Reakcia na: Omg55 #235839:
"Nevidím iba ten úsek, na Patrónku a do Dúbravky sa dá dostať aj 92 cez pracovné dni, ktorá je oveľa viac v pohode a ešte aj rýchlejšia."Ale ty riesis IBA spojenie Dubravky a Petrzalky. Uplne ignorujes realny svet a dalsich X zastavok a XY spojov/prestupov po ceste, interval 92/192 a hlavne to, ze 92 NEJAZDI do Dubravky ale cez Lamac.
"X5 tiež má prestupné uzoly. 83/84 je nahovno linka si myslím, a určite nie atraktívna, je veľmi nepohodlná a nechápem fakt prečo všetci sa tlačia práve do nej."
X5 prestupne uzle:
- Molecova (smer DD)
- Chatam Sofer
- Most SNP
- Mala Scena
Prestupit vies na asi 12 liniek, ak neratame Dubravku
83/84 prestupne uzle:
- Pri Krizi/OD Saratov
- Patronka
- Hrobonova
- Sokolska
- SAV
- Hodzovo nam.
- Zochova
- Aupark
- Halova/Jungmannova
Prestupit vies na asi 30+ liniek a vsetky Regionalne linky zastavujuce na Patronke, ak neratame Dubravku.
A ked je to tak "neatraktivna" linka, preco ju pouziva viac ludi? Ci ludia napriklad iduci zo stanice sa maju trepat 210 + X5 napriek tomu, ze im pri stanici stoji 83/84? Ludia zo severnej casti centra mesta? Ludia z Race, Vajnor, Noveho Mesta, Ruzinova? Preco?
"Napríklad 96 alebo 91 sú oveľa menej preplnené, a to sú podobné linky ak sa myslí o spojení s ďalekou časťou. "
Je vidno, ze ty nechapes viac veci a davas "argumenty" od veci. A vies preco je 91 menej preplnena ako 83/84? Lebo Jarovce+Rusovce+Cunovo ma dokopy nieco tesne vyse 8000 obyvatelov, Dubravka ma vyse 33 000.
"Nepovedal som odpoveď na to, toto rozhodnutie som spravil len nedávno, dovtedy som ešte zvládal 83/84. Nie som nadčlovek, ale normálny cestujúci ako ostatní. Keď stojím, tak úplne v pohode. (...) A áno, v X5 je oveľa lepšie ako v 83/84, nech mešká aj 3 hodiny. "
Cize pre teba je fakt lepsie stat 3 hodiny v zapche ako sa 30 minut trochu potlacit? To je ten tvoj cas tak bezcenny?
"To, že NB 18 nemajú alebo majú slabú klimatizáciu nie je problém SORu."
To je prave problem SORu a problem DPB, ze si to neosefoval.
"Nie som rozmaznaný"
Si
"Karlovka má električky."
Nema (do minimalne oktobra)
"A hovoril som o zmene na 84, nie na 83."
Hovoril si o zmene POCAS vyluky a len preto, ze ti niekto skopol pieskovu babovku tak teraz chces kopnut do inej babovky len tak, z pomsty, ze teraz "ochotne minas aj 3 hodiny v zapche".
"Keby dám preteky na Račianskej, tak 59 predbehne aj 2 električky bežne, ale nie vždy."
Predbehne tak 1x z 10 pokusov cez skolsky rok.
"Napríklad sú 1 a 3, niektorí nastúpia na 1 a niektorí na 3, nie je preplnenosť. Ale zrazu musia všetci nastupovať na 3, takto vzniká až neuveriteľná preplnenosť."
Ked ti ide 1 kazdych 8 minut to mas asi 7,5 vozov za hodinu. Ked ti ide 3 kazdych 8 minut to mas 7,5 vozov za hodinu. Dokopy to mas 15 vozov na hodinu.
