Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Dispecer #240594:
Problém s plne LF klbákom je že narážaš na isté konštrukčné obmedzenia pokiaľ ide o miesta na sedenie. Samozrejme ak sa niekomu podarí vyrobiť uspokojujúci nizkopodlažný autobus pre regiodopravu, tak super, nepovažujem to za problém. Ale vhodné riešenie interiéru by podľa mňa malo mať prednosť pred tým či sú vzadu schody alebo nie, pokiaľ nejde o krátku mestskú linku s rýchlou výmenou cestujúcich.
Reakcia na: milanko79 #240593:
1. Hovoril som o existencií flotily vozidiel špeciálne určených na NAD, ktoré by tejto potrebe boli prispôsobené svojou konfiguráciou a charakterom.

Samozrejme že esenciou problému je práve to že ZSSK na NAD brutálne šetrí a tak to aj vyzerá. Na druhej strane mi rozum celkom neberie ako si môžete myslieť že mať jednu flotilu napr. 10 autobusov ktoré sa presúvajú tam kde treba je lacnejšie ako mať po 5 autobusov v každom regióne. Tiež nerozumiem ako ste dospeli k záveru že ak to robí 20 firiem tak to má byť nejakým spôsobom lacnejšie ako keď to robí jedna firma. Jednotková cena predsa s väčším objemom klesá.

2. Áno, to by náklad bol. Rovnako ako je náklad ubytovať vlakvedúceho v Stakčíne.

3. Napr. nižšie spomenutá Scania. V modeloch autobusov sa až tak neorientujem ale keďže takými vozmi bežne jazdím a mnohé z nich pôsobia celkom moderne, predpokladám že to nie je problém zohnať.
Reakcia na: milanko79 #240593:
bod č. 2- ja situáciu na železnici vidím tak, že ZSSK sa skôr či neskôr bude musieť vrátiť k nejakému konceptu ubytovní (či už vlastná réžia alebo outsorcing). to čo majú teraz, tak zachvíľu nebudú bývať už ani na slávnom košickom L.IX. Takže nevidím dôvod aby v rámci toho ponúkali napr. zmluvnému prepravcovi NAD ubytovanie pre vodičov.
Reakcia na: Dispecer #240594:
LE kĺbáky vyrába ešte aj španielsky Sunsundegui: https://s1.fotobus.msk.ru/photo/18/25/13/1825137.jpg
Reakcia na: 810zssk #240590:
K tomu tretiemu bodu sa len opýtam... Scania OmniLink? Tá už vo výrobe nie je (a Citywide už v kĺbovej verzii ponúka iba ako LF*).

Vyslovene LE kĺbak už pokiaľ viem nevyrába nikto, zato viacero výrobcov dokáže ponúknuť LF kĺbak s výbavou pre regionálnu dopravu (to jest vyššie a pohodlnejšie sedadlá, stropné police, viac odkladacích priestorov v rámci interiéru vozidla,...) Určite to vedia MAN, Mercedes-Benz, Scania, Solaris a SOR, samozrejme ak si to niekto objedná. Ale kufre na batožinu sú aj u LE pomerne vzácne.

*Oprava: Pozerám, že ponuka Citywide-ov na švédskej verzii webu výrobcu sa od mojej poslednej návštevy prudko rozšírila a nechýbajú aj LE kĺbaky:
https://www.scania.com/content/dam/scanianoe/market/master/products-and-services/buses-and-Coaches/novali/brochures/product-brochure-scania-citywide-le.pdf (viď str. 4)
Reakcia na: 810zssk #240590:
1. Externý partner sa objednáva teraz, tak úplne nerozumiem vašej myšlienke. Len s tým že teraz je to viac dopravcov, aby to bolo čo najlacnejšie a vy ak som dobre pochopil navrhujete aby to robil jeden dopravca. Bohužiaľ je to ekonomicky nevýhodné, ten dopravca by mal väčšie náklady na prevádzku=vyjde to drahšie=nevýhodné.
2. A rozmýšlal ste nad tým ubytovaním? Zase náklady navyše=vyjde to drahšie=nevýhodné
3. Schválne som písal nízkopodlažný keďže som si myslel že ste si len pomýlil výraz, ospravedlňujem sa. No nevedel som ani o existencii takéhoto modelu a ani si neviem predstaviť ako to vyzerá v interiéri takéhoto vozu. Mohol by ste mi napísať výrobcu a model? Rád by som vedel viac. Ďakujem
Budú sa vymieňať všetky označníky za nový typ? Či ako minule, len tie obľúbené?

