Problém s plne LF klbákom je že narážaš na isté konštrukčné obmedzenia pokiaľ ide o miesta na sedenie. Samozrejme ak sa niekomu podarí vyrobiť uspokojujúci nizkopodlažný autobus pre regiodopravu, tak super, nepovažujem to za problém. Ale vhodné riešenie interiéru by podľa mňa malo mať prednosť pred tým či sú vzadu schody alebo nie, pokiaľ nejde o krátku mestskú linku s rýchlou výmenou cestujúcich.
1. Hovoril som o existencií flotily vozidiel špeciálne určených na NAD, ktoré by tejto potrebe boli prispôsobené svojou konfiguráciou a charakterom.
Samozrejme že esenciou problému je práve to že ZSSK na NAD brutálne šetrí a tak to aj vyzerá. Na druhej strane mi rozum celkom neberie ako si môžete myslieť že mať jednu flotilu napr. 10 autobusov ktoré sa presúvajú tam kde treba je lacnejšie ako mať po 5 autobusov v každom regióne. Tiež nerozumiem ako ste dospeli k záveru že ak to robí 20 firiem tak to má byť nejakým spôsobom lacnejšie ako keď to robí jedna firma. Jednotková cena predsa s väčším objemom klesá.
2. Áno, to by náklad bol. Rovnako ako je náklad ubytovať vlakvedúceho v Stakčíne.
3. Napr. nižšie spomenutá Scania. V modeloch autobusov sa až tak neorientujem ale keďže takými vozmi bežne jazdím a mnohé z nich pôsobia celkom moderne, predpokladám že to nie je problém zohnať.
bod č. 2- ja situáciu na železnici vidím tak, že ZSSK sa skôr či neskôr bude musieť vrátiť k nejakému konceptu ubytovní (či už vlastná réžia alebo outsorcing). to čo majú teraz, tak zachvíľu nebudú bývať už ani na slávnom košickom L.IX. Takže nevidím dôvod aby v rámci toho ponúkali napr. zmluvnému prepravcovi NAD ubytovanie pre vodičov.
K tomu tretiemu bodu sa len opýtam... Scania OmniLink? Tá už vo výrobe nie je (a Citywide už v kĺbovej verzii ponúka iba ako LF*).
Vyslovene LE kĺbak už pokiaľ viem nevyrába nikto, zato viacero výrobcov dokáže ponúknuť LF kĺbak s výbavou pre regionálnu dopravu (to jest vyššie a pohodlnejšie sedadlá, stropné police, viac odkladacích priestorov v rámci interiéru vozidla,...) Určite to vedia MAN, Mercedes-Benz, Scania, Solaris a SOR, samozrejme ak si to niekto objedná. Ale kufre na batožinu sú aj u LE pomerne vzácne.
1. Externý partner sa objednáva teraz, tak úplne nerozumiem vašej myšlienke. Len s tým že teraz je to viac dopravcov, aby to bolo čo najlacnejšie a vy ak som dobre pochopil navrhujete aby to robil jeden dopravca. Bohužiaľ je to ekonomicky nevýhodné, ten dopravca by mal väčšie náklady na prevádzku=vyjde to drahšie=nevýhodné.
2. A rozmýšlal ste nad tým ubytovaním? Zase náklady navyše=vyjde to drahšie=nevýhodné
3. Schválne som písal nízkopodlažný keďže som si myslel že ste si len pomýlil výraz, ospravedlňujem sa. No nevedel som ani o existencii takéhoto modelu a ani si neviem predstaviť ako to vyzerá v interiéri takéhoto vozu. Mohol by ste mi napísať výrobcu a model? Rád by som vedel viac. Ďakujem
Budú sa vymieňať všetky označníky za nový typ? Či ako minule, len tie obľúbené?
Mohla by sa spraviť aspoň žobrácka verzia, pre tie zvyšné - by sa aplikovali nové prvky na pôvodné označníky. Kde to ide, tak aj natrieť označník novým náterom.
Pod mostom SNP by prospelo označenie nastupíšť nového typu. Keďže to súčasné je málo výrazné a iba z jednej strany.
