Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Adam3 #251657:
Ako bonus je ten Ex 630 súčasťou dvojdenného obehu, v ktorom má ZSSK legalizované nasadenie rušňa bez ETCS (max 120km/h) pokiaľ to vyžaduje prevádzková situácia.
Reakcia na: Adam3 #251678:
V Brne sa čaká 7´ pri 60´ intervale, resp. 4´ pri 30´ intervale nočných liniek.
Menovite sa to týka napr. R 879 (prích. 23:51), ktorý je explicitne sledovaný.
V prípade, že "rozjazd" čakať bude, mal by o tom informovať vlakový personál rozhlasom vo vlaku.
Reakcia na: Ike #251663:
Údržbu riešil striedaním vozidiel na ramenách.
Reakcia na: 810zssk #251662:
Ja som tú kratšiu dobu mal na mysli u IC, Jančuru sa týkala časť o tom, že nemal pridanú hodnotu pre náročnejších cestujúcich.
Ja som veľký podporovateľ ŽltoZla, konkurencia a Blanár v rybníku musí byť ale cestoval som s ním raz z Prahy do Pardubíc, jeho model mi nevyhovuje. Ale za tú kvalitu, ktorú ponúkajú ČD, môže paradoxne Jančura.
Reakcia na: henko151 #251681:
Aj pri rušňoch s ETCS nejazdia všetci rušňovodiči stále konštantne 160 km/h. Tá jazdná doba je kratšia ako pri ostatných Ex a keď to netlačí s pákami pod oknom, tak tam vznikne meškanie.
Reakcia na: henko151 #251681:
Ak som správne pozeral mala tam byť 350-007, ktorá má ETCS (takže skôr chýba ETCS)

Čo sa týka vaty, ťa zmizne pravdepodobne budúci grafikon kedy sa celkovo zrýchli prejazd Žilinou keďže budú už minimálne obmedzenia
Reakcia na: Adam3 #251657:
Každý Tatran má vatu medzi Varínom a Žilinou. Ostalo to tam od modernizácie úseku. Meškanie si mohol nabrať aj z dôvodu nasadenia Gorily bez ETCS/s nefunkčným ETCS. Ak rušeň má ETCS vyjazdí aj Trnava-Bratislava za 20. Bežne počas dňa prichádzajú Tatrany do Trnavy z Bratislavy s náskokom 3x.

Ešte k téme Regiojetu na Slovensku. Momentálne mi strašne prekáža na linke Praha-Bratislava-Žilina (minulý grafikon nešiel za Tatranom, takže išiel o niečo skorej), lebo na úkor jeho jedného vláčiku denne, posunuli polohu dotovaného spoja Os z Trnava do Nitry (všetky vlak od Trnavy prichádzajú do Nitry počas dňa buď o :08 alebo :13) a príchod z 21:13 na 21:30. 21:20 je odchod prímestských autobusov v Nitre aj smerom na Vráble, aj smerom na Zlaté Moravce. Kým minulý grafikon som bojoval s tým, že ten Os vlak polovicu času meškal toľko, že sa prestup nedalo stihnút, tento grafikon sa na Ponitrí skrz dlhšie jazdné doby už nemešká skoro vôbec, avšak tento vlak už má garantované, že žiadnu nadväznosť nemá.
Ten systém, že uhneme s taktovou linkou jednému spoju mi príde nekoncepčné. V Rakúsku podľa mňa nemenia polohy svojich REXov a S kvôli Regiojetu do Budapešti. Kľudne mohol poskakovať za Os po Leopoldov.
Reakcia na: Ike #251660:
Za 50 € takú linku máš, ide kedykoľvek a bez zastavenia, akurát si to musíš odšoférovať.
Aby sme sa pochopili s tým Depom Krasňany(ďakujem za mínusky), išlo mi hlavne o nejakú alternatívu k súčasnej zúfalej polohe stanovišťa C- kto by si zobral na zodpovednosť nehodu, keby si cestujúci neskoro večer pozeral odchody N55 na výveske zastávky Depo Krasňany a zachytila by ho pritom električka idúca do Rače?
Reakcia na: 810zssk #251658:
Mne sa zas zdá, že som na tomto webe zachytil informáciu, že sa s rozjazdom čakalo 2 minúty na vlak. Každopádne včera by teda trebalo čakať približne 7 a to je už dosť na to, že niektoré linky majú to kolečko LTT.
Reakcia na: upravovač fotiek #251676:
Nebudem sem dávať celý výpočet, ale hodnoty sú takéto (bavíme sa o úseku 600m):
20 km/h: 115 s
30 km/h: 83 s
40 km/h: 69 s
50 km/h: 63 s
60 km/h: 60 s.

