazovova - Zlaté Piesky
5. Hlavná stanica - Vazovova - ŽST Nové Mesto
Pri špičových intervaloch 4 minúty pre linky 1, 2 a 3, 6 min. pre 4 a
12 min. pre 5 by sa dosiahli prepravné kapacity zhruba podobné súčasným, na Petržalskej radiále a v Karlovke pravidelné 2 minúty, Dúbravka, Ružinov, Vajnorská po ŽST Nové Mesto 4.
4 prestupné uzly Vazovova (priamo na Vazovovej, nie sice na hrane ale nutnosť prechodu 5 metrov na opačnú stranu), Kamenné nám., Obchodná, Trnavské mýto.
Čo sa týka zachádzania všetkých spojov do Rače, dala by sa spraviť skrátená linka (pásmová prevádzka) iba po Vinohrady, ale to by zase rozbíjalo interval na radiále.
Som zvedavý na vaše pripomienky, ktoré určite hravo vyvrátim ?
Zabudol som napisat, ze OK, L5 moze byt aj po KV, kedze interval. Hlavne aby bola celodenna a nie neskororanozacinajucalebovtedysatolkonecestujeaskorovecerkonciacalebosavoziabezdomovci...
Potom by teda mohla byt silna a v Dubravke by nebola NEvyuzita.
1. Ja skor pocitam s intervalmi 10 a 5, a to zlozis celkom dobre (relativne): 5/2,5/2,5/5/2,5... Navyse, preferencia nikdy nebude dokonala a nebude to chodit presne na minutu takze o com? Ak bude pocet liniek 7-8, tak tento interval je realny. Ja nevidim problem v spojeni dvoch liniek na radiale typu slaba/silna.
3. Moj navrh len po ZST, ale je to na kraji mojich vnutornych moznosti
4. Sorry, ale ako to myslis spojenie ZST Vinohrady - ZP? Tam mas nejaky jeden prestup na hrane? Neviem o nom.
5. Ver tomu, ze na Vajnorskej (po POLUS je extremny dopyt, a aj v sedle) - tam urcite treba jednu silnu linku po ZST NM, ci aj po ZP - asi nie.
6. Zo Safka si trosku prejdes na Jesenskeho. Viem o com hovorim, je to kusocek. Zbytocna linka (to by sme ich mali 7 s vyhovujucou obsluhou)
7. Oukej, no aj spojnica Trnko-Polus musi byt velmi silna, aj spojnica Vazovova-aspon po ZST Vinohrady.
8. Myslis trakcne zalezitosti, odber prudu z elektrarni? Take nieco mi vysvetlovali v DPMZ...
9. Podla mojho by dobry interval bol 6/10/15, ale to neskombinujes, takze zastavam 5/10/15, samozrejme aj s delenim na slabe/silne linky. Hm, vlastne sme si uz povedali ze spicky nebudu, takze nic
Akurát, že kĺby by ten 9-metrový prostredný článok asi neuniesli... Možno ak by boli podvozky pod čapom alebo bol ten stredný článok kratší, ale to už by bola vlastne KT8B5 s dizajnom T3 a s obsaditeľnosťou len o niečo viac ako 2xT3. To už radšej štvorčlánkové vozidlo.
Ale zober si pojem "slabá linka" v novom význame. Myslíš, že dve slabé linky Polus nezvládnu? Myslíš, že nestačí, ak od Polusu do centra pôjde elina v špičke každé 4, v sedle každých 5 a cez víkendy každých 6 minút? Aj tak je to viac, ako je to dnes.
Myslím, že sa definitívne vrátim k svojmu úôvodnému návrhu a teda opäť tvrdím, že L7 celodenne po ŽST Vinohrady.
Kto chce ísť v špičke z Kamenného nám. do Rače, použije L7 po ktorúkoľvek zastávku račianskej radiály a po 2 min. mu príde L5 do Rače. V sedle bude na prípoj čakať 2-3 min. a cez víkend 3 min. Hádam prijateľné.
