Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Trammat #235415:
To robia aj v Sladkovicove: ked meska ranny RR z NZ do BA s pokracovanim na EC do prahy nad osem minut, tak cakajuci Os zo stanicevypravia, a ho po nespravnej dobehne RR este pred Sencom, a tak nemeskame.
Alebo novi mladi v Senci minule vyriesili vecne meskajuci Os z NZ, a kvoli rezaniu vecne cakajuci Os z BA pred vchodovym oproti takym sposobom, ze Os z NZ dali do boku na 2. kolaj vlavo, a Os z BA na spravnu 4. kolaj vpravo, a hla, rezanie sa neudialo, lebo vlaky pustili naraz do aj zo stanice. Len treba rozmyslat, no a peronizovat.
A nemozu za caste meskania, pripadne aj neobiehanie vlakov chybajuce kolajove spojky? Preco sa pri rekonstrukcii koridoru uz vlastne nerobia dvojite kolajove spojky na oboch zhlaviach kazdej stanice? Cena?
Nedavno bola pre smrtaka neprejazdna prava kolaj medzi Senkvicami a Pezinkom. Hodinu zmeskanym osobakom sme prisli z Bahona do Senkvic k 1. nastupistu kde prebohol nastup/vystup. Ale kedze na zhlavi pred nami chybala spojka na nespravnu tak sme to museli vycuvat cez cele zhlavie na trat smer Bahon a az tu sme mohli prejst do protismeru. Takze v momente ked vsetko hodinu meska sme este aj prejazdny usek (Bahon - Senkvice) blokovali posunmi v stanici po zhlavi kvoli 1 chybajucej spojke.
ked vas citam, u nas vlaky vlastne ani nemaju sancu zrazit sa pri tolkom meskani a cakani na meskajuce vlaky
cim to je, ze v cr je tolko incidentov a u nas viacmenej len horiace vlaky? iny system?
Tak to v prípade MU a vysokého meškania je to podľa môjho názoru najmä o tej operatívnosti, ktorá u ŽSR a ZSSK veľmi nefunguje. Pri posledných prípojoch fakt ľutujem cestujúcich, ktorí z ničoho neprestupujú a sú na ne odkázaní a často prídu domov o niekoľko hodín neskôr pretože sa čakalo na prípoj. Pritom by stačilo, keby sa pri tvorbe obehov súprav a vlakového personálu myslelo na to, že raz za čas sa proste nejaká veľká MU stane a asi by bolo dobré mať v prestupných bodoch (ako spomínaš napríklad Košice) niečo a niekoho v zálohe na posledné diaľkové spoje, alebo aspoň pripravené nejaké núdzové riešenie. Ale tu sa väčšinou vždy všetko rieši až keď je neskoro.
Reakcia na: Trammat #235415:
Oni tie pripoje su zas dalsia tema (pri i=120 zas tomu cakaniu aj celkom rozumiem), najma pri poslednych vlakoch. A to je v Bratislave este dobre, tu sa aspon obcas podari nahradna suprava (najma na Zahorie myslim vyuzivaju ten nocny Sv), ale v takych Kosiciach je modus operandi ze ked meska vlak z Bratislavy, posledne pripoje do HE a CnT sa proste podrzia "kolko treba". Svojho casu som isiel z Kosic do Humenneho a namiesto 0:30 sme prisli o 2:50, lebo niekde vo Vrutkach bol smrtak.
Reakcia na: 810zssk #235411:
To čakanie Malaciek/Kútov na hlavnej pritom vôbec nie je nutné, aj v poznámkach je, že tie vlaky na prípoj čakať nemajú, to je skôr o tom, že niektorí dispečeri sa obiehania na trati boja ako čert kríža, pretože žijú v dobe kamennej. Keď je šikovný dispečer, nie je problém, aby EC obehlo Os po nesprávnej niekde medzi Malackami a Sekulami, párkrát osobne zažité.
Reakcia na: Ike #235413:
"keď trikrát za sebou Ti mešká let do Londýna a ty zmeškáš stretko, tak proste inú alternatívu nemáš"
Tak mam na vyber viacerych dopravcov a v pripade Londyna aj viacere letiska, cize do nejakej miery si vyberat mozem 🙂
Reakcia na: 810zssk #235411:
Áno, súhlasím. Ale stále platí, že keď trikrát za sebou Ti mešká let do Londýna a ty zmeškáš stretko, tak proste inú alternatívu nemáš. Autom ani vlakom nepôjdeš, aby si to nabudúce stihol. Ale keď cestuješ týždeň z Malaciek s rozptylom 50 minút, tak ďalší týždeň už spokojne šufluješ pesničky v rádiu auta v zápche pred Sitinou. Lebo aj dopravná zápcha je pravidelnejšia ako tieto odstavovačky osobákov hala bala.
Reakcia na: Ike #235410:
Premisa ze dialkovym cestujucim menej zalezi na case prijazdu je chybna, dialkovymi vlakmi sa necestuje len na vylety. Napriklad v relacii Praha - Bratislava sa velka cast sluzobiek robi vlakmi a ubezpecujem ta ze keby to denno-denne meskalo pol hodinu (co bude, lebo ZSR pri reko koridoru zas nespravia vylukovy CP) tak to tym ludom bude sakra vadit.