Mohla by sa spraviť aspoň žobrácka verzia, pre tie zvyšné - by sa aplikovali nové prvky na pôvodné označníky. Kde to ide, tak aj natrieť označník novým náterom.

Pod mostom SNP by prospelo označenie nastupíšť nového typu. Keďže to súčasné je málo výrazné a iba z jednej strany.
Reakcia na: MARAD #240588:
Tie ponormálnené názvy zastávok vyzerajú skvele. Dobrá práca, BID 🙂
Reakcia na: milanko79 #240589:
1. Trochu sa ukľudni, nikde som nepísal že by to musela vlastniť priamo ZSSK, naopak na začiatku tejto debaty som explicitne písal že by mohlo ísť aj o externého partnera. Celkovo nie som fanúšikom "in-house" dopravcov.
2. Vodiči jazdia všakovakejšie výkony než ísť na tri dni do Lovinobane.
3. Keby si čítal pozorne, zistíš že som nikdy nepísal o nízkopodlažných vozidlách, ale low-entry vozidlách. Tie kufre na batožinu mať môžu. Vzhľadom na to že klubovým LE busom som za posledný mesiac išiel (mimo Slovenska) asi 10 krát som si pomerne istý že sa vyrábajú.
Reakcia na: 810zssk #240583:
Prosím Vás a vy ste sa aj zamýšľali nad tým koľko by taká flotila autobusov jazdiaca po Slovensku stála? Ako by ste riešil platy vodičov? Ubytovanie pre nich ak by jazdili každú chvíľu na inom mieste výluky? Či by ste chcel všade iných vodičov? Tieto úvahy sú úplný ekonomický nezmysel. Počítal ste aj s takými vecami, že na prevádzku autobusovej dopravy vám netreba len autobusy a vodičov? Ale aj licenciu a administratívnych pracovníkov a nehovoriac o servise. Železnice to už majú spočítané, a určite im vyjde lacnejšie objednať dopravu od lokálneho dopravcu z danej oblasti než mať vlastnú flotilu. Nízkopodlažný kĺbový medzimestský autobus je neekonomický kvôli vyššej spotrebe a absencii kufrov na batožinu, ktoré sa bežne na výlukách aspoň v réžii napríklad SAD Zvolen používajú. Navyše nepoznám takýto model ktorý by sa teraz vyrábal, pamätám si naposledy SOR NC 18. Poučte ma ak sa mýlim keď poviem že sa takýto stroj sa nikde nerobí.
Reakcia na: Viko #240586:
Ja len poukazujem že objednávanie NAD ako "jedného balíka" nie je vesmírom daný zákon. Debatovali sme o tom aké vozidla by tam ideálne mali byť, čiže o nejakom teoretickom budúcom riešení ktoré predpokladá zmenu mentality u ZSSK, alebo na MDV. Tá je samozrejme podmienkou na to aby sa čokoľvek pomohlo.
Reakcia na: 810zssk #240585:
A ako to dosiahneme?
1) Počkáme, až si jedného pekného dňa povedia "my už nechceme byť konzervatívna modrogumná firma, ideme vybočiť z desaťročia zabehnutých spôsobov"?
2) Dotlačíme BIDku, ktorá nie je schopná vydupať *žiadnu* NAD, aby určila a vymáhala také parametre NADky, ktoré donútia ZSSK splniť naše očakávania?
3) Zvolíme takých zástupcov, ktorí urobia prievan na ministerstvách a budú vedieť udržať zdravé trendy?
4) Presvedčíme dákeho lokálneho Jančuru, že ak bude pri naplánovaných výlukách robiť konkurenciu mizernej/žiadnej NADke, bude z toho ryža a pútavý konkurenčný boj?
5) Alebo? Nejaký nápad reálnejší než tieto mnou spomenuté?
Reakcia na: Viko #240584:
Veď nikto ich nenúti to objednávať v jednom balíku 🙂
Reakcia na: 810zssk #240583:
Súhlasím, rozlišovanie je potrebné, ale ZSSK obstaráva všetko v jednom balíku. Takže vždy to bude krívať na niektorú nohu. Budem sa opakovať, ale najprv ich treba naučiť inak myslieť - a až potom sa dá baviť o čomkoľvek inom.
Reakcia na: Viko #240581:
Treba rozlišovať mimoriadnosti a plánované výluky. Pokiaľ ide o mimoriadnosti, je nerealistické očakávať že niekto bude držať flotilu moderných busov v každom regióne, ktoré budú dva mesiace stáť na mieste kým bude čo hradiť.

