S499: 213 jazdí ceu víkend ako posila 203 na Kolibu keďže húfi Bratislavčanou sa chodia sánkovať
No veď ja som za vydávanie.
My Bratislavčania máme predsa len bližšiu tú imperialistickú - povinne neutrálnu Viedeň ako Ostravu či Liberec
Vladimír: A to vodiči furt otvárajú kabínu? Hm asi to nie je problém. O.K.
No vo Viedni majú automaty na lístky v NP busoch nad kolesom, za vodičom. Tam kde je ten hluchý priestor.
V elinách je za vodičom a metre som automaty nevidel. Ale môže byť aj iné umiestnenie. Ja som mal šťastie len na takéto.
Emo: jasne ze jazdia...
J: to si nemyslel vazne s tym zrusenim automatov na uliciach, ze?
Co sa automatov vo vozidlach tyka, v Ostrave som sa s jednym stretol na linke 5 v T3 suprave v 1. vozni. A cuduj sa svete vyzera to uplne v pohode. Vieden je kapitola, v tych sgpackych serbloch vodic nema ani len poriadnu kabinku, takze tam uz cakam hocico V ULFoch ani neviem ci maju automaty, to su desne uzke vozy...
Ale aby ma nikto neobvinil z tvrdohlavosti, rád si nechám prednosti inštalácie automatu do vozidla vysvetliť. Ozaj ma to zaujíma. Keď ma presvedčíte "zrobime i f Prešove"
Nie. Vo Viedni som sa ešte s MHD neviezol. Neviem si predstaviť, ako môže byť automat vo vozidle (zatiaľ som sa s takým niečím stretol len v Liberci, i to som dosť nechápal). Zvlášť keď Ty chceš zrušiť automaty vonku. Ako chceš robiť kontrolu cestovných lístkov?
Prerobiť kabíny? Neprivádzaj ma do smiechu... Si myslíš, že v mestách, kde zaviedli doplnkový predaj nejako upravovali kabíny?
J:Zakon Ti rozhodne neumoznuje nevydavat.Mozes nariadit platenie drobnymi,ale nemozes oficialne vyhlasit,ze sa nevydava.Btw.,staci sa ist pozriet do Nemecka,ako tam krasne vydavaju bez zdrzania.A nezrovnalosti v kase?Vsak kazdy vodic bude mat svoje listky,no problem...
D3ko:A to je co,linka 213?S tou Redutou to bolo jasne dopredu.Mali sa prist pozriet do Prahy,ako robili Porici a Karlin.Tramwaye skoro vobec nepocut ani na ulici.Betonova vana,strk,klasicky zvrsok na prazcoch,pruzne upevnenie,tlmiace bokovnice,asfalt.
Vladímír: Ty si ešte nebol vo Viedni. Tam sú automaty vo vozoch.
Doplnkový predaj by si nemal hneď. Veď aj kabíny vodičov je treba prerobiť, aby tam každý mal malé okienko.
o.K. podľ môjho návrhu by to bolo o 16 rokov (550 busov, 130 Tbusov a 130 elín. T som delil dvoma, bo sú v súprave a automat by sa dával do predného voza.)
O.K. tak by sa dávali v počte 100 kusov ročne . V konečnom dôsledku by ťa to vyšlo lacnejšie, bo by si mohol zrušiť automaty na zastávkach. Takto by údržba a vyberači peňazí nemuseli behať za automatmi, ale automat by prišiel za nimi do vozovne, vandalizmus,... Aj keď tá návratnosť by bola asi dlhšia.
Proti tomuto Beusovmu návrhu som vzniesol námietky aj ja. Takto by to určite nešlo. Ak si vodič kúpi lístok v PNS, musí ho predať za takú cenu ako ho kúpil.
Re #24909 COLOR: Obmedziť počet predaných lístkov jednej osobe chceme obmedziť preto, aby sa nestalo, že niekto kúpi od vodiča 100 lístkov a dve kolá na to lístky mať nebude. Na zásobovanie sa cestujúceho lístkami je podľa mňa predpredaj.
Re #24910 J: Doplnkový predaj môžeš mať hneď, automaty... veď sám si vypočítaj podľa svojho návrhu
Možno som konzervatívny, ale ja si automat vo vozidle neviem predstaviť.
ked pojdes v diskusii o neakych par mesiacov (ak nie rokov) nazad, tak tam niekde nadabis aj na to ze by som skor ako doplnkovy predaj povazoval za rozumnejsie automaty vo vozidlach (ale akosik to nemalo ziadnu odozvu)
Re #24911 S499.1023: stale existuju aj starsie typy automatov ktore preplatok nevracaju a z hladiska casoveho trvania vydavania drobnych vodicom povazujem za rozumnejsie nechat upozornenie ze platte presne, preplatky vodic nevydava. (a okrem casoveho zdrzania by to znamenalo pre vodica aj nutnost mat pri sebe dost drobnych aby mal z coho vydavat a bud si isty ze by sa naslo zopar pripadov co by si slo kupovat listok od vodica s 1000kou alebo 5000kou... (len tak z recesie))
Re #24909 COLOR: nech ma vodic so sebou v zasobe 100 listkov (co je podla mna aj zbytocne vela) a pocas dopoludnia sa mu objavia 4ia experti co budu chciet kupit po 25 listkov ? (tie cisla su sice dost prehnane ale nie nutne nerealne a zober ze este ked mas tych listkov viac typov tak ta zbierka co by nosil vodic so sebou...)
PS: co ma este napada - striedaci na trati - ako by sa riesilo nieco taketo, pripadne nezrovnalosti v "kase" a pod ?
V piatok som sa nahodou vyskytoval na koncerte v Redute, a tak som si mohol na vlastne usi vychutnat "odhlucnenu" trat na Mostovej. Odhlucnena je asi tak, ze ked prechadzali eliny, ozyval sa tiahly hukot a oproti stavu spred roka bolo pocut este aj auta. Kto mi neveri, nech navstivi nejaky koncert v Redute aj on...
Aspon ze linke 213 jazdi paradne, je to na urovni (az na tie spinave vozy).
Dik. Uz som mudrejsi.
Inak, dnes rano som isiel 5-kou, ktora pri Chatamovi Soferovi odbocila smerom do tunela este skor, ako jej semafor, tentokrat ten °8° dal volno dolava. Povedal som si, ze to pozna a sleduje semafory patriace autam, ktore je v rannom sere trocha vidiet aj z opacneho smeru (odrazaju sa na oznacniku zastavky :-)) no tento vodic isiel doslova na istotu. prestup na L204 na Racku som aj tak nestihol
Súprava 7813/14, bez ohľadu na svoj momentálny vzhľad, je z poslednej série T3SU dodaných do Bratislavy, takže by bol kxxxt, kto by ju chcel vyraďovať.
I.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023
I.