Skor treba hladat sposoby ako minimalizovat prenasanie meskani z jedneho druhu na druhy (napr. flexibilnejsim riadenim dopravy, ako pisem nizsie) nez si to rubat stylom Os uber alles, v dialkovej doprave hodina sem - hodina tam. Lebo to potom dost degradujeme tu zeleznicnu dopravu.
Reakcia na: Ike #235405:
Ten posledny odstavec je to kde sa skryva pointa. Dialkova doprava podla mna prednost mat musi, lebo sice dopady na cestujuceho si porovnal dobre (aj ked pri leteckej doprave si akosi zahrnul len leisure sektor - ubezpecujem ta ze mitingy v Londyne tesne po prilete sa planuju, inak by sa denne sluzobky ani nedali robit), lenze potom su tu aj dopady na siet, vratane pripojov a podobne. Uprednostnenim ECcka v Bratislave mozes uplne kludne rozbit nejaky primestsky vlak pri Prahe.

Ale! Co je to klucove je akym sposobom sa ta prednost realizuje. Na ZSR je mantrou sled vlakov, ak je raz v grafikone nakreslene ze vlaky pojdu v tomto poradi a pripadne sa budu krizovat v dopravni X (ak je to jednokolajna trat), tak to tak proste bude a ani boh s tym nepohne. Takze ak nam meska EC z Budapesti 20 minut, Os do Malaciek bude pekne cakat v BA a nasledne meskat cca 15, namiesto toho aby Os do Malaciek odisiel vcas a potom sme ho podrzali niekde v Devinskej Novej Vsi, alebo Zohore, ked ho uz dobehne to EC. Bohuzial takuto flexibilitu ZSR velmi nedavaju (hoci o sto kilometrov severne to zazivam bezne). Uplne peklo je to potom na jednokolajnych tratiach, kde ZSR sice aj v roku 2020 zivia v kazdej tretej stanici vypravcu, vyhybkara a sluzobnu macku, ale ze by sa to vyuzilo na nejake flexibilnejsie riadenie dopravy, to nehrozi. Potom sa stava take ze vlak do Humenneho caka v Dlhom nad Cirochou na polhodinu zmeskany vlak z Humenneho, namiesto toho aby isiel aspon trochu naproti a vykrizovali sa v Kamenici nad Cirochou, takze si tiez vyrobi 30 minutovu sekeru, ktoru nasledne prenesie na REX do Kosic, ten ho prenesie na IC do Bratislavy, tam ZSSK podrzi posledny pripoj do Kutov a cestujucim v Malackach potom ujde pripojny autobus, lebo dezintegrovana doprava.

Druhy problem su pripoje. To je bohuzial dopad toho ze tu stale prevadzkujeme dopravu v atraktivnych intervaloch ako napr. dve hodiny, takze aj keby sa ZSR odhodlali z dopravneho hladiska ten Os z Bratislavy vypravit cas (a nechat ho obehnut v Zohore), tak je tu stale ZSSK ktora s tym nebude suhlasit lebo pripoj a lebo prestupujuci cestujuci. Tento problem by neexistoval keby sme mali intervaly primerane velkosti aglomeracie, takze dalsi regiovlak by isiel za chvilu.
Reakcia na: Trammat #235406:
"Hlavne keď cestujem do práce, tak počítam s tým, že ten osobák nemusí ísť včas a radšej idem o 30 minút skôr, zatiaľčo Ex/EC/IC vlaky majú častokrát prestupné väzby, ktoré sú uskutočniteľné len párkrát denne. "

Čiže pravidelný cestujúci, ktorý každý deň ide do práce má rátať s meškaním a jednorazový cestujúci, ktorému (nehovorím, že vždy) oveľa menej záleží na čase príjazdu do cieľa musí ísť kompletne punktlich?

