Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Prave sa nachadzam na krizovatke Mileticova-Trencianska a obdivujem dielo vysokej technickej urovne ing.Pertinaxa a jeho Melody Boys.Pri polorekonstrukcii krizovatky na hybridnu tahovo-podvesnu zostavu systemu Kummler-Matter-Ohio Brass-ESKO-ELBA sa netrafili s armaturami pod povodne nosne siete,nasledkom coho su vesiaciky (zvisle lanka) nasikmo,kriz sa vznasa vo vzduchu,vedenie je zlamane kratkymi oblukovymi svorkami bez vnutornych odtahov,zberace trolejbusov vytvaraju pri prejazde krizovatkou pozoruhodne tanecne kreacie sprevadzane prislusnymi zvukovymi efektmi praask-praask-hrr-hrr-bum-piiiip atd.Skutocne dielo hodne minimalne Pazardziku (BG) alebo Sibiu (RO).Zaver:Tym,co to naprojektovali,schvalili,postavili a prevzali by bolo akutne treba dat po papuli,potom nasxat do ruk a zo dva tyzdne nepustit k vode.
S499.1023: Buhehe, čítaj poriadne, napísal som tam !!otvoriť!! Dúbravku a Ružinov, tým som mal namysli spraviť tam otvorený zvršok.
re beus: ak sa nemylim, tak pri tej akcii asistoval aj nejaky pivovar a pivo tam tieklo na ich ucet. a to sa potom tazko rata, ked nevies spocitat, kolko piv si vylemtal, toboz uz nie vlky v autobuse
¡-)) nabuduce aj ja pojdem za skrutatora, potom sa ich vopcha do soru9,5 rovna tisicka...
Reakcia na: bigmac #26971:
Hej, zle som si pamatal to cislo 🙂 Ale myslimze to ratanie clovekov na tej akcii tiez malo diery a tych ludi tam bolo viac (aspon v prezenckach urcite, a kedze som bol vnutri medzi nimi, tak si myslim ze aj naozaj) 🙂
add2: hejhej, pozname... 🙂 ked mi tie nove elektronicke pohony odmietaju na 10-ty pokus na suprave zavret dvere, lebo citia prilisny protitlak, a pocas toho zatvaracieho ceremonialu vzdy este dakto dobehne a napcha sa tam a, cudujsasvete, ono sa to nakoniec este aj zavre...;)
re: beus ten daidalos pojal 359 clovekov, tak znie oficialny zapis, ktory sa snazia pretlacit do guinessovej knihy. neviem, ci v tom je aj vodic, ale to miesto pre revizora zjavne zabudli zapocitat 😞
add2: zjavne aj v byvalom sovietsku plati, ze kam sa vmesti n cestujucich, tam vlezie aj n+1. myslim, ze sam dobre vies, ako to vyzera v praxi :@)
Reakcia na: DuPe #26955:
Heh, krasny stroj 🙂 Skoda ze ma (ak to dobre z toho nakresu lustim) len 17750 mm 🙂 Ale zaujimava koncepcia - strasne dlhy naves, a kedze aj tazky, tak s 2 napravami, zaujimalo by ma, ci sa natacala len jedna alebo obidve 🙂 Inac, s nasimi 39-nami a rekordom 361 ludi sa mozeme schovat - pre azbuky a rustiny neznalych uvadzam priblizny preklad (moja rustina tiez nie je to co byvala, takze sorry za nedokonalosti):

Trolejbusy Svarz-TS
Nazyvali ich "vysavacmi". Ked TS prichadzal k zastavke, kde cakal dav cestujucich, tak vsetkych "vcucol", nenechal tam nikoho. Raz, ked mieril do parku, TS vysadil cestujucich na zastavke "Hydroprojekt", spocitali, ze sa v nom viezlo 402 ludi, a pritom podla vyrobnej specifikacie mal TS kapacitu 224 ludi. "Krokodil", "Klobasa" - aj taketo prezyvky mali tieto stroje, prinasajuce novy hlas v stavbe trolejbusov v nasej vlasti.

Aspon uz vieme, kde vznikol vyraz klobasa - ti Rusi su vo vsetkom prvi ☺ Inac, ked pozeram na ten nakres, stale neviem prist na to, ako sa tam pri takom vnutornom usporiadani tych 402 ludi napchalo 🙂 Ale zrejme sa im to nejak podarilo...:)
J:Buhehe,uz vidim,ako podbijas Dubravku a Ruzinov.Heslo:BKV. galiyosha:samozrejme,v civilizovanom svete sa mazanie (bud oblukov,alebo okolesnikov (hrozne slovo) alebo obidvoch) bezne pouziva.Ad 1000 mm:A teraz uvedte zapadne mesta ktore na rozchode 1000 mm prevadzkuju vozidla o sirke 2,5 m.Uvahy o tom,ze "vsak by sa pouzili uzsie vozidla aj u nas" vopred odmietam s poukazom na kapacitu.To by sme potom dopadli ako s tym automatickym minimetrom,co ma mensiu kapacitu ako tramway.Pre vsetkych:v Prahe sa bezne jazdi po oblukoch s podstatne mensim polomerom ako v BA.A ze obluk s rovnakym polomerom sa na 1000 mm da prejst rychlejsie?No a co?Tak sa prejde pomalsie,na tom sa urcite svet nezruti.
Reakcia na: aNTI #26964:
Stačí jedlý olej, najlepšie Heliol ? , a uvidíš že to nebude pískať. Skús to pri Riviere.