Oukej... neber to, že si do svojho návrhu nedám kafrať alebo čo, ale skúsim svoje myšlienkové pochody obhájiť. Reagujem postupne:
1., celý návrh sleduje to, aby doprava bola prehľadná, ale zároveň dostatočne hustá a pravidelná - riadne skoordinovaná. Z tohto dôvodu nemôžeš mať na jednej radiále jednu silnú a jednu slabú linku, lebo dopravu to znepravidelní. Prečo? No jednoducho preto, lebo ako som napísal, slabá linka ma 2x taký dlhý interval ako silná. Preto (intervaly len ako demonštarácia) ak by mala na riadiále jazdiť jedna linka v 10 min. int. a druhá v 20 min. int. - nezložíš ich a výsledný interval bude 5/10/5/10/5... Preto ak má byť L5 silná (a tá nepochybne musí byť), musí byť silná aj L7.
2., nezabúdaj, že silná L7 by bola nástupcom dnešných L7 a 11 a teda jediným spojením račianskej radiály s Kamenným nám. a Šafkom. Ak by predsa len nebola plná, mohla by jazdiť v sólach, ale nemyslím si, že to bude potrebné.
3., v špičke tak a v sedle inak. Bol si v Brne alebo Prahe? Tam to krásne funguje a nie je problém. Odlišnú trasu v špičke navrhujem len v prípade Zlatých pieskov, kde sa bude na rozidiel od iných radiál prejavovať silná špičkovosť. Na račianskej radiále to dávam ako návrh na diskusiu, L7 môže zostať aj celodenne po ŽST Vinohrady.
4., prečo nie je dobrá L6? Zabezpečuje základnú obsluhu smeru Hlavná stanica - Floriánske nám. (prestup Rača) - Tranavské mýto (prestup Ružinov) - ŽST Nové Mesto. V čase špičky sa dá očakávať zvýšený dopyt po priamom spojení Vajnorskej a hlavnej stanice (migrácia pracujúcich) + všeobecne zvýšený nápor na koncovom úseku radiály. L6 tak pôjde až dozadu a pomôže kapacitne L4 a zároveň ponúkne namiesto dnešných autobusov električkové spojenie ŽST Vinohrady s Jurákom a pieskami.
5., L4 by som viedol asi cez Jesenského. L4 silná nemôže byť kvôli vajnorskej radiále. Neverím, žeby tam bol taký dopyt. Slabé L4+6 vytvoria obsluhu pre úsek Trnko - Zátišie ako jedna silná linka. Keby bola L4 sama o sebe silná, musel by si niečo robiť aj s L6.
6., mne sa dnešná L12 - moja L2 vždy páčila. Umožňuje spojenie Šafka s karloveskou radiálou. Ja viem, že odvšadiaľ všade nemôže byť priame spojenie, ale aj keby som chcel ísť zo Šafka do Dúbravky na prestup, strašne blbo sa prestupuje.
7., takže Ty si napokon navrhol pre Dúbravku dve silné L4 a 5. Nuž mne to jednak pripadá zbytočne veľa a jednak nemal by si využitú otočku v Karlovke. A podľa mňa je opodstatnené časť karloveskej radiály točiť v Karlovke a nie všetko ťahať až do Dúbravky.
8., elektrická trakcia by nemala mať veľké rozdiely vo výkone medzi špičkou a sedlom. Z energetického hľadiska je zarovnávanie špičkových a sedlových intervalov na elinách a trolíkoch jedna z veľmi logických vecí, ktoré DPB robí. Za hoci len jeden špičkový spoj navyše (oproti sedlovému stropu) sa dosť výrazne zvyšuje cena za výkon. Preto na kolísavé smery je vždy vhodnejší autobus a elektrická trakcia nie.
9., Aby sme boli konkrétnejší, čo sa týka intervalov, ja som vtedy kedysi dávno navrhol pre slabú linku interval v špičke 8 min., v sedle 10 min. a cez víkend 12 min. Silná linka by potom logicky mala v špičke interval 4 min., v sedle 5 min. a cez víkend 6 min.
Teraz ma napadlo, ze duplex silna linka by sa dala nejako uspokojit vysokokapacitnymi vozmi, ako spomenul Marko.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír
Kto chce ísť v špičke z Kamenného nám. do Rače, použije L7 po ktorúkoľvek zastávku račianskej radiály a po 2 min. mu príde L5 do Rače. V sedle bude na prípoj čakať 2-3 min. a cez víkend 3 min. Hádam prijateľné.