ja som tade dnes prechadzal predpoludni (11:00 - 11:30) v oboch smeroch mesto <-> raca a v oboch smeroch na 3 krizovatkove cykly... inac cesty boli vsade v tomto case v podstate prazdne... nechcem vidiet co tam bude pocas skolskeho roka v spicke....
Račianske mýto:
- V smere z centra bude smerom do Rače určite iba jeden širší pruh (na prvej fotke je vznikajúci ostrovček), tak je škoda, že z tej vozovky neukrojili ešte viac, aby bola širšia zastávka. Že by súčasťou 1,5-pruhu bol priestor pre cyklistov?
- A Legionárska je tri týždne upchatá kvôli rozšíreniu pravého odbočenia Toto mali mať hotové za víkend a potom už mal byť pravý pruh voľný.
Skús sa pozrieť na študijné odbory čo nesú v názve Plánovanie (je to profesia a kvázi veda sama o sebe). U nás Priestorové plánovanie, v ČR Prostorové plánování, vonku ako Urban alebo Spatial Planning, respektíve Raumplanung, Raumordnung.
Problém je že ak sa to budeš učiť "tu", naučia ťa ako sa to robí tu. Ak pozeráš Not Just Bikes (súhlasím že je to skvelý kanál :)), asi máš vyššie ambície.
Ja by som si na tvojom mieste možno vyhliadol nejakú lacnejšiu zahraničnú destináciu a skúsil osloviť priamo univerzity v nich ktoré majú aspoň trochu podobné programy. Napíš im čo ťa zaujíma, aké máš ambície a zároveň v čom sa veľmi nevidíš - mali by ti vedieť poradiť akú cestu si zvoliť.
Problém je že síce nachádzam čisto urbanistické master programy (napr. Estónska akadémia umení robí Urban Studies v angličtine a vyzerá to veľmi dobre), ale bakalárske sú skoro vždy z architektúrou. Zároveň ale niektoré z tých programov umožňujú aby si mal aj iné bakalárske štúdium než architektúru, napr. sociológiu, tak možno to by bola cesta?
Ešte by som sa možno spýtal aké životné náklady predpokladáš že by si mal v tom Česku? Ono to podľa mňa vo veľkej časti Európy nebude oveľa horšie ako v ČR. Ďalší element je že pri štúdiu v drahšom štáte si zas vieš aj viac zarobiť popri škole.
Ahojte, možno to sem úplne nepatrí ale nechcem to pchať do Off-topicu ktorý je zahltený covidom a možno, že tu by mi niekto vedel pomôcť.
Tento rok maturujem a pomaly sa preto pozerám po výške. Maturujem z informatiky a matematiky a aj keď v týchto predmetoch docela vynikám neviem si predstaviť svoju budúcnosť na mat-fyze alebo ako programátor. Na druhej strane sa odmalička zaujímam o dopravu a posledné roky aj o verejný priestor a urbanizmus. Na youtube sledujem kanál Not Just Bikes (každému odporúčam, veľmi zaujímavé videá) ktorý ukazuje prečo sa v holandských mestách tak dobre žije (vďaka tomu ako je tam riešený verejný priestor) a keďže mám veľmi rád Bratislavu, mojim snom je aby sa viac priblížila takému Holandsku a rád by som tomu nejak pomohol.
Z toho všetkého sa teda môže zdať, že nie je čo riešiť a môžem ísť študovať urbanizmus no problém je, že všade je to spájané s odborom architektúra pričom dôraz je kladený práve na tú architektúru ale pre mňa architektúra vôbec nie je. Nemám kreativitu, predstavivosť, neviem kresliť a podobne. Mám ale dobré technické a logické myslenie, viem presedieť hodiny za mapami a schémami, 3d modelujem na PC a okrem iného tu na imhd mám prečítané 95% diskusie za posledných 10 rokov.
Nevie niekto niečo odporúčiť prosím? Najideálnejšie Brno, alebo niečo v Česku nech mám trochu zmenu ale kľudne môže byť aj tu, no na nejaké zahraničie nemám moc peniaze. Vopred ďakujem.
Podľa mňa by stačilo rozšíriť nástupište zhruba po stredovú čiaru, vtedy by sa tam prístrešok bez problémov zmestil a nemusel by sa ani zužovať chodník.
Súhlas, nerozumiem prečo mesto nezúži na tom úseku chodník na Račianskej ulici (paralerne s nástupišťom). Aj tak slúžia len na parkovanie áut a tie 2 stromy v chodníku sa kvôli širšiemu nástupišťu obetovať mohli.
Čakal som, že to nástupište na R. mýte, ako aj ostrovček na rohu Šancovej a Račianskej budú o niečo väčšie. Ten prístrešok bude asi musieť mať nejaké kratšie bočné steny, pretože tá zastávka zas až o toľko širšia nebude... Tá odbočka zo Šancovej na Račiansku sa podľa mňa mohla posunúť ešte o niečo bližšie k budove, pretože teraz bude ten ostrovček stále dosť malý, obzvlášť, ak by tadiaľ prechádzalo viac ľudí.
Kĺbových prímestských autobusov jazdia desiatky v okolí Prahy (SOR, Solaris, MAN), ale napríklad aj v celom Maďarsku (napr. Volvo). Prepadák boli akurát u Karosy, keďže s nimi prišla v nevhodnom čase.
aj ja som šiel NAD a nie raz, a z mojich skúsenosti- pokiaľ to nie je NAD za nejaký diaľkovejší spoj, šofér sa serkať s otváraním batožinového priestoru určite nebude. Lenže ľudia cestujú s kuframi aj po lokálkach.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.