Inak pre zaujímavosť, maximálna rýchlosť (ktorej sa vie električka pri tejto akcelerácii a brzdení "dotknúť") je 66 km/h a čas prejazdu bude 59,6 s.

Inak každý si to vie vypočítať sám. Sú to dve rovnice:
s=v.t a s=att
Reakcia na: Ike #251670:
Môžeš prosím prepočítať s hodnotami zrýchlenia ako som napísal v predošlom príspevku?
Reakcia na: Ike #251674:
Zrýchlenie v rozsahu 0 až 30 km/h rátaj 1,1 m/s/s. Od 30 km/h zrýchlenie plynulo klesá, ale aby si nemal komplikovaný výpočet, tak ho ber 0,5 m/s/s až do max. rýchlosti. Ako to vyzerá potom?
Reakcia na: 810zssk #251669:
Teraz z brucha, čisto len zo šaškovania v exceli mi to vychádza, že vhodná je taká maximálna rýchlosť, pri ktorej čas na akceleráciu a brzdenie neprekračuje tretinu celkového času. Pri porušení tohto pravidla sú tie rozdiely medzi rýchlosťami zanedbateľné, čo ale neplatí o nákladoch.
K téme zvysovania rýchlosti...
Rýchlosť 60km/h je super...
Lenže zastávky na znamenie by bolo lepšie zaviesť (pred zastávkou spomaliť na rýchlosť 20-30km,keby sa niekto zabudne), mať rýchlejšie prejadzne výhybky ...

Zavedenie električkových zastávok na znamenie by znamenalo takmer nulové náklady... Vozy s dopytom by mali byť všetky...
Reakcia na: upravovač fotiek #251668:
Áno ja som robil.

Pri 80 km/h potrebuje vlak 40 s a 444 m na rozbeh.
Pri 1000 m úseku mu zostane na jazdu plnou rýchlosťou 112 m pri 80 km/h a 654 m pri jazde 50 km/h.

Tých 112 m dá pri rýchlosti 80 km/h za 5 s a tých 654 m pri rýchlosti 50 km/h dá za 47 s.

Celkové časy teda budú:
50 km/h: 25+47+25 = 97 sekúnd
80 km/h: 40+5+40 = 85 sekúnd

Rozdiel 12 sekúnd
Reakcia na: DueStage #251648:
Vybrané úseky sú aké konkrétne???
Reakcia na: 810zssk #251669:
Ok, tak poďme na ten úsek 600 m

Akcelerácia a brzdenie:
20 km/h: 10 s / 27 m
30 km/h: 15 s / 62 m
40 km/h: 20 s / 111 m
50 km/h: 25 s / 173 m
60 km/h: 30 s / 250 m

Jazda:
20 km/h: 98 s / 546 m
30 km/h: 57 s / 476 m
40 km/h: 34 s / 378 m
50 km/h: 18 s / 254 m
60 km/h: 6 s / 100 m

Celková doba:
20 km/h = 118 s
30 km/h = 87 s
40 km/h = 74 s
50 km/h = 68 s
60 km/h = 66 s

Tie rozdiely sa pri vzdialenosti 600 m pri zvyšovaní rýchlosti zmenšujú.
Reakcia na: Ike #251661:
A kde je hranica kedy sa už vyššia rýchlosť začne oplácať? Keď nie 60, prečo 50 a nie 40? Alebo 30?
Reakcia na: Ike #251666:
Ten graf si spravil ty? Pekný je. Zaujímalo by ma ako by to bolo pri 80 km/h a medzizastávkovým vzdielnosťam 1 km. Hodnoty zrýchlenia a spomalenia necháme bez zmien.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.