Viaceré zdroje uvádzajú, že reálna situácia po revolúcii (reálny kapitalizmus) nastal až niekedy po roku 1993, keď sa rozdelilo ČSFR. Tak ako vraví Si, laicky by sa to dalo nazvať nejakou zotrvačnosťou pôvodného režimu.
ja si realne pamatam socik az pri konci (druha polovica 80tych rokov) a to co si z neho pamatam tak bolo co sa tyka MHD v pohode, stavali sa nove trate (elektrickove, trolejbusove), zriadovali sa nove linky, predlzovali sa a ani tie vozy neboli v tak zalostnom stave (sak ked ich po 5tich rokoch vyradili a nahradili novymi ). Co sa tyka situacie v rokoch 1990 - 1991 - to bola este zotrvacnost zo sociku...
Ale no... Mam k dispozicii kopec materialov zo SOCIALIZMU, kde sa cestujuci stazuju, ako nie su vozy, ake je to preplnene, aky je zly interval, aki su vodici arogantni a podobne... A aj odpovede, ze sa nic neda, lebo nie su peniaze... Ale na to vsetci milovnici socializmu uz asi zabudli... Skor si myslim, ze jedina dobra situacia bola okolo roku 1991, ked doslo 34 novych elektriciek, okolo 100 trolejbusov a 100 autobusov... A to uz za socializmu nebolo. A ze sa vtedy uplne zbytocne vyradili kacice, t3ky, Ikarusy a Karosy, tak to nie je chyba kapitalizmu, ale vtedajsieho vedenia. Chapem, nemohli vediet, co bude v buducnosti, ale dnes uz vidime, ze to vtedy bola chyba... Ale ono sa vtedy inak nakupovalo a vyradovalo, ked T6ka stala tusim len milion
No socik si nepamatam, ale doba po revolucii je vo mne zapisana ako doba uplne ponicenych vozidiel a sice v grafikonoch bolo, ze to chodi kazde 4 minuty, ale viem, ze vzdy sa cakalo tak isto dlho ako teraz. A najlepsie linky chodili iba cez spicku.
hehe, za socializmu to premavalo dlhsie (do noci) a castejsie (a aj liniek bolo viacej, aj peniaze na nove vozy boli...) co by som dal za to aby to premavalo ako za sociku...
Vladimír: No veď práve L1 z cekového počtu ľudí odchádzajúcich zo Šafka idúcich na Hl. stanicu je veľmi nízky a preto ja namieste správna otázka či nenaplniť L1, skrátením jej jazdenj doby cez tunel, ľuďmi z Dúbravky a Karlovky, ktorí nechcú výhliadkovú jazdu po nábreží a idú na L5 a L9, ktoré bývajú preplnené a tých zopár zo Šafka na Hl. stanicu prepravovať s prestupom na Obchodnej.
No... ver tomu, ze aj pri tej rychlosti 30kmh je rano ta tramvaj v meste ovela skorej ako smradobus. Akurat ta odvezie bezprostredne do centra a prestupit mozes tak akurat na dalsiu tramvaj. Jednoducho ti to celkovo vyde casovo horsie, ako ked si v smradobuse, ktory tam stoji v zapche.
Inak s preferenciou suhlasim. Treba vsak podotknut, ze by bolo nutne domysliet chronometraze. Potom by sa vodici uz nemohli bezdovodne suchtat.
Alebo tak, že L7 by chodila naopak a L11 by sa presmerovala na Poštvovú a L13 by nemusela byť. Za hodinu by sa obojmesrne ušetrilo na L1 asi 35 Km, keď zobereme predĺženie L11 tak by to mohlo byť min. 25km za hodinu od 5 do 20 čo je 110tis. km ak by som rátal iba pracovné dni a čas od 5 do 20.
Zlahšili by sa tiež dojazdy, keďže L1 by mohla všetky večerné odchody končiť na stanici.
No skritizujte ma.
Spectre. Ludia pôjdu do električiek až potom, čo sa zvýši premávková rýchlosť a to nešuchtaním sa vodičov, zrušením zbytočných zastávok, preferenciou.
Na úsekoch kde je povolená 40 sa vlečú 30 tam kde je možné ísť 60 idú 40. A možno aj keď sa v tých elinách prestanú tlačiť. Keby taká L1 chodila cez tunel a zaviedla sa L13 (Hl. stanica - Kamenné - Nám. Ľ. Štúra) so sólom s 15m. intervalom (čo by postačovalo) by sa aj vzkm ušetrili a na kapucínsku by sa vo večerných hodinách vrátil život.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.