Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 3pa3ck3 #241248:
Mne príde skôr diskriminácia že mestá si dnes musia platiť dopravu sami, kým dedinám ich ju platí župa. Človek z Marianky a človek zo Záhorskej Bystrice idú do práce podobnú vzdialenosť, ale dopravu kraj platí len tomu prvému.

Inak samosprávy si navzájom rovnocenné byť nemusia. Napr. v Česku niektoré kompetencie pre menšie obce vykonávajú obce s rozšírenou pôsobnosťou. Na Slovensku by sme zas ako príklad mohli použiť Bratislavu ktorá si na rozdiel od väčšiny miest v štáte sama spravuje cesty 1. a 2. triedy v intraviliáne.
Reply on: 810zssk #241246:
Nebola by to diskriminácia menších miest? Samosprávy sú predsa navzájom rovnocenné
Reply on: Ike #241245:
Ďalší level bude už len zadanie "CHCEME AUTOBUSY!!!!" 😂

Ale toto len dokazuje že malé mestá jednoducho nemajú odbornú kapacitu organizovať dopravu, čo je úplne pochopiteľné. Nemôžeme mať stovky veľmi dobrých odborníkov na VHD na Slovensku. Osobne si myslím že mimo krajských miest by MHD mala byť organizovaná župou. Povedzme že s možnosťou pre obce priplatiť si za vyšší štandard, či lepší CP, ale v rámci objednávky župy.
Reply on: 810zssk #241243:
Ja som myslel cestovné lístky, keďže v zadaní nie je ani žiadna tarifa. Pritom pri koncesii je podnikateľské riziko na strane koncesionára, takže cena by mala byť známa (ak si ju nemá stanovovať ľubovoľne sám).
Reply on: Valec #241242:
Ja som tam zákaz evidenčných lístkov myslím videl.
Reply on: 810zssk #241241:
Ako je možné limitovať max. počet miest fakt netuším, ale už som sa s takouto požiadavkou v jednom tendri stretol.
Mňa viac pobavili veci ako "centrálny dispečing mesta malacky" (aj s malým M), ktorý riadi vodičov MAD alebo Poverená osoba na meste, ktorá vypracováva Obehy (pričom cestovné poriadky vypracováva dopravca).

Zasa na druhej strane evidencia počtu cestujúcich sa môže (ale aj nemusí robiť) a to dokonca v režime tap-in/out. Či sa budú vydávať lístky sa nikde neuvádza. Vo vozidle má byť pokladňa spĺňajúca parametre ktoré "stanovuje Štandard predaja cestovných dokladov" (nikde nepriložený), medzi skratkami je aj OCL (bez ďalšieho uvedenia v texte). Jedno je isté, že pri nástupe bude vodič kontrolovať, či cestovania chtivá osoba je občanom mesta Malacky (ale ak nie je?).

Obočie mi zdvihla aj predpokladaná cena za danú zákazku uvedená v bode 7 výzvy, ktorá hovorí "Cena za 1 km v rámci podobných súťaži sa pohybuje od 1,50 do 1,90 EUR bez DPH/km pri štandardnej trase."
Pri výkone 45.000 km ročne, t.j. 3750 km mesačne resp. 7125 € bez DPH. Z toho zaplatiť 3 vodičov plus jedného záložného, vedúceho dopravy (OK, môže to byť aj jeden z vodičov), odpisy 5 autobusov (5 je v zmluve, zatiaľ čo v Opise sa vyžadujú len 4) a PHM... tak to uchádzačovi aj mestu prajem veľa šťastia.
Reply on: Valec #241239:
To vždy vyzerá najhoršie keď skopiruju dobre napísaný text a potom do neho dopĺňajú svoje úplne nezmyselné vety 😂

Inak zaujala ma požiadavka na MAXIMÁLNY počet miest v autobuse. To je čo za absurditu? 😃
Množstvo zastávkových prístreškov JCDecaux dostalo reklamy Kaufland, tie však neumiestnili do reklamných vitrín ale nalepili na sklo prístreškov z oboch strán. Napr. na zastávke Pri krematóriu (na znamenie) nevidí čakajúci človek v prístrešku prichádzajúci autobus ani vodič autobusu jeho. Neviem akému inteligentovi toto napadlo...
Súťaž na koncesionára MHD vyhlásilo (už skoro pred mesiacom) aj mesto Malacky. Či sa niekto do stanoveného termínu prihlásil netuším. Je však nespochybniteľné, odkiaľ skopírovali asi 90% textu v zadaní. Či však výsledok dáva zmysel a je možné podľa neho postaviť ponuku nechávam na samostatnom zvážení každého čitateľa.