Ak ti ide len 3 kazde 4 minuty tak to mas 15 vozov za hodinu
15 = 15
"84 poznám veľmi dobre si myslím, jazdil som ňou veľa krát. Ale najviac som ju využíval ešte keď tam jazdil SOR."
Kedy? Za Husaka?
"Zníženie kapacity na 84 môže byť, keďže ju využíva menej ľudí ako 83. Roky tam chodil SOR, žiadny problém z toho nebol, ľudia ju využívali, takže keby tam zase dali SOR, tak z toho nič nebude."
A vies preco jazdila na 84 SORka? Lebo tam zaroven jazdila aj E-LEK-TRIC-KA, ktora tam teraz nejazdi, lebo kolajnice tam nie su, nie je tam elektrina, nie je tam ako sa dostat a vyzera to takto: https://imhd.sk/ba/galeria-media/u/14988/Me%C5%A1kaj%C3%BAca-moderniz%C3%A1cia-Karloveskej-radi%C3%A1ly/248054/Na-Lafranconi-e%C5%A1te-nov%C3%A1-tra%C5%A5-nedorazila
Dokaze tadeto prejst elektricka? Ano/Nie/Neviem?
Si realne myslis, ze na 84 ostanu Capacity, ked elektricku otvoria? Si myslis, ze tam ostane taky interval, aky tam je teraz? Vnimas egoisticky len seba a ignorujes desattisice ludi a ich potreby, lebo "ja ja ja jenom ja"?
si
ak mame jednolinkovy variant, 5 minutovy prazdninovy interval, do kazdeho vozidla sa za 5 minut nazbiera 50 ludi....
ak mame dvojinkovy variant, linky A a B v 10 minutovom prazdninovom intervale, a nech polovici ludi je jedno ktoru linku pouzije a polovica si caka na tu svoju, tak:
I. za prvych 5 minut mas na zastavke 25 ludi ktori nastupia na hocico, 12.5 cloveka nastupi do vozidla linky A a 12.5 cloveka ostane cakat na spoj linky B (toto je uvodny stav skoro rano na zaciatku premavky ktory sa uz nikdy pocas dna nezopakuje)
II. za dalsich 5 minut ti pribudlo dalsich 50 ludi, dokopy mas na zastavke 62.5 cloveka, z toho 25 je jedno ktoru linku pouzije, potom tu mame 12.5 cloveka z predchadzajuceho 5 minutoveho intervalu cakajucich na linku B a novych 12.5 cakajucich na linku A a 12.5 cakajucich na linku B, do spoja B nastupi 25 + 12.5 + 12.5 = 50 ludi, na zastavke ostalo cakat 12.5 cloveka na spoj linky A
III. dalsich 5 minut, na zastavku pribudlo 50 ludi, z toho je 25 jedno ktora linka, 12.5 nam caka na linku A z predchadzajuceho casoveho intervalu, 12.5 pribudlo novych ktori chcu ist na linku A a 12.5 tych ktori chcu ist na linku B, pride spoj linky A a zoberie 25 + 12.5 + 12.5 = 50 ludi, na zastavke zostava 12.5 cloveka cakajucich na linku B
dalsich 5 minut je go to bod II. (situacia popisana v bode II. a III. sa bude vzdy po sebe opakovat
a teraz mi skus povedat ako sa lisi vytazenie jednotlivych vozidiel pri jednolinkovom modeli (kazdych 5 minut ide vozidlo jednej linky a zoberie 50 ludi) a dvojlinkovom modeli (kazdych 5 minut ide vozidlo jednej z 2 liniek a zoberie 50 ludi)
ja tam vidim rovnake zaplnenie vozidiel
ak ti niekde tych ludi pri jednolinkovom modeli pribudlo, tak to je len tym, ze to asi ludom viac vyhovuje a prisli z inych druhov dopravy (auto), ale to zrovna je dovod k tomu aby sa jednolinkovy model zachoval..... cielom dopravneho podniku a mesta je aby prep[ravil co najviac osob, nie co najmenej....