Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Omg55 #235839:
X5 má iba dva prestupné uzly pre reláciu Dúbravka - Petržalka a to je Most SNP so zdĺhavými prestupmi, alebo Šafárikovo nám. odkiaľ ťa trojka zoberie iba 3 zastávky do Petržalky a potom znova super prestup na Farského. Obidva uzly nie sú nejako extra atraktívne (žiadny prestup na hrane) a ani ponuka spojov (3, 88, 91, 191) nie je zrovna najlepšia.

92 nie je pre väčšinu Dúbravčanov veľmi využiteľná (konie-koncov ani cez Dúbravku nejde), aj keď uznávam, že je rýchlejšia a prázdnejšia. Osobne by som radšej išiel na Patrónku s 92, ako s 83/84, ale pre relácie Dúbravka - západ je 83/84 oveľa atraktívnejšia, lebo ide priamo do centra a ,,nezachádza" cez KV. Takisto aj pre relácie Dúbravka - Petržalka (nielen, tam kam chodí 83/84) je oveľa lepšia, pretože sa z nich dá prestúpiť na prakticky každú petržalskú linku.

Pozrime sa ešte na 91, tá má v Petržalke až 6 zastávok, z toho 3 s veľmi dobrou obsluhou, ďalšie 2 v nie veľmi atraktívnej polohe a Jasovskú. To je jediná zastávka, u ktorej si viem predstaviť niekoho, kto chce využiť expresný potenciál 91. Navyše 91 vie byť aj plná, ale dopyt je hlavne kvôli Slnečniaciam a Rusovciam. U 96 bude problém asi v tom, že Ružinov s Petržalkou spája aj 98 s lepším intervalom, prechádzajúca cez väčšiu časť Petržalky, ako 96. Takisto 96 má iba 20-minútový interval, čo samo o sebe nie je veľmi atraktívne.

59 je dobrý spoj, len nesmú byť veľké zápchy, ináč je to celkom rýchly a pohodlný spoj.
Jednolinkové vedenie je najhoršie čo som videl v jeho histórii zatiaľ. Jednolinkové vedenie je preto, lebo sa opičíme po západnej Európe ako sa to tu písalo, lebo Západ je najlepší, že? A čo tak si niekedy zobrať príklad napríklad z Moskvy? Ha?
Reakcia na: Omg55 #235840:
dobre, tak skusme matematicky... na teoreticku zastavku ti za hodinu pride 600 ludi, t.j. kazdu minutu 10
ak mame jednolinkovy variant, 5 minutovy prazdninovy interval, do kazdeho vozidla sa za 5 minut nazbiera 50 ludi....
ak mame dvojinkovy variant, linky A a B v 10 minutovom prazdninovom intervale, a nech polovici ludi je jedno ktoru linku pouzije a polovica si caka na tu svoju, tak:
I. za prvych 5 minut mas na zastavke 25 ludi ktori nastupia na hocico, 12.5 cloveka nastupi do vozidla linky A a 12.5 cloveka ostane cakat na spoj linky B (toto je uvodny stav skoro rano na zaciatku premavky ktory sa uz nikdy pocas dna nezopakuje)
II. za dalsich 5 minut ti pribudlo dalsich 50 ludi, dokopy mas na zastavke 62.5 cloveka, z toho 25 je jedno ktoru linku pouzije, potom tu mame 12.5 cloveka z predchadzajuceho 5 minutoveho intervalu cakajucich na linku B a novych 12.5 cakajucich na linku A a 12.5 cakajucich na linku B, do spoja B nastupi 25 + 12.5 + 12.5 = 50 ludi, na zastavke ostalo cakat 12.5 cloveka na spoj linky A
III. dalsich 5 minut, na zastavku pribudlo 50 ludi, z toho je 25 jedno ktora linka, 12.5 nam caka na linku A z predchadzajuceho casoveho intervalu, 12.5 pribudlo novych ktori chcu ist na linku A a 12.5 tych ktori chcu ist na linku B, pride spoj linky A a zoberie 25 + 12.5 + 12.5 = 50 ludi, na zastavke zostava 12.5 cloveka cakajucich na linku B
dalsich 5 minut je go to bod II. (situacia popisana v bode II. a III. sa bude vzdy po sebe opakovat
a teraz mi skus povedat ako sa lisi vytazenie jednotlivych vozidiel pri jednolinkovom modeli (kazdych 5 minut ide vozidlo jednej linky a zoberie 50 ludi) a dvojlinkovom modeli (kazdych 5 minut ide vozidlo jednej z 2 liniek a zoberie 50 ludi)
ja tam vidim rovnake zaplnenie vozidiel
ak ti niekde tych ludi pri jednolinkovom modeli pribudlo, tak to je len tym, ze to asi ludom viac vyhovuje a prisli z inych druhov dopravy (auto), ale to zrovna je dovod k tomu aby sa jednolinkovy model zachoval..... cielom dopravneho podniku a mesta je aby prep[ravil co najviac osob, nie co najmenej....
V nápravach sa nevyznám, ale viem čo to je. A to odbočenie som napísal všeobecne.
Reakcia na: Omg55 #235824:
Zrovna tohto odbocenia by som sa s Mercedesom nebal, sorku si musis pomerne daleko vytiahnut do laveho pruhu aby si zadnu napravu obtocil okolo obrubnika bez osuchu gumy. Tam si totiz 3. naprava "skracuje cestu" oproti 2. naprave, musis viac nadbiehat. Na MB si vdaka otocnej 4. naprave 3. naprava krasne kopiruje 2. Priklad - odbocenie z kosickej na mileticovu na L68 je omnoho pohodlnejsie s MB nez so Sorkou. Jedina nevyhoda je viac vybiehajuci zadny previs do stran.
Tú Karlovku s električkami som myslel všeobecne, nenapísal som že je vylúčená.