https://www.malacky.sk/index.php?page=obcan&menuid=1445
Reply on: Viko #241237:
Aktuálne vysoké ceny energií a palív nemusia byť automaticky problém, pokiaľ má DPB dlhodobé zmluvy na dodávky (neviem, ako sa veci majú - nechce sa mi teraz lustrovať CRZ). Pri ad blue je ale riziko, že jednoducho nebude na trhu vôbec.
Reply on: fanatikmhd #241234:
Keďže problém s Adblue je kvôli vysokej cene plynu, neviem, či zrovna plynové 741 sú tá správna záchrana.
Už som som to tu raz asi spomínal. Viete mi niekto vysvetliť, prečo na niektorých videách na YouTube s jazdou historického autobusu vodič pri preraďovaní z nižšieho rýchlostného stupňa na vyšší dáva medziplyn? Veľakrát to robia aj vodiči, ktorí vyzerajú, že majú veľa najazdené a pamätajú si prevodovky bez synchrónov.

Skúsim sedliacky rozum:
Predstavme si, že vozidlo ide konštantnou rýchlosťou (bez straty rýchlosti) a teda aj výstupný hriadeľ sa točí rovnako.

Ak idem na 4. prevodovom stupni, mám nízke otáčky. Pri podradení na 3. stupeň výstupný hriadeľ cez točiace sa kolesá roztáča motor do vyšších otáčok. Aby mi (nesynchrónna) prevodovka hľadko podradila, odpojím hriadele cez neutrál, medziplynom roztočím motor do vysokých otáčok a následne hľadko zaradím tretí stupeň.

Ak idem na 3. prevodovom stupni, mám vysoké otáčky. Pri preradení na 4. stupeň mi výstupný hriadeľ spomalí otáčky. Aby mi prevodovka hľadko preradila, vytočím vysoké otáčky, zaradím neutrál, nechám stranu vstupného hriadeľa klesnúť na najnižšie otáčky a potom zaradím vyšší stupeň.

Medziplyn pri preraďovaní nahor mi pripadá to najhoršie, čo môžem spraviť. Aký to má význam?
Reply on: fanatikmhd #241234:
silova elektrina na tom s cenami tiez nie je uplne ideal.... (teda ak ju nevyrabas a nepredavas 😃 )
Pani, v nadvaznosti na sucasnu situaciu AdBlue, ma DP nachystany krizovy plan ako fungovat s E6? Co B741? Nepatria do planu "kdyz to nepujde", ako zaloha za toho casu nemozne fungovanie E6? Btw, co dramaticky rastucka cena plynu a AdBlue? Neovplyvni to zasadnejsie prevadzku? Nevie niekto ci sa ohladom toho uz zacali podnikat kroky?
Solo vozy 12M s diesel pohonom vyhrala SORka ( nevedno aka karoseria) - zdroj UVO
Reply on: 810zssk #241230:
Asi hej, sú na to nejaké zákony pre krízové situácie. Ak nie pred r. 2020, tak si ich pri príležitosti zavádzania koronafašizmu schválili.

Vláda nenechá žiadnu krízu nevyužitú, ale berie to vždy ako pomôcku na dosr***e vecí ešte viac, než boli predtým. 😁

Gejza - ak je narodnoštátnym záujmom zaistiť, že nikto nikde nebude držať nijaké zásoby vôbec ničoho pre prípad núdze, lebo nejaký pologramotný dement mu to pri prvej príležitosti znárodní, tak toto opatrenie bude fungovať dokonale. 😁
Ak chcete vidieť ako sa vo verejnej správe topia peniaze, odporúčam túto objednávku, osobitne rozpis prác na strane 2:
https://zmluvy.egov.sk/data/MediaLibrary/260/260191/0bj%2068B-2021%20858Projekt.pdf

Sú tam položky ako napr. nahodenie výročnej správy, magazínu či ponuky práce na web IDS BK/BID, prípadne preradenie článku z jednej sekcie do druhej a za každý takýto "zásah" sa účtuje hodina práce po 40€ bez DPH 😂 Čo by v normálnom CMS systéme mala byť práca pre nekvalifikovaného zamestnanca tak na 5 minút.

Dostať 40 eur za to že niekto na web uploadne PDF súbor a pridá naň link na titulku a potom ďalších 40 eur za to že niekto na web nakopíruje dodaný text je biznis snov. Radosť mať takýchto klientov.
Reply on: zakaznik #241227:
Je vôbec možné zakázať export do iných členských štátov?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.