Reakcia na: fobust #26450:
Pridávam osobné hodnotenie: Víkendová prevádzka na 86: trať stredných kritérií-málo úsekov stúpania; zato pomerne obtiažne úseky trate v starom Prievoze a na Záhradníckej. 15 metrový MAN zvládol túto trať bezproblémovo-úsek stúpania na Prístavný most bol plynulý pri z dvoch tretín naplnenom vozidle - autobus si prevodové momenty selektoval pri optimálnom výbere otáčok, takže výjazd vozidla bol bez potiaží. 15 metrové vozidlo sa natáčalo i do pomerne obtiažnych pravouhlých uličiek starého Prievozu bez obtiaží (tu treba mať na mysli, že tam, kde sa 18m kĺbák v pravom uhle "zlomí" tam si musí 15 metrové sólo nadbiehať v inom uhle;MAN i túto výzvu zvládol skvele, bez toho, žeby mu zadné nápravy vybehli na chodník!!!). Celkový chod autobusu i v tejto úprave diferenciálu resp. základnej úpravy bol ľahký a plynulý; autobus citlivo reagoval na všetky podnety vodiča. Palubná doska prehľadne a jednoducho usporiadaná, výhľad do spätných zrkadiel vynikajúci. Cestujúci si chválili ľahký nástup i výstup, hlavne s detským kočíkom. Autobus má tichý chod a celkovo zapadá do bratislavských pomerov. Samozrejmou prednosťou je ekologická prevádzka (pohon zemným plynom), nie je však nutnou prioritou, iba výhodou.
?
fobust
Pre istotu to sem skopirujem:
Dopravnému podniku Bratislava sme ponúkli na otestovanie v mestskej hromadnej doprave model ekologického autobusu, ktorý je nielen ohľaduplný k životnému prostrediu, ale poskytuje aj pohodlie a bezpečnosť cestujúcim. Musíme však súhlasiť s názorom p. Kováčika, že nie je celkom vhodný do bratislavských podmienok. Autobus MAN A26 totiž ponúka nemecký štandard cestovania v MHD, kde sú stojaci pasažieri skôr výnimkou. Vo vyspelých krajinách, kam sa takéto typy autobusov exportujú, sa výrobca na základe požiadaviek prevádzkovateľa orientuje predovšetkým na pohodlie cestujúcich. Otváranie dverí na fotobunku, ktorým sa zvyšuje bezpečnosť, je už európskou normou. Na požiadanie odberateľa sú však, samozrejme, možné rôzne variácie počtu a osadenia sedadiel, či ďalšie úpravy vozidla. Model, ktorý sa testuje v Bratislave, sme nezostavili podľa špecifických požiadaviek Dopravného podniku. Preto obsahuje z pohľadu p. Kováčika spomínané technické "nedostatky", ktoré je však možné bez problémov odstrániť po dohode s odberateľom. Získali sme novú skúsenosť a cenný zdroj poučenia pre ďalšie skvalitňovanie našich výrobkov podľa domácich požiadaviek. Naším cieľom je predovšetkým spokojný zákazník, preto ďakujeme všetkým, ktorí sa s nami o svoje názory na naše výrobky a služby podelia.
S úctou Roman Vrabec, riaditeľ MAN Slovakia
? ? ☺ ? ?