Už som som to tu raz asi spomínal. Viete mi niekto vysvetliť, prečo na niektorých videách na YouTube s jazdou historického autobusu vodič pri preraďovaní z nižšieho rýchlostného stupňa na vyšší dáva medziplyn? Veľakrát to robia aj vodiči, ktorí vyzerajú, že majú veľa najazdené a pamätajú si prevodovky bez synchrónov.
Skúsim sedliacky rozum:
Predstavme si, že vozidlo ide konštantnou rýchlosťou (bez straty rýchlosti) a teda aj výstupný hriadeľ sa točí rovnako.
Ak idem na 4. prevodovom stupni, mám nízke otáčky. Pri podradení na 3. stupeň výstupný hriadeľ cez točiace sa kolesá roztáča motor do vyšších otáčok. Aby mi (nesynchrónna) prevodovka hľadko podradila, odpojím hriadele cez neutrál, medziplynom roztočím motor do vysokých otáčok a následne hľadko zaradím tretí stupeň.
Ak idem na 3. prevodovom stupni, mám vysoké otáčky. Pri preradení na 4. stupeň mi výstupný hriadeľ spomalí otáčky. Aby mi prevodovka hľadko preradila, vytočím vysoké otáčky, zaradím neutrál, nechám stranu vstupného hriadeľa klesnúť na najnižšie otáčky a potom zaradím vyšší stupeň.
Medziplyn pri preraďovaní nahor mi pripadá to najhoršie, čo môžem spraviť. Aký to má význam?
Pani, v nadvaznosti na sucasnu situaciu AdBlue, ma DP nachystany krizovy plan ako fungovat s E6? Co B741? Nepatria do planu "kdyz to nepujde", ako zaloha za toho casu nemozne fungovanie E6? Btw, co dramaticky rastucka cena plynu a AdBlue? Neovplyvni to zasadnejsie prevadzku? Nevie niekto ci sa ohladom toho uz zacali podnikat kroky?
Asi hej, sú na to nejaké zákony pre krízové situácie. Ak nie pred r. 2020, tak si ich pri príležitosti zavádzania koronafašizmu schválili.
Vláda nenechá žiadnu krízu nevyužitú, ale berie to vždy ako pomôcku na dosr***e vecí ešte viac, než boli predtým.
Gejza - ak je narodnoštátnym záujmom zaistiť, že nikto nikde nebude držať nijaké zásoby vôbec ničoho pre prípad núdze, lebo nejaký pologramotný dement mu to pri prvej príležitosti znárodní, tak toto opatrenie bude fungovať dokonale.
Sú tam položky ako napr. nahodenie výročnej správy, magazínu či ponuky práce na web IDS BK/BID, prípadne preradenie článku z jednej sekcie do druhej a za každý takýto "zásah" sa účtuje hodina práce po 40€ bez DPH Čo by v normálnom CMS systéme mala byť práca pre nekvalifikovaného zamestnanca tak na 5 minút.
Dostať 40 eur za to že niekto na web uploadne PDF súbor a pridá naň link na titulku a potom ďalších 40 eur za to že niekto na web nakopíruje dodaný text je biznis snov. Radosť mať takýchto klientov.
pri všetkej úcte - zákaz vývozu nemá nič spoločné s "komunizmom", ale ide o elementárne opatrenie smerujúce k ochrane základných národno-štátnych záujmov
V skutočnosti sú to len vyhrážky, ktoré majú za cieľ vyjednať nové dotácie. Nakoniec to len riadne zdražie vyjadrené v hodnotu strácajúcich europeniazoch. Tak ako aj nafta.
Viete niekto z insiderov, aké zásoby Ad Blue má DPB, prípadne aj iní dopravcovia? Predpokladám, že počet autobusov v garážach, ktoré močovinu nepotrebujú, nepostačuje na pokrytie výpravy
Podľa označníka je to občasná zastávka Lovinského (viac Ti k tomu nepoviem, keďže tú lokalitu veľmi nepoznám a foto nie je moje - požičal som si ho z fóra dialnice.info)
Môj postreh: terčíky vymenené nie sú, sú len prelepené. Dnes som to videl na zastávke Hronská. Najprv som si povedal, že prečo keď už to menia, tak to nezoradia podľa čísiel. Pristúpil som bližšie a videl som cez nálepku, obrys pôvodných trolejbusových čísliel 201 a 202.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk
https://zmluvy.egov.sk/data/MediaLibrary/260/260191/0bj%2068B-2021%20858Projekt.pdf
Sú tam položky ako napr. nahodenie výročnej správy, magazínu či ponuky práce na web IDS BK/BID, prípadne preradenie článku z jednej sekcie do druhej a za každý takýto "zásah" sa účtuje hodina práce po 40€ bez DPH Čo by v normálnom CMS systéme mala byť práca pre nekvalifikovaného zamestnanca tak na 5 minút.
Dostať 40 eur za to že niekto na web uploadne PDF súbor a pridá naň link na titulku a potom ďalších 40 eur za to že niekto na web nakopíruje dodaný text je biznis snov. Radosť mať takýchto klientov.