Ako bonus je ten Ex 630 súčasťou dvojdenného obehu, v ktorom má ZSSK legalizované nasadenie rušňa bez ETCS (max 120km/h) pokiaľ to vyžaduje prevádzková situácia.
V Brne sa čaká 7´ pri 60´ intervale, resp. 4´ pri 30´ intervale nočných liniek.
Menovite sa to týka napr. R 879 (prích. 23:51), ktorý je explicitne sledovaný.
V prípade, že "rozjazd" čakať bude, mal by o tom informovať vlakový personál rozhlasom vo vlaku.
Ja som tú kratšiu dobu mal na mysli u IC, Jančuru sa týkala časť o tom, že nemal pridanú hodnotu pre náročnejších cestujúcich.
Ja som veľký podporovateľ ŽltoZla, konkurencia a Blanár v rybníku musí byť ale cestoval som s ním raz z Prahy do Pardubíc, jeho model mi nevyhovuje. Ale za tú kvalitu, ktorú ponúkajú ČD, môže paradoxne Jančura.
Aj pri rušňoch s ETCS nejazdia všetci rušňovodiči stále konštantne 160 km/h. Tá jazdná doba je kratšia ako pri ostatných Ex a keď to netlačí s pákami pod oknom, tak tam vznikne meškanie.
Každý Tatran má vatu medzi Varínom a Žilinou. Ostalo to tam od modernizácie úseku. Meškanie si mohol nabrať aj z dôvodu nasadenia Gorily bez ETCS/s nefunkčným ETCS. Ak rušeň má ETCS vyjazdí aj Trnava-Bratislava za 20. Bežne počas dňa prichádzajú Tatrany do Trnavy z Bratislavy s náskokom 3x.
Ešte k téme Regiojetu na Slovensku. Momentálne mi strašne prekáža na linke Praha-Bratislava-Žilina (minulý grafikon nešiel za Tatranom, takže išiel o niečo skorej), lebo na úkor jeho jedného vláčiku denne, posunuli polohu dotovaného spoja Os z Trnava do Nitry (všetky vlak od Trnavy prichádzajú do Nitry počas dňa buď o :08 alebo :13) a príchod z 21:13 na 21:30. 21:20 je odchod prímestských autobusov v Nitre aj smerom na Vráble, aj smerom na Zlaté Moravce. Kým minulý grafikon som bojoval s tým, že ten Os vlak polovicu času meškal toľko, že sa prestup nedalo stihnút, tento grafikon sa na Ponitrí skrz dlhšie jazdné doby už nemešká skoro vôbec, avšak tento vlak už má garantované, že žiadnu nadväznosť nemá.
Ten systém, že uhneme s taktovou linkou jednému spoju mi príde nekoncepčné. V Rakúsku podľa mňa nemenia polohy svojich REXov a S kvôli Regiojetu do Budapešti. Kľudne mohol poskakovať za Os po Leopoldov.
Aby sme sa pochopili s tým Depom Krasňany(ďakujem za mínusky), išlo mi hlavne o nejakú alternatívu k súčasnej zúfalej polohe stanovišťa C- kto by si zobral na zodpovednosť nehodu, keby si cestujúci neskoro večer pozeral odchody N55 na výveske zastávky Depo Krasňany a zachytila by ho pritom električka idúca do Rače?
Mne sa zas zdá, že som na tomto webe zachytil informáciu, že sa s rozjazdom čakalo 2 minúty na vlak. Každopádne včera by teda trebalo čakať približne 7 a to je už dosť na to, že niektoré linky majú to kolečko LTT.
Nebudem sem dávať celý výpočet, ale hodnoty sú takéto (bavíme sa o úseku 600m):
20 km/h: 115 s
30 km/h: 83 s
40 km/h: 69 s
50 km/h: 63 s
60 km/h: 60 s.
Inak pre zaujímavosť, maximálna rýchlosť (ktorej sa vie električka pri tejto akcelerácii a brzdení "dotknúť") je 66 km/h a čas prejazdu bude 59,6 s.
Inak každý si to vie vypočítať sám. Sú to dve rovnice:
s=v.t a s=att
Zrýchlenie v rozsahu 0 až 30 km/h rátaj 1,1 m/s/s. Od 30 km/h zrýchlenie plynulo klesá, ale aby si nemal komplikovaný výpočet, tak ho ber 0,5 m/s/s až do max. rýchlosti. Ako to vyzerá potom?
Teraz z brucha, čisto len zo šaškovania v exceli mi to vychádza, že vhodná je taká maximálna rýchlosť, pri ktorej čas na akceleráciu a brzdenie neprekračuje tretinu celkového času. Pri porušení tohto pravidla sú tie rozdiely medzi rýchlosťami zanedbateľné, čo ale neplatí o nákladoch.
K téme zvysovania rýchlosti...
Rýchlosť 60km/h je super...
Lenže zastávky na znamenie by bolo lepšie zaviesť (pred zastávkou spomaliť na rýchlosť 20-30km,keby sa niekto zabudne), mať rýchlejšie prejadzne výhybky ...
Zavedenie električkových zastávok na znamenie by znamenalo takmer nulové náklady... Vozy s dopytom by mali byť všetky...
Ten graf si spravil ty? Pekný je. Zaujímalo by ma ako by to bolo pri 80 km/h a medzizastávkovým vzdielnosťam 1 km. Hodnoty zrýchlenia a spomalenia necháme bez zmien.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023
Ja som veľký podporovateľ ŽltoZla, konkurencia a Blanár v rybníku musí byť ale cestoval som s ním raz z Prahy do Pardubíc, jeho model mi nevyhovuje. Ale za tú kvalitu, ktorú ponúkajú ČD, môže paradoxne Jančura.