Ja som povedal, že nie vždy, napríklad keď sú tam zápchy, alebo niečo. L3 som necestoval do Rače ani si už nepamätám, ale dobre viem ako to tam je, niekedy na ňu zavítam, normálne nastúpim o 19:30 napríklad na Vinohradoch, a zrazu tak, že radšej dovidenia. Cez víkendy tam nechodím.

Nemám problém s preplnenosťou, len sa čudujem prečo sa všetci napchávajú na jednu linku, keď majú iné.
Reakcia na: Omg55 #235839:
hodinu v zapche si rovnako "postojis" v klude aj v aute, klimatiazovanom a na vlastnej sedacke.... ako to ze si neskusil este tuto moznost ? 🙂

"Nie som rozmaznaný, Karlovka má električky."
prosim, ukaz mi aspon jeden exemplar elektricky ktory dnes zavital do karlovej vsi... alebo mozes skusit najst taku zajtra.....
to si naozaj taky troll ze si si este nestihol vsimnut ze do karlovej vsi a dubravky je elektrickova doprava vylucena, trat rozkopana, obmedzenia su aj na ceste a naozaj tadial cestuju len masochisti ?

"Keby dám preteky na Račianskej, tak 59 predbehne aj 2 električky bežne"
zaujimave, v casoch ked som bezne cestovaval L3 tak sa uplne bezne stalo ze elektricka na racianskej v popoludnajsej spicke smerom von z mesta predbehla aj hukajucu sanitku (a usla jej), tak by ma zaujimalo ako ta L59 mohla v tej dopravnej situacii obehnut elektricku.... nebolo to skor ze ta elektricka medzitym spravila uz dalsie kolo na linke ? 😃 (a nemam teda dojem zeby sa situacia na ceste tento rok az tak dramaticky zlepsila)

a ta tvoja preplnenost bude asi v tom, ze ty si vzdy cakal na tu prazdnejsiu linku a ked je iba jedna, tak sa to tam lepsie rozlozi (a teda jedna nie je az tak narvata, ale zas ta druha nie je az tak prazdna a to ti asi vadi, ze.... ale ako som pisal, ak je to pre teba tak strasne, mozes skusit auto, tam v kabine mas len tych ktorych si tam nechas nastupit....)
Reakcia na: yellowcaptcha #235837:
Zníženie kapacity na 84 môže byť, keďže ju využíva menej ľudí ako 83. Roky tam chodil SOR, žiadny problém z toho nebol, ľudia ju využívali, takže keby tam zase dali SOR, tak z toho nič nebude.
A ešte som zabudol na linku 68 cez pracovné dni. Tam by bolo lepšie, keby Mercedesy išli na delené alebo ranné poradia, a SORy na celodenné. Však cez obed a neskoro večer je nižšia vyťaženosť, takže by na celodenné mali dávať SORy. Mercedesy dať na delené a ranné.
Reakcia na: si #235838:
Pri jednolinkovom intervale vznikajú zbytočné prestupy a preplnenosti. Viac to znamená to, že moc nemajú na čo nastúpiť, kvôli tomu že tam je niekde len jedna linka vzniká zbytočne preplnenosť. Takže by bolo lepšie keby sa vrátil to pôvodné dvojlinkové linkovanie s intervalom cez školský rok 8 minút, cez prázdniny 10.
Reakcia na: MatejBA #235836:
Nevidím iba ten úsek, na Patrónku a do Dúbravky sa dá dostať aj 92 cez pracovné dni, ktorá je oveľa viac v pohode a ešte aj rýchlejšia.