Rozumiem argumentu s prestupovaním z EC na EC, no tie sa čakajú (a aj preto meškajú) a keď je meškanie enormne veľké, tak väčšinou ide o menej ako 2 hodiny ďalší. Pri prestupoch na veľké vzdialenosti proste s prestupmi počítam. A ak nechcem, idem lacnejšou leteckou dopravou.
Reakcia na: MatejBA #235407:
A nie je hlavný problém teda v tom, že stav a priepustnosť železničnej infraštruktúry je u nás tragická?
Reakcia na: Technopol #235404:
Zaujímavé, keď som sa na to pýtal "zaslúžilého obyvateľa" Romanovej, nepamätal si to... Ja sa v okolí Zrkadláča pohybujem až od roku 2003 a vtedy to tam už nebolo, akurát si pamätám, že križovatka pred DK mala ešte cyklopriechod na vetve pri banke, ale aj ten nejako postupne zanikol.
Reakcia na: Trammat #235406:
A o com je potom verejna doprava, ked sa musim trepat o 30 minut skor "lebo moze meskat"? To sa potom neda hovorit o spolahlivej verejnej doprave a v takom pripade rovno volim inu alternativu.
Reakcia na: Ike #235405:
Blíži sa zmeškané EC od Prahy, z ktorého ľudia denne prestupujú na 6xx do Trnavy a Piešťan, respektíve na 8xx do Podhájskej. Neodstavíš osobák, ECčko za ním poskakuje z Lamača na hlavnú, vďaka tomu, že Os pristavia na poslednú volnú koľaj na dvojke si EC v tuneli počká pekných 10 minút na uvoľnenie prvého nástupišťa a bum, prípoje na EC sú fuč a ľudí, ktorí za lístok dali nemalé peniaze necháš čakať hodinu/dve na hlavnej stanici na ďalší spoj. Určite aj nabudúce zvolia toto spojenie.
Od roku 2017 do roku 2019 som pravidelne 2x mesačne cestoval na trase Bratislava - Varšava s prestupom v Břeclavi. Vzhľadom k tomu, že railjet o 5 z Bratislavy vtedy ešte nejazdil, a jediná priama dvojka na Báthorym je bežne aj týždeň dopredu vymiestenkovaná som používal kobmináciu Metropolitan po Břeclav a Sobieski z Břeclavi ďalej, na prestup v Břeclavi necelých 10 minút. V 90% prípadoch, kedy Sobieski nepočkal (takže následne krkolomná cesta cez Přerov a Bohumín a príchod vo finále o 4 - 6 hodín neskôr) meškanie EC vlaku vzniklo na Slovensku vďaka tomu, že sa buď od NZ, alebo z BA plazil za osobákom, ktorý mu vo výsledku nadelil zhruba ďaľších 10 - 15 minút, vďaka čomu bol vo väčšine prípadov samozrejme prípoj v ťahu, keďže v Česku je snaha omeškávať EC vlaky čo najmenej.
Väčšina miest v Európe má oddelené koľaje určené pre diaľkové vlaky a inú skupinu koľají určenú pre Os/REX vlaky a v mestách, kde to tak nie je má holt to medzištátne EC prednosť. Hlavne keď cestujem do práce, tak počítam s tým, že ten osobák nemusí ísť včas a radšej idem o 30 minút skôr, zatiaľčo Ex/EC/IC vlaky majú častokrát prestupné väzby, ktoré sú uskutočniteľné len párkrát denne.
Reakcia na: irizar #235402:
Na dráhe je vždy niekto, kto sa musí prispôsobiť. Otázne je, prečo to musia byť pravidelní cestujúci cestujúci za prácou, ktorých aj menší nedostatok odradí od vlaku a cestujú autom, alebo prevažne jednorazoví cestujúci, ktorých meškania až tak nezabolí.

