Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Viko #240581:
Treba rozlišovať mimoriadnosti a plánované výluky. Pokiaľ ide o mimoriadnosti, je nerealistické očakávať že niekto bude držať flotilu moderných busov v každom regióne, ktoré budú dva mesiace stáť na mieste kým bude čo hradiť.

Iná vec sú ale plánované výluky, kde by mohla byť jedna flotila pre celé Slovensko ktorá by sa presúvala vždy tam kde treba, teda by jazdila pomerne často. Samozrejme za predpokladu koordinácie výluk tak aby ich nikdy nebolo príliš veľa naraz.
Reakcia na: S499.1023 #240580:
Neviem. Hovorím o ideálnom svete, chápem isté ekonomické negatíva takéhoto riešenia.

Do istej miery by podobným príkladom ale na úplne inej mierke mohli byť napr. Stockholms Spårvägar ktoré vlastnia nejaké (zrejme jazdené) kĺbové autobusy ktorými hradia električky buď v prípade výluky, alebo operatívneho výpadku. https://www.ss.se/var-trafik/buss/
Reakcia na: 810zssk #240576:
Zmluvní partneri ZSSK majú presne to, čo ZSSK požaduje - čo najlacnejšie autobusy s 45 sedadlami a batožinovým priestorom. Môžeme si gratulovať, že v BSK to má Satur transport s relatívne novou flotilou, ostatné regióny buď riešia SADky alebo obskúrni súkromníci s 15-20ročnými Iliadami, Futurami a Axermi. Neviem, ako zvládajú pravidelné NAD, ale nezazmluvnenie žiadnej pohotovosti má pri mimoriadnostiach za následok to, že autobusom to trvá a príde ich len toľko, koľko sa zohnalo vodičov - čiže aj tak treba cestovať na stojáka.

Ja by som bol prvý za to, aby si nejaký región uchytil človek s jazdenkami z Nemecka/Škandinávie čo majú veľké dvere, nízku podlahu, miesto na státie, pohodlné sedačky a max koše nad hlavami... Ale to najprv treba vysvetliť železniciam, že také niečo chcú 😃 (Obávam sa, že aktuálne nastavenie sa jednoducho mentálne dedí z čias, keď sa na výluky pozvážali zájazdové Karosy z jednotlivých stredísk ŽSR, ktoré toho inak veľa nenajazdili. Ako kapacitná výpomoc sa "rovnaký tovar" zazmluvňoval u súkromníkov, a po dožití busov ŽSR sa to jednoducho celé prelialo na súkromné plecia bez nejakého hlbšieho uvažovania. A dnes, keď tak správca ako aj dopravca trpia na obrovské podfinancovanie, sotva sa nájde vôľa budovať vlastnú flotilu alebo brať dopravcu za 2,15, ak to niekto odjazdí síce horšie, ale za 1,45.)
Reakcia na: 810zssk #240576:
Má to tak nejaký dopravca vo svete?
Reakcia na: Trammat #240567:
Určite by sa netvárili nadšene a určite by to pre ZSSK znamenalo nejaké sankcie. Len som chcel vedieť, čo si predstavuješ pod výrazom "by sa z toho len tak nedostali".
Reakcia na: 810zssk #240576:
Pokojne by tie busy mohli mať pri svojom rozsahu aj ZSSK. Lebo tieto ich výluky z dôvodu podbíjania trasy sú ultimátny anti-zákaznícky element. Po všetkých stránkach.

Teraz ma napadlo, ako som raz išiel na trati BA-BB do reštauráku kdesi za Kozárovcami. Reštaurák prázdny, objednané jedlo. A keď som mal skonzumovanú asi 1/4, tak prišla sprievodkyňa a vraví "o 6 minút prestupujeme na náhradnú dopravu, viete o tom?" "mm, nie".
Reakcia na: M@trixX #240575:
Vďaka. Predpokladám že pri takomto riešení si väčšina ľudí zvolí tie priame vlaky, nie tie s NAD. Hoci všeobecne preferujem lepší takt pred málo vlakmi vysokej kapacity, v tomto prípade by asi bolo lepšie zdvojit kapacitu vlaku čo ide až do Kútov.
Reakcia na: Ike #240574:
Lenže ak nasadíš mestské autobusy, potrebuješ ich viac ak chceš dosiahnuť štandard sediaceho cestujúceho. Vo všeobecnosti by ambícia mala byť aby ľudia v medzimestskej doprave nestáli - ak už pre nič iné, tak kvôli bezpečnosti.