Radšej hodinu v zápchach, než v nepohodlnom autobuse. X5 tiež má prestupné uzoly. 83/84 je nahovno linka si myslím, a určite nie atraktívna, je veľmi nepohodlná a nechápem fakt prečo všetci sa tlačia práve do nej. Napríklad 96 alebo 91 sú oveľa menej preplnené, a to sú podobné linky ak sa myslí o spojení s ďalekou časťou.

Nepovedal som odpoveď na to, toto rozhodnutie som spravil len nedávno, dovtedy som ešte zvládal 83/84. Nie som nadčlovek, ale normálny cestujúci ako ostatní. Keď stojím, tak úplne v pohode. To, že NB 18 nemajú alebo majú slabú klimatizáciu nie je problém SORu. A áno, v X5 je oveľa lepšie ako v 83/84, nech mešká aj 3 hodiny.

Nie som rozmaznaný, Karlovka má električky. A hovoril som o zmene na 84, nie na 83. Navyše 59 ak je dobrá chvíľa, tak ide oveľa rýchlejšie ako 3 a niekedy je dokonca v predstihu! Keby dám preteky na Račianskej, tak 59 predbehne aj 2 električky bežne, ale nie vždy.

To čo som povedal o preplnenosti od vedenia, to je taká ťažšia logika. Napríklad sú 1 a 3, niektorí nastúpia na 1 a niektorí na 3, nie je preplnenosť. Ale zrazu musia všetci nastupovať na 3, takto vzniká až neuveriteľná preplnenosť. O linke 4 som nehovoril, kedysi som v nej v Dúbravke nejako nejazdil.

84 poznám veľmi dobre si myslím, jazdil som ňou veľa krát. Ale najviac som ju využíval ešte keď tam jazdil SOR.
83 jazdím viac.
Reakcia na: Omg55 #235835:
"Navyše pri jednolinkovom vedení sú vozy viac napchaté ako pri dvojlinkovom s pôvodným intervalom."
to ale naopak znamena ze jednolinkovy model asi vvyhovuje viacerym ako ten dvojlinkovy, ked je zrazu v tych spojoch pri zachovani intervalu na radiale viacej cestujucich, ci mas nejaku inu myslienkovu uvahu na toto ?
Reakcia na: Omg55 #235835:
Tak teraz som sa stratil. Pánovi vadí, že na L83 aj L84 sú tie najkapacitnejšie vozidlá (medvede) lebo veď na L84 by stačili aj SORy, ale nechodí nimi práve preto lebo sú preplnené?

A zníženie kapacity na jednej z liniek teda vyrieši čo? Cestujúci s nimi práve preto prestanú chodiť a budú radšej chodiť X5 cez upchatú Karlovku a L84 bude šibnutím čarovného prútika úplne prázdna že si pán bude môcť vyberať v ktorej časti trasy bude na ktorom sedadle sedieť?
Reakcia na: Omg55 #235835:
"Bývam v Petržalke"

A tu je gro problemu - ty vidis iba usek Zochova - Petrzalka, ale uplne ignorujes druhu stranu Dubravka - Patronka - SAV.

"Ak niekto o spojení s centrom mesta, na to je X5. SAV a Hodžovo napríklad to už s 83/84. To fakt sa všetci musia trepať na 83/84, že tam absolútne nie je miesta?"

Porucime vetru, desti? Kto rozhodol, ze iba X5 je do centra? S nou si z Dubravky na Moste SNP za 23 v idealnom pripade (realne tak 40 ak nie je minimalna doprava). S 83/84 si na Zochovej za 21 minut (realne do 30). A pritom na 83/84 mas vyrazne viac prestupnych uzlov/nadvazujucich spojov (Patronka, SAV, Hodzovo, Zochova) ako s X5. Takze 83/84 vyuziva viac ludi lebo je ATRAKTIVNEJSIA, nie preto, ze jazdi do centra.

"Do Dúbravky chodím 92, ak nie tak 91+X5. Radšej budem pol hodinu trčať v Karlovke v zápchach, než byť v debilnej preplnenosti, ktorá by nemusela byť, keby využívali aj iné linky. To ani výluková X5 nie je tak preplnená!"

A tu si si presne odpovedal PRECO su na 83/84 Capacity a preco menej ludi chodi X5 do Dubravky. Ci aby tvoje ctene pozadie sa nemuselo tlacit, tak maju ostatni stracat cas vo vyrazne pomalsej linke, vo vozoch casto bez klimy/funkcnej klime, tlacit sa telo na telo v zapche? Cize navrhujes, aby ludia cestovali hodinu-dve v zapche namiesto 30 minut linkou, lebo TEBE to nevyhovuje? Myslim si, ze viac ludom to vyhovuje ako to je.

"A spojenie Petržalky s Dúbravkou, to je to isté ako spojenie napríklad s Trnávkou, Račou, Čunovom. Tiež ak idem do Rače tak chodím 59 a nie 3. 59 sa rýchlejšie dostanem a navyše nie je preplnená."

