Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: kecho #219112:
Poslednych par dni rano cestujem tramvajou Petrzalka - KV s prestupom na Safku. Tyzdenne maximum v 6tke je 10 ludi, dnes sme sa viezli traja. Kapacita na petrzalskej casti tiez postacuje az na uzky nastupny ostrovcek Farskeho. Chapem, su prazdniny.
Inak to bude vyzerat po predlzeni trate v Petrzalke.
Reakcia na: Mike #219118:
Okrem toho že by zastávka Zlaté piesky bola dosť ďaleko a v území ničoho bolo by treba určite poriešiť aj rozšírenie trate,kvôli obiehaniu OS,Rex , rýchlikmi či EC. V rannej špičke je tam veľká tlačenka. Ďalej Vajnorčania by aj naďalej cestovali krokom ku Zlatým Pieskom čiže pre obavateľov mesta žiadne zlepšenie.

Trať do Vajnôr treba brať výhladovo ako perspektívnu , kvôli plánovanej výstavbe a návozu okolitých dedín k nej. Neviem si predstaviť ako by teraz vyzerala doprava z Rače keby tam nebola električka predĺžená.

Určite by sa tam uživila aj železničná trať typu 131 ako spojka trate 130 a 120 s povymetaním Čiernej vody, Grobov a Viničného a napojením na 120 niekde za Pezinkom .
Reakcia na: fanatikmhd #219133:
Samozrejme že by nefungovalo priecestie v súčasnom režime. Trať sa mala zapustiť postupne od stanice Predmestie. V posledných rokoch prevádzky sa to priecestie spúšťalo iba manuálne. Rampy tam bývali o moc dlhšie dole ako by bolo potrebné.
Reakcia na: kecho #219112:
odstavené sú 7502 a 7518 po nehodách....
Reakcia na: kecho #219112:
myslím že o cca 2 by to vyšo viac?.. 19 teraz ich je potreba len na linky 1 a 3 🙂 .. dalších 8 by ich terbao na linku6 takže potom by boo 27 v premávke a tie 3 ako záložné vozidlá plus nejaké odstavenie... bolo by to asi veľmi natesno..
Reakcia na: piggee #219144:
O tom tu už diskusia bola.
Paci sa mi myslienka, ktoru spomenul uz kusok dalej 810zssk. Tyka sa elektrickoveho okruhu.

Kedze podporujem aj myslienku elektricky Prazska - Patronka - Lamacska cesta (a potom dalej uz moze odbocit na Harmincovu a samostatne vetva viest aj do Lamaca) ako aj Prievozskej radialy a viem, ze mnoho ludi cestuje v smere zapad-vychod mesta a spat, elektricka by mohla byt velmi atraktivna, keby:

1. Sa neuvazovalo len s radialnymi smermi (vo viacerych mestach existuju aj okruhy, ktore radialy prepajaju)
2. Sa u nas netocilo len o cestnych tuneloch, ale aj povedzme elektrickovych, ci vlakovych.

Mam predstavu dvoch okruhov. Ten prvy by bol tzv. "mensi" a na dost dlhu dobu by postacoval. Uz teraz je ho treba, ale kym tu budu taki ako Nesrovnal basnit o zabitych projektoch typu Filialka, tak nehrozi.
Nakolko v UGD je zakomponovana aj myslienka tangenty Riazanska - Tomasikova - Prievoz, tato tangenta by sa mohla stat prave castou maleho okruhu. Klucovym by vsak bol tunel popod vybezok karpat, ktory by mal aj podzemne zastavky (nemuseli by byt tak blizko, ako bezne).

V podstate od Riazanskej by trat presla spolu s radialou k Pionierskej, kde by odbocila smerom k zeleznicnej trati. Tunel by viedol popod tuto trat na Kolibu, kde by bola jedna podzemna zastavka (prestup na trolejbus). Trat by pokracovala smerom na Kramare, kde by bola zastavka druha. Vyustenie tunela by bolo mozne urobit bud v zelenom pase pri CVTI pred odbockou k Zeleznej Studnicke alebo este pred Patronkou. Trat by zas pokracovala kusok k Patronke (spolu s fiktivnou radialou) a dalej Mlynskou Dolinou k prestupnemu uzlu Botanicka. Tu by chvilu pokracovala subezne s KV radialou po nabrezi. Priblizne v mieste tesne za tunelom by odbocila na svoje vlastne mostne teleso. Triangel by sa mohol prebudovat tak, aby sa dalo dostat z tohto telesa aj do existujuceho tunela a spat. Na Petrzalskej strane by sa trat pripojila k Viedenskej ceste, pokracovala po Rusovskej Ceste, Kopcianskej, Bratskej, Pajstunskej, kde by zakratko odbocila na svoje vlastne teleso (smerom na sever od Kutlikovej, prestup na Petrzalsku radialu), ponad nu smerom k Mamateyovej (pozdlz parku, prestup na autobusy), kus po Dolnozemskej ceste, po vlastnom telese v blizkosti Pristavneho mosta (s pripadnou moznostou vyuzivania zeleznicnej trate, co samozrejme skryva mnoho problemov, okrem ineho s rozchodom, trakcnou napajacou sustavou a zabezpecenim), az na Bajkalsku, kde by sa pridala k planovanej Prievozskej radiale. Zaviselo by od tejto radialy, ake by mala dalsie trasovanie, ale napokon by sa napojila na Tomasikovu (Kastielsku) a teda na planovanu tangentu.

