A nemozu za caste meskania, pripadne aj neobiehanie vlakov chybajuce kolajove spojky? Preco sa pri rekonstrukcii koridoru uz vlastne nerobia dvojite kolajove spojky na oboch zhlaviach kazdej stanice? Cena?
Nedavno bola pre smrtaka neprejazdna prava kolaj medzi Senkvicami a Pezinkom. Hodinu zmeskanym osobakom sme prisli z Bahona do Senkvic k 1. nastupistu kde prebohol nastup/vystup. Ale kedze na zhlavi pred nami chybala spojka na nespravnu tak sme to museli vycuvat cez cele zhlavie na trat smer Bahon a az tu sme mohli prejst do protismeru. Takze v momente ked vsetko hodinu meska sme este aj prejazdny usek (Bahon - Senkvice) blokovali posunmi v stanici po zhlavi kvoli 1 chybajucej spojke.
Nedavno bola pre smrtaka neprejazdna prava kolaj medzi Senkvicami a Pezinkom. Hodinu zmeskanym osobakom sme prisli z Bahona do Senkvic k 1. nastupistu kde prebohol nastup/vystup. Ale kedze na zhlavi pred nami chybala spojka na nespravnu tak sme to museli vycuvat cez cele zhlavie na trat smer Bahon a az tu sme mohli prejst do protismeru. Takze v momente ked vsetko hodinu meska sme este aj prejazdny usek (Bahon - Senkvice) blokovali posunmi v stanici po zhlavi kvoli 1 chybajucej spojke.
Trammat
Od roku 2017 do roku 2019 som pravidelne 2x mesačne cestoval na trase Bratislava - Varšava s prestupom v Břeclavi. Vzhľadom k tomu, že railjet o 5 z Bratislavy vtedy ešte nejazdil, a jediná priama dvojka na Báthorym je bežne aj týždeň dopredu vymiestenkovaná som používal kobmináciu Metropolitan po Břeclav a Sobieski z Břeclavi ďalej, na prestup v Břeclavi necelých 10 minút. V 90% prípadoch, kedy Sobieski nepočkal (takže následne krkolomná cesta cez Přerov a Bohumín a príchod vo finále o 4 - 6 hodín neskôr) meškanie EC vlaku vzniklo na Slovensku vďaka tomu, že sa buď od NZ, alebo z BA plazil za osobákom, ktorý mu vo výsledku nadelil zhruba ďaľších 10 - 15 minút, vďaka čomu bol vo väčšine prípadov samozrejme prípoj v ťahu, keďže v Česku je snaha omeškávať EC vlaky čo najmenej.
Väčšina miest v Európe má oddelené koľaje určené pre diaľkové vlaky a inú skupinu koľají určenú pre Os/REX vlaky a v mestách, kde to tak nie je má holt to medzištátne EC prednosť. Hlavne keď cestujem do práce, tak počítam s tým, že ten osobák nemusí ísť včas a radšej idem o 30 minút skôr, zatiaľčo Ex/EC/IC vlaky majú častokrát prestupné väzby, ktoré sú uskutočniteľné len párkrát denne.