Takze panko je rozmaznany a pozaduje expresne linky odvsadial vsade? Pod byvat do Karlovky, potom mozno ocenis aj tie "hnusne mercedesy kradnuce linky 83 a 84". Ja osobne by som zas radsej isiel tou 3kou. Jazdi to presne a nestoji to v zapchach ako 59 (asi si nezazil alebo si ignoroval, ked 59 meskala aj 100 minut a vynechala rovno 2 odchody z Petrzalky, ze?)

"Navyše pri jednolinkovom vedení sú vozy viac napchaté ako pri dvojlinkovom s pôvodným intervalom."

By som ti doprial "staru" 4ku pri dvojlinkovom variante a hned by si prestal tvrdit, ze terajsia 4ka pri jednolinkovom variante je plnsia.

"84 veľmi dobre poznám, tam absolútne v pohode stačí SOR."

Tak nejak pochybujem, ze ju dobre poznas, ked si vravel, ze predsa chodis 92 ci 91+X5 😉
Reakcia na: MatejBA #235833:
Na západe je ešte cez pracovné dni aj linka 92, problém je diaľnica, ale na ŽST Lamač sa dá dostať. Po prvé, ak niekto hovorí o spojení západu s Petržalkou, tak sa 92 dostanem rýchlejšie, po druhé väčšinou nie je preplnená. Ak niekto o spojení s centrom mesta, na to je X5. SAV a Hodžovo napríklad to už s 83/84. To fakt sa všetci musia trepať na 83/84, že tam absolútne nie je miesta? Však majú iné linky aj. Bývam v Petržalke, zastavuje mi aj 83/84, ale kvôli debilnej naplnenosti, ako keby iné linky neexistovali, chodím inak do Dúbravky. Do Dúbravky chodím 92, ak nie tak 91+X5. Radšej budem pol hodinu trčať v Karlovke v zápchach, než byť v debilnej preplnenosti, ktorá by nemusela byť, keby využívali aj iné linky. To ani výluková X5 nie je tak preplnená! A spojenie Petržalky s Dúbravkou, to je to isté ako spojenie napríklad s Trnávkou, Račou, Čunovom. Tiež ak idem do Rače tak chodím 59 a nie 3. 59 sa rýchlejšie dostanem a navyše nie je preplnená. Tiež navrhujem vrátiť pôvodný dvojlinkový variant električiek s pôvodnými intervalmi 8 minút. A ak sa hovorí o dobrých rozostupoch tak veľké H: na Obchodnej a Špitálskej bežne chodia dve linky hneď za sebou a potom nič. A to je bežné. Navyše pri jednolinkovom vedení sú vozy viac napchaté ako pri dvojlinkovom s pôvodným intervalom. 84 veľmi dobre poznám, tam absolútne v pohode stačí SOR.
Reakcia na: sloo #235826:
Mohol by si prosím uviesť hocaký príklad mesta zo sveta, kde aj dnes majú vozidlá na strechách "kocky"?
Reakcia na: Omg55 #235821:
1.) V 2014 X5 zvazala k elektrickam v Karlovke, nie cez celu Karlovku, cez zapchy az k Mostu SNP a dalej.
2.) Tvoje dojmy vs. realne data sa tak trochu rozchadzaju, inak si myslis, zeby tam zo srandy MBCC boli?
3.) Podme sa pozriet na kapacitu liniek:
X5 ma spickovu kapacitu 12 vozov, pri kapacite 150 ludi u SORu (co by som realne povedal je mozno max 120 ale budis) mas 1800 ludi.
83 a 84 mas spolocnu spickovu kapacitu v spicke 16 vozov pri kapacite 177 ludi (znova si myslim, ze sa tam zmesti menej) cize 2832 ludi.

Dokopy ti tie linky davaju v rannej spicke kapacitu 4632 ludi za hodinu.

Kebyze jazdi elektricka 4 do Dubravky, tak to mas 12 suprav, ak si zoberieme 50:50 nove vs stare elektricky, tak to mas 6 novych (po cca 350 ludi) a 6 starych (po cca 325 ludi) - dokopy 4050 ludi za hodinu.

Cize ked nie je vyluka, mas celkovu maximalnu ponuku elektricky + 83/84 dokopy cez 6000+ ludi za hodinu. Teraz pocas vyluky mas dostupnu ponuku "iba" 4600+ ludi. To mas o takmer 25% horsiu obsluhu ako predtym. A nezabudaj, ze teraz mame prazdniny, cize dopyt je logicky nizsi. Ale co bude od 2 septembra? Ci vazne chces vyhnat viac ludi do aut?
Reakcia na: Minko #235808:
To nepoznáš, že?
Reakcia na: Minko #235808:
Takto ... Mudrc ...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.