Tento maly okruh by mohol byt casom doplneny o samostatnu tangentu veducu po Bajkalskej (rezerva tam na to na vacsine trasy je - niekde v strede, inde na kraji, pricom jedno problematicke miesto je krizovatka Bajkalska x Prievozska) az po Vajnorsku a ak by vznikla mimourovnova krizovatka Racianska x Pionierska x Jarosova x Kukucinova (ak by sa robili elektrickove odbocky, zrejme by bola nevyhnutna), potom az k Racianskej radiale, kde by sa spojila s radialou samotnou, ale aj k vlastnemu okruhu.

Vacsi okruh asi este poriadne dlhu dobu (50 rokov) nebude treba, spajal by take miesta ako Zabi majer / Rendez, Galvaniho, Podunajske Biskupice, najjuznejsie casti Petrzalky, DNV, Bory, Marianku / Zahorsku Bystricu, nove stvrte medzi Racou a Svatym Jurom, ci Vajnory. Taky okruh by aj tak bolo uz vyrazne lepsie riesit nejakym rychlejsim dopravnym prostriedkom a redsim umiestnenim zastavok. Ponuka sa vlak alebo nejake kvazi metro, co bude naozaj dolezite az vtedy, ked mesto bude mat cca. 2 miliony obyvatelov (co mozno aj nikdy nenastane).

Mensi okruh by urychloval cestovanie MHD v smeroch, ktore su dnes neskutocnym utrpenim. Okrem toho by umoznil velku flexibilitu v pripade potreby odklonenia dopravy, ked sa nieco udeje na ktorejkolvek z radial.
Mnohi tu spominali napriklad Trasy zapad - Vrakuna, Petrzalka - Dubravka, Nove Mesto - zapad. Tradicne najvacsia "radost" je cestovat na trase Dubravka - Raca, pricom mnoho ludi cestuje tymto smerom. Ked sa "nosny system" MHD musi trepat cez uzke uzemie v okoli Dunaja, musi prejst neefektivne dlhu trasu. Navyse, ak raz postavia cestny tunel pod Karpatmi, zasa mnoho cestujucich z MHD ubudne, pretoze autom to bude mat omnoho jednoduchsie. Navrhovany tunel obchvatu je vsak uz daleko pre MHD.
V ramci planovania metra bol navrhovany takyto okruh (aj ked bol mensi). V dnesnej dobe je uz vsak zaujimave, ak by mal trochu vacsi zaber a krizoval vsetky elektrickove radialy a idealne aj niekolko taziskovych tras trolejbusov, ci autobusov.

Zastavky: Botanicka zahrada (trat bude viest viac smerom k tejto zastavke, zaustena bude prinajhorsom aj z kratkeho tunela tak, aby elektricka mohla pokracovat smerom do mesta, pripadne by sa uplne vynechala Botanicka zahrada ako zastavka a prestup by bol vyrieseny na Lafranconi), Lafranconi, PKO, (Chatam Sofer), Viedenska Cesta (sem by boli privedene autobusy), Zaporozska, ZST Petrzalka, Zavod Matador, Kopcany - Sidlisko, Jiraskova, Tupolevova, Stred (aktualne navrhovana zastavka na radiale by sa posunula blizsie smerom na sever), Romanova, Bradacova, Stary Haj, Starohajska, Mamateyova (Bulikova), Ekonomicka Univerzita, Lucna, Pristavny Most, ?, ?, ?, ?..., Gagarinova, Nevadzova, Ruzinovska, Maximiliana Hella (VD Usvit - iba jedna z nich), Haburska, Trnavska, Slovenska Sporitelna, ZST Nove Mesto, Zatisie, Polus City Center (poloha zastavky by sa musela zmenit), Halkova, Riazanska (opat zmenit polohu zastavky), Pionierska, Kyjevska, Koliba (podzemna), Nemocnica Kramare (podzemna), Vojenska nemocnica (podzemna - alternativou je vyriesit nejaky zaujimavy prestup aj so zakomponovanim zeleznicnej zast. Zelezna Studnicka), Patronka, Mlynska Dolina - Kaufland, Zoologicka Zahrada a zasa Botanicka zahrada, resp. Lafranconi.