1. Trochu sa ukľudni, nikde som nepísal že by to musela vlastniť priamo ZSSK, naopak na začiatku tejto debaty som explicitne písal že by mohlo ísť aj o externého partnera. Celkovo nie som fanúšikom "in-house" dopravcov.
2. Vodiči jazdia všakovakejšie výkony než ísť na tri dni do Lovinobane.
3. Keby si čítal pozorne, zistíš že som nikdy nepísal o nízkopodlažných vozidlách, ale low-entry vozidlách. Tie kufre na batožinu mať môžu. Vzhľadom na to že klubovým LE busom som za posledný mesiac išiel (mimo Slovenska) asi 10 krát som si pomerne istý že sa vyrábajú.
Prosím Vás a vy ste sa aj zamýšľali nad tým koľko by taká flotila autobusov jazdiaca po Slovensku stála? Ako by ste riešil platy vodičov? Ubytovanie pre nich ak by jazdili každú chvíľu na inom mieste výluky? Či by ste chcel všade iných vodičov? Tieto úvahy sú úplný ekonomický nezmysel. Počítal ste aj s takými vecami, že na prevádzku autobusovej dopravy vám netreba len autobusy a vodičov? Ale aj licenciu a administratívnych pracovníkov a nehovoriac o servise. Železnice to už majú spočítané, a určite im vyjde lacnejšie objednať dopravu od lokálneho dopravcu z danej oblasti než mať vlastnú flotilu. Nízkopodlažný kĺbový medzimestský autobus je neekonomický kvôli vyššej spotrebe a absencii kufrov na batožinu, ktoré sa bežne na výlukách aspoň v réžii napríklad SAD Zvolen používajú. Navyše nepoznám takýto model ktorý by sa teraz vyrábal, pamätám si naposledy SOR NC 18. Poučte ma ak sa mýlim keď poviem že sa takýto stroj sa nikde nerobí.
Ja len poukazujem že objednávanie NAD ako "jedného balíka" nie je vesmírom daný zákon. Debatovali sme o tom aké vozidla by tam ideálne mali byť, čiže o nejakom teoretickom budúcom riešení ktoré predpokladá zmenu mentality u ZSSK, alebo na MDV. Tá je samozrejme podmienkou na to aby sa čokoľvek pomohlo.
A ako to dosiahneme?
1) Počkáme, až si jedného pekného dňa povedia "my už nechceme byť konzervatívna modrogumná firma, ideme vybočiť z desaťročia zabehnutých spôsobov"?
2) Dotlačíme BIDku, ktorá nie je schopná vydupať *žiadnu* NAD, aby určila a vymáhala také parametre NADky, ktoré donútia ZSSK splniť naše očakávania?
3) Zvolíme takých zástupcov, ktorí urobia prievan na ministerstvách a budú vedieť udržať zdravé trendy?
4) Presvedčíme dákeho lokálneho Jančuru, že ak bude pri naplánovaných výlukách robiť konkurenciu mizernej/žiadnej NADke, bude z toho ryža a pútavý konkurenčný boj?
5) Alebo? Nejaký nápad reálnejší než tieto mnou spomenuté?
Súhlasím, rozlišovanie je potrebné, ale ZSSK obstaráva všetko v jednom balíku. Takže vždy to bude krívať na niektorú nohu. Budem sa opakovať, ale najprv ich treba naučiť inak myslieť - a až potom sa dá baviť o čomkoľvek inom.
Treba rozlišovať mimoriadnosti a plánované výluky. Pokiaľ ide o mimoriadnosti, je nerealistické očakávať že niekto bude držať flotilu moderných busov v každom regióne, ktoré budú dva mesiace stáť na mieste kým bude čo hradiť.
Iná vec sú ale plánované výluky, kde by mohla byť jedna flotila pre celé Slovensko ktorá by sa presúvala vždy tam kde treba, teda by jazdila pomerne často. Samozrejme za predpokladu koordinácie výluk tak aby ich nikdy nebolo príliš veľa naraz.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Minko