Inak pri oblúku pri Riviére vo štvrtok boli nejaký dvaja slušen oblečený páni, nijaký roboši, a dačo si tam ukazovali,...

Do Bratislavy sa budú kupovať nové eliny, keďže aj keby chceli nasadiť 3xT či 2xT či 2xK2S ? tak nemajú čo vypraviť. Čo som sa rozprával s Koladom, tak do Petržalky chcú kúpiť nové vozy a potom pri ďalších etapách prebudovávania tratí by chceli len nové vozy. Samozrejme všetko záleží od financií a to koľko ich bude ročne sa dozvieme už tento respektíve budúci mesiac.

galiyosha: No ja by som sa skôr obával Cityrunnera v neudržavaných 1435mm oblúkoch ako na 1000mm oblúkoch. Viď KE. Ale aj tu sa nájdu "vykúsané" oblúky. Na rovnej trati to máš jedno a podbíjačku máme. Tu len treba pokračovať v tom, čo sa minulý rok započalo a to podbíjanie Rače a KV. Potom otvoriť Dubravku, Ružinov a iné miesta. A podbíjať pravideľne.

Re #26954 si: Áno mestá s klasickým rozchodom si dajú vyrobiť tramway na 1435, potom si ju dajú iné mestá prerobiť na 1000 a BA sa zase priživý. 🙂
Reakcia na: aNTI #26964:
S fobustom sme to uz raz skusali a fakt to pomohlo ?
Reakcia na: COLOR #26957:
Uprava vobec ziadna ... iba zmensenie a priostrenie.
Reakcia na: Vladimír #26963:
Alebo 3xK2S konecne ? ? ?
Reakcia na: galiyosha #26958:
ale mazanie kolajnice nie je az taky zly napad. ? ved za dazda som to tam nepocul piskat az tak velmo... mozno by to zabralo. asi si zajtra kupim kilo vazeliny a pojdem odskusat ?
Reakcia na: COLOR #26961:
Alebo 3xT konečne... 🙂
Reakcia na: Spectre #26956:
To kto má ten model 15TrM? Je to ? ?
Reakcia na: galiyosha #26960:
V Petrzalke sa objavia nase hyperexkluzivne K2S a kvoli vacsej kapacite nez autobusy budu mat v rannej spicke interval 20 minut! ?
Reakcia na: COLOR #26959:
Mna hreje pri sdrci, ze mas pravdu (aj ked je to skor smutne), ale je otazne, co sa na trati v Petrzalke objavi (ak sa skutocne niekedy postavi...) a kolko to vydrzi v prevadzkyschopnom stave...
Reakcia na: galiyosha #26958:
Mna hreje pri srdci ze nemam tvoje starosti lebo viem, ze nieco ako CityRunner sa tu este dllllllllllllllllllllllho neobjavi ?
Reakcia na: J #26953:
V tvojom prispevku je podstatne spojenie "západné mestá". Zapadne mesta maju jednu vec, ktoru Bratislava v ziadnom pripade nema: zvrsok takmer zeleznicnej kvality. Na takom zvrsku nemas problem prevadzkovat 100% NP Cityrunner ci Combino hoc na 1000 mm s takymi podvozkami, ake maju. Celkom by som sa uz ale bal toho, ako by sa tieto elektricky spravali v Bratislave. (O tom, kolko by tu vydrzali ani nehovorim.)

Nechcem tu rozputat nejaky zbytocny flamewar, ale postupne sa priklanam k nazoru, ze zmena rozchodu by v Bratislave by bola jednoznacne zmenou pozitivnou, ktorej zapory by boli prinosmi bohate vynahradene.

Re #26951 fobust: Som laik, odpust mi, prosim, ak budem trepat sprostosti, ale ako potom hlucnost oblukov s malym polomerom riesia v "normalnych" elektrickovych prevadzkach? Mazanim kolajnice?
Reakcia na: Spectre #26956:
Ako velmi si sa hral s tymi fotkami? Okrem toho ze boli fotene za tmy nevyzeraju az tak zle... ?
Tuto su fotky z nasej navstevy Brna. Velmi zla digitalna kvalita.. iba na ukazku 🙂

http://www.imhd.sk/~spectre/fotky/2004-03-11%20Brno/page_01.htm

Su tam dve fotky K3RN (velmi zaujimave vozidlo) a zbytok fotiek famozneho modelu 15TrM ☺

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.