Rocenka dopravy velkych mest 1999, Ustav dopravniho inzenyrstvi hlavniho mesta Prahy Rad by som aktualnejsiu na porovnanie. Ak chces viac udajov tak napis ake a ja to sem hodim (rozpocty, velmi vela statistik, udaje...)
No minimálne zľavnené lístky by mal predávať, pretože DPB má zákazníkov aj z radov študentov, dôchodcov, ZŤP,... A asi by stačili len hodinové. Možno ešte aj polhodinové no 10 minútové už nie. Tie 30min. by mali byť preto, aby sa DPB vyhol rečiam: "zase nás chce DPB okrádať, veď ja chcem ísť iba 20minút tak prečo si mám kupovať hodinový lístok,..."
Priemerna cestovna rychlost: Praha: metro 34,9, tramvaje denne 17,8, busy aj regionalne 24,3. Brno E 18,4, A 25,1, Tbus 19,9. Ostrava E 21, A 24,2, T 16,5. Plzen E 18,6, A 22,7, T 19,8. Bratislava E 17,4, A 22,4, T 14,4. Smutne, vsetko mame najpomalsie...
V Prahe vodic predava cele hodinove listky za 15 Kc a zlavnene za 9 Kc, normalne stoja 12 a 6. V Presove predava vodic jednorazove listky za 12 Sk a zlavnene za 6 Sk, normalna cena 10 a 5.
Vsak iste, ani v Ziline nemali dva druhy co si pamatam. Raz som si totiz kupoval listok u vodica a zlavneny nebol. Ale teraz je to uz mozno inak.
Tou 20kou by sa vyriesil problem s vydavanim....
Aj v Presove, a ani tam nedochadza k vyraznejsiemu meskaniu. Ono ked si za jednu cestu z konecnej na konecnu kupia listok traja, tak to je dakedy az vela.
Skor sa stane, ze vodic ti listok nepreda, bo si ich rano nevyzdvihol, nema vydat alebo mu listky dosli.
Ak si myslíš, že tie čísla nie sú správne, prečo sa nepokúsiš si to prepočítať sám? Urobiť podiel dĺžok liniek a ich jazdných dôb by predsa nemal byť žiaden problém.
No veď to je len na dohode. Treba nájsť najoptimálnejší variant. Možno by to mali byť práve trolejbusy a každý trol by sa označil nejakým logom, aby bolo jasné kde sa takéto CL predávajú a kde nie.
Andy: No ja som najrp písal iba číslo linky no potom som tu videl písnie L201 tak som to zobral, že väčšina má tam L, tak ho budem písať aj ja. Mne by viac vyhovovalo len číslo. Takže budeme dvaja Ale niekedy to L je potrebné a je to kratšie ako "linka"
Neviem preco niekto povazuje L201 za pokusneho kralika Ale som rad tym dojazdom. Co sa tyka toho predaja len v jednej linke, tak je to blbost. Ked uz, tak napr. na okruh liniek (napriklad vsetky trombelusy)
Beus: A čo takto jedoduché riešenie že 10 minútový lístok by stál u vodiča nie 14,- ale 16,- 30min. nie 16,- ale 18,- a tak ďalej. Zľavnené by boli o korunu drahšie u vodiča. Zisk z každého predaného CL by sa delil tak, že pri 10 min. lístku by si vodič nehal prirážku čiže 2,-Sk a 14,-Sk by odovzdal DPB. Tým by sa odbúralo zneužívanie takéhoto predaja u cestujúcich a vodiči by hádam nefrfľali, lebo čím viac predaných CL tým viac zárobku pre nich. Možno by ich to inšpirovalo aj k učenie cudzích jazykov, aby aj cudzincovi mohli CL predať
A poslednou vecou, že v takmer trikrát väčšej Prahe predaj u vodiča existuje. A Praha má porovnateľnú kriminalitu ako Bratislava. A existuje tento predaj aj v štyrikrát menšom Prešove.
Spectre: Tú 201 som spomenul len preto, že sa tam pokusne skúšajú dojazdy. Teda obnovené dojazdy. Skúška bola úspešná a tak sa postupne budú dojazdy robiť aj na iných linkách. Veď by sa nejaká vhodná vytypovala a skúsilo sa to.
sarko: Ale na KE diskusii ti tiež niekto uiedol, že tvoje výpočty sú zlé a že ten rozdiel je od 10 do 5km/hod priemernej rýchlosti.
Čo sa týka porovnania priemernej cestovnej rýchlosti, čítaj pozorne, v pripade KE som tam uviedol len priemer za mestské linky. Takže čísla sú objektívne. Keby si si pozrel ten príspevok, na ktorý som Ťa odkázal, všimol by si si aj rozdielne čísla pre mestské a rýchlodrážne linky. Keď si tiež pozrieš CP na ke.imhd.sk, zistíš, že väčšina z nich nechodí len 2x denne. Neviem akým konkrétnym vozidlom si na R-dráhe cestoval, zrejme si mal len smolu na nejakého pomalšieho vodiča. Vibrácie vytvárané zvýšenou rýchlosťou ešte neznamenajú, že by sa vozidlo malo rozpadnúť. Minulý mesiac som sa viezol s KT8 z vývojovej série (r.v. 1986) a vodič to vytiahol na 80 km/h. Tiež som nemal pocit, že by sme šli rýchlo, naokolo je šíre pole a rýchlosť nie je "vidieť". Iné by to bolo v blízkosti nejakej zástavby.
Podla mna prave na linkach ako 201 je to dost zbytocne, pretoze vlcak, ktory ide z hl.st. (turista) ma X moznosti si kupit listok v roznych automatoch a stankoch. Doplnkovy predaj CL ma vyznam hlavne na mensich linkach, kde po trase taketo automaty niesu.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Spectre