Iná vec sú ale plánované výluky, kde by mohla byť jedna flotila pre celé Slovensko ktorá by sa presúvala vždy tam kde treba, teda by jazdila pomerne často. Samozrejme za predpokladu koordinácie výluk tak aby ich nikdy nebolo príliš veľa naraz.
Reakcia na: S499.1023 #240580:
Neviem. Hovorím o ideálnom svete, chápem isté ekonomické negatíva takéhoto riešenia.

Do istej miery by podobným príkladom ale na úplne inej mierke mohli byť napr. Stockholms Spårvägar ktoré vlastnia nejaké (zrejme jazdené) kĺbové autobusy ktorými hradia električky buď v prípade výluky, alebo operatívneho výpadku. https://www.ss.se/var-trafik/buss/
Reakcia na: 810zssk #240576:
Zmluvní partneri ZSSK majú presne to, čo ZSSK požaduje - čo najlacnejšie autobusy s 45 sedadlami a batožinovým priestorom. Môžeme si gratulovať, že v BSK to má Satur transport s relatívne novou flotilou, ostatné regióny buď riešia SADky alebo obskúrni súkromníci s 15-20ročnými Iliadami, Futurami a Axermi. Neviem, ako zvládajú pravidelné NAD, ale nezazmluvnenie žiadnej pohotovosti má pri mimoriadnostiach za následok to, že autobusom to trvá a príde ich len toľko, koľko sa zohnalo vodičov - čiže aj tak treba cestovať na stojáka.

Ja by som bol prvý za to, aby si nejaký región uchytil človek s jazdenkami z Nemecka/Škandinávie čo majú veľké dvere, nízku podlahu, miesto na státie, pohodlné sedačky a max koše nad hlavami... Ale to najprv treba vysvetliť železniciam, že také niečo chcú 😃 (Obávam sa, že aktuálne nastavenie sa jednoducho mentálne dedí z čias, keď sa na výluky pozvážali zájazdové Karosy z jednotlivých stredísk ŽSR, ktoré toho inak veľa nenajazdili. Ako kapacitná výpomoc sa "rovnaký tovar" zazmluvňoval u súkromníkov, a po dožití busov ŽSR sa to jednoducho celé prelialo na súkromné plecia bez nejakého hlbšieho uvažovania. A dnes, keď tak správca ako aj dopravca trpia na obrovské podfinancovanie, sotva sa nájde vôľa budovať vlastnú flotilu alebo brať dopravcu za 2,15, ak to niekto odjazdí síce horšie, ale za 1,45.)
Reakcia na: 810zssk #240576:
Má to tak nejaký dopravca vo svete?
Reakcia na: Trammat #240567:
Určite by sa netvárili nadšene a určite by to pre ZSSK znamenalo nejaké sankcie. Len som chcel vedieť, čo si predstavuješ pod výrazom "by sa z toho len tak nedostali".

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.