Samozrejme rozumiem aj tvojmu pohľadu optikou toho ako NAD u ZSSK vyzerá dnes. Ale stále sa mi úzke dvere a úzka ulička zdajú byť lepšie ako nutnosť za jazdy stáť.

V ideálnom svete by ZSSK, alebo nejaký jej partner mal flotilu kĺbových LE autobusov na účely výluk na tratiach s vysokým dopytom (či už je to hradenie regiovlakov okolo BA, alebo rýchlikov na južnom ťahu).
Reakcia na: 810zssk #240565:
NAD je planovana v tejto prvej faze medzi Malackami a Zohorom za osobaky ktore maju od noveho GVD zacinat/koncit v Malackach.
(co je btw tiez riadna kravina, lebo pol hodinu po nich ma ist osobak po Kuty a cele to saskovanie s autobusmi a zachadzkou do Plav.Stvrtka velmi menej ako za pol hodinu nestihnu)
Reakcia na: 810zssk #240571:
Rozumiem argumentom a sú logické. Len z praxe, keď si predstavím svoju poslednú NAD z dôvodu podbíjania trate medzi Ličartovcami a Drieňovskou Novou Vsou, tak teda mestský kĺbak by asi svoju prácu spravil lepšie ako Karosa LC 936. Jedna vec je vysokopodlažný nástup, druhá vec sú úzke dvere, ďalšia vec úzka ulička (nikdy som nevidel vodiča otvárať batožinové podpalubie), takže s kufrom na kolečkách je to radosť, buď zavadzia v uličke, alebo na sedadle. Cez úzke dvere sa pomaly nastupuje, takže celý výstupno-nástupný a nástupno-výstupný tetris trvá viac ako samotná jazda (v tomto prípade).

Nehovoriac o tom, že medzi Ličartovcami a Drienovskou Novou Vsou je to 4,9 km, čo je pre mestský autobus znesiteľné. Priznám sa, že som nepochopil, prečo tú NAD nepotiahli až do Prešova, čo by bolo 13,2 km, čím by väčšine osadenstva vlaku, ktorej destinácia bola Prešov, ušetrili nemálo času. Lebo celé rošády trvali celkovo 41 minút.

Mám interné presvedčenie, že keby tam namiesto troch Karos zastavili dva kĺbaky a potiahli sa do Prešova, že by to bolo oveľa znesiteľnejšie. Čím menej vozidiel, tým lepšie, už som zažil čakanie na "stratený" posledný autobus. O fuckerovi cyklistom nehovorím.
Reakcia na: Ma178rek #240569:
Ani virtuálna tabuľa mi neukazuje krasňanské voze momentálne.
Reakcia na: Trammat #240567:
Už niekoľkokrát z KE po Krompachy, SNV išla súprava 460 namiesto pendolina.
Reakcia na: Ike #240568:
Málo sedačiek a všeobecne nevhodné usporiadanie pre medzimestskú prepravu. Je dôvod prečo sa to volá mestský autobus 🙂
Reakcia na: Trammat #240567:
Doplatok do prvej triedy je možné si dať vrátiť, aj za časť úseku, ak v ňom nebola radená. Už som to v minulosti robil. Je to byrokratický proces nehodný tej sumy čo som potom dostal, ale išlo mi o princíp.
Všetky tabule na KVD radiále neukazujú vysokopodlažné spoje .. predpokladám že obdobný problém je aj v meste...
Reakcia na: 810zssk #240565:
V čom vidíš pri mestských problém?
Reakcia na: S499.1023 #240563:
Tak neviem, ako by sa kompetentné inštitúcie tvárili na dlhodobú neochotu vracať časť cestovného za odrieknuté medzištátne vlaky. A neviem, ako to je v prípade zníženej kvality, ale keď raz namiesto pendolina v úseku Košice - Kráľova Lehota - Košice išla 861, tak ani cestujúcim v prvej triede s lístkom zakúpeným u zssk nič nebolo vrátené.
Reakcia na: 810zssk #240565:
Je vlastne na Slovensku aspoň nejaký LE kĺbový voz alebo vôbec žiadny?
Reakcia na: Ike #240557:
Ak si dobre pamätám, 120 zvládli bez NADiek, tak verím že to podobne bude aj tu.

Čo sa týka vhodných vozidiel, na hradenie vlakov na nosných linkách by boli najlepšie kĺbové LE vozidlá, ale tie na Slovensku prakticky nie sú. Určite sa mi nepáči ani idea mať tam mestské vozidlá.
Reakcia na: 810zssk #240541:
Zmluvy.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.