Reakcia na: zakaznik #241252:
My sme využili konzultačné služby ako bytový dom pri obnove bytového domu. Najprv boli susedia proti, že však čo je na tom ťažké, ale potom som dovliekol konateľa firmy, ktorý vysypal z rukáva všetky aktivity, ktoré je potrebné spraviť a keď som sa spýtal, že kto z vlastníkov to vo svojom voľnom čase bude robiť, tak všetci sklopili zrak. Fungovalo to na báze mandátnej zmluvy, ktorá bola formulovaná tak, že sme mali právo do toho zasahovať, ale keď sme nemali čas, mandatár vedel fungovať v móde "auto". Na konci dňa zobral províziu vo výške cca 1 % z hodnoty zákazky (koľko neoficiálne od stavebníka netuším), pričom v cene boli aj administratívne poplatky a zorganizovanie súťaže.Niečo podobné si viem predstaviť v doprave.
Ike
Skúsim sedliacky rozum:
Predstavme si, že vozidlo ide konštantnou rýchlosťou (bez straty rýchlosti) a teda aj výstupný hriadeľ sa točí rovnako.
Ak idem na 4. prevodovom stupni, mám nízke otáčky. Pri podradení na 3. stupeň výstupný hriadeľ cez točiace sa kolesá roztáča motor do vyšších otáčok. Aby mi (nesynchrónna) prevodovka hľadko podradila, odpojím hriadele cez neutrál, medziplynom roztočím motor do vysokých otáčok a následne hľadko zaradím tretí stupeň.
Ak idem na 3. prevodovom stupni, mám vysoké otáčky. Pri preradení na 4. stupeň mi výstupný hriadeľ spomalí otáčky. Aby mi prevodovka hľadko preradila, vytočím vysoké otáčky, zaradím neutrál, nechám stranu vstupného hriadeľa klesnúť na najnižšie otáčky a potom zaradím vyšší stupeň.
Medziplyn pri preraďovaní nahor mi pripadá to najhoršie, čo môžem spraviť. Aký to má význam?