Dám Ti malý krátky test. Neťukaj sa na čelo:

Letecká linka ✈️ Viedeň - Los Angeles. 14 hodín. Ak let mešká z akýchkoľvek dôvodov hodinu, tak nad tým mávneš rukou. Ísť inak ako letecky by Ťa nenapadlo. Určite si neplánuješ míting v Los Angeles 15 minút po prílete. Absolvuješ možno 3-5x za život.

Letecká linka ✈️ Bratislava - Londýn. 2 hodiny. Ak let mešká z akýchkoľvek dôvodov hodinu, tak nad tým mávneš rukou. V princípe ísť inak ako letecky (autom, busom) by Ťa nenapadlo. Určite neplánuješ míting 15 minút po prílete. Absolvuješ možno 1x za dva roky.

Železničná linka 🚆 Budapešť - Praha. 7 hodín. Ak vlak mešká pol hodinu, tak nad tým mávneš rukou. V princípe by si musel mať iný dobrý dôvod ísť autom. Určite neplánuješ míting 15 minút po plánovanom príjazde. Absolvuješ (vzdialenosť) možno 1x, 2x ročne.

Železničná linka 🚆 Bratislava - Košice. 4 hodiny. Ak vlak mešká pol hodinu, tak nad tým mávneš rukou. Možno Ťa napadlo ísť autom, ale predsa len, ak si sám, vlak sa oplatí a je pohodlnejší. Určite neplánuješ míting 15 minút po príjazde. Absolvuješ možno 1x za dva týždne.

Železničná linka 🚆 Malacky - Bratislava. 38 minút. Ak vlak mešká pol hodinu, je to sakra problém. Pozeráš darex.sk a hľadáš si spoľahlivejší dopravný prostriedok. V práci máš byť na čas a nikto nerieši, že Ti meškal vlak, však si len tuto od Malaciek. Absolvuješ denne.

A teraz mi povedz, prečo pravidelní cestujúci, ktorí zbožne pozerajú na autá a sú najväčší činitelia dopravných zápch v meste, pričom ich lákame na "spoľahlivú", segregovanú, prímestskú železničnú dopravu, majú byť cestujúci druhej kategórie?

Porovnaj si už len také dva maximalistické scenáre:
1. ak by všetci cestujúci z prímestských osobných vlakov presadli do áut vs.
2. ak by všetci cestujúci z EC vlakov (bez rátania tých, ktorí využívajú EC na prímestskú dopravu) presadli do áut.

Tým samozrejme nehovorím, že EC majú meškať 4 hodiny. Ale proste odstaviť osobný vlak z Malaciek plný prácechtivých ľudí v Lamači na 20 minút (teda zastávku pred konečnou), pretože sa (hííí) blíži zmeškané EC z Prahy, mi pripadá ako všemožná snaha vyhnať cestujúcich.
Reakcia na: Viko #235389:
Romanova sa zrušila po tom, čo bol vybudovaný alternatívny nový cyklochodník popri Chorvátskom ramene od Technopolu po "priehradu" (neviem aký to má odborný názov) za dnešným Kauflandom, kde sa napojil na už existujúci chodník popri ramene. Bolo to medzi rokmi 2002-2004
Reakcia na: Ike #235401:
A akú? ECčkami cestujem niekoľkokrát mesačne a vyložene nenávidím, keď ako koza poskakujeme za nejakým pribrzdeným osobákom a nadelí nám to meškanie, ktorého sa nezbavíme do konca trasy. EC vlaky by mali jazdiť včas pretože je to (spolu s IC) najprestížnejšie spojenie a aby to dennodenne tranzitovalo do inej krajiny omeškané zo Slovenska len z toho dôvodu, že regionálne Sko, ktorého 85% osadenstva cestuje do práce alebo do školy proste nesmie pred seba za žiadnu cenu pustiť vlak prechádzajúci cez viacero krajín, ktorý má takmer v každej stanici tesne naviazané prípoje, tak to mi príde jemne z cesty.
Reakcia na: Ike #235401:
Tak ak ti je nejake dodrzanie grafikonu u dialkovych spojov absolutne ukradnute...
Reakcia na: irizar #235400:
Áno, dáva to logiku.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.