Tam, kde by to smerove pomery trate a vplyv na okolitu premavku umoznovali, by bola rychlost az 65 km/h, v tuneli pokojne aj 80 km/h a viac (samozrejme pocitam s tym, ze by sa na tento okruh zakupili nove vozidla).

Tolko moja utopia a teraz mozete minuskovat 😉.
Ja by som mal otazku. Vsade sa tu diskutuje, ze ked tangenta, tak po Tomasikovej. O co je toto riesenie lepsie, ako by bolo potiahnut tangentu po Bajkalskej?
Reakcia na: Eva 20 #219141:
V Google Maps si vyhľadáte adresu, alebo objekt do ktorého smerujete a na mape si nájdete v bledomodrom štvorčeku autobus, prípadne električku. Po kliknutí naň sa vám zobrazí názov zastávky, ktorý potom môžete použiť pri vyhľadávaní spojenia tu na imhd.

Tu je príklad - ulica Osuského, na ktorej sa nachádzajú zastávky Romanova a Hrobákova. https://goo.gl/maps/uMDejV4V8Bv

Ale napríklad v prípade Eurovei nájdete blízku zastávku aj keď tento názov žiadna zastávka nenesie. Podobne nájdete aj zastávky pri hypermarketoch a obchodnom dome TESCO priamo tu vo vyhľadávaní.
Reakcia na: Eva 20 #219141:
Keď neviete zastávku, je to ťažké 😞 Eurovea je pri zastávke Nové SND
Dobry den!Prosim Vas,poradte mi.Ako, a kde môzem vyhladat,ako sa dostanem v Bratislave s MHD volakde,napriklad:ako sa dostanem k eurovei,ked nepoznam najblizsiu zastavku.Alebo barkde inde.viem,ze je planovac cesty,ale treba zapisat zastavku.Ale ked neviem zastavku,tak ako vyhladat?
Reakcia na: fanatikmhd #219133:
Možno je moje stanovisko ideologicky odvážne, ale...
Nebolo by lepšie riešenie nehľadať a projekt filiálky tak odsabotovať s argumentom, že by upchal Bratislavu? Alebo snáď ešte stále niekto okrem diletanta Nesrovnala verí, že trieštenie staníc s efektom privážania tisícok ľudí na už teraz preťažený uzol čomusi pomôže?
Reakcia na: absurd #219135:
Ty si zase vystihol podstatu ako vždy.
Reakcia na: TomJ #219130:
Závisí od toho, či očakávame, že tangenta len na seba preberie ľudí z paralelných autobusov a áut, alebo má aj odľahčiť radiály. L50 by bolo treba nahradiť tak, aby to malo dosah až do širšieho centra, načo vytvárať ďalší prestup nasilu pri Štrkovci?
Zdá sa mi nezmyselné, useknúť tú linku takto nasilu na Vinohradoch a na Dzurillu. Ideálny stav by som videl z Rače na Ružinovskú a ďalším prepojom do oblasti Cvernovka-Bottova-Pribinova na nenápadne vznikajúce snahy o električku.

Kratšia tangenta len medzi Račianskou a Vajnorskou veľa dopravných vzťahov nenahradí, a tak by sa asi hľadalo najmenej od veci riešenie - či už linka z Rače/Vinohradov a po Vajnorskej do mesta, alebo naopak akási posilová linka z ŽST NM po Račianskej do centra (k čomu sa osobne prikláňam viac).
Reakcia na: absurd #219134:
"Hlavne pokiaľ sa bude vedenie mesta pozerať v kuse na projekt električky na Lamačskej ceste k Patrónke a ďalej po Pražskej, že IAD ubudne jeden pruh, tak bude toto mesto po dopravnej stránke v sračkách v kuse."
Ja by som povedal, že v poslednom čase vedenie mesta viac presadzuje obmedzovanie IAD, skôr by som pozdravoval istý iný subjekt... ?
Reakcia na: absurd #219135:
Vravel som nekomnetovat projektove podmienky, ale to priecestie... Zas komentar mimo misu. preco som napisal niektore blizsie podrobnosti je len pre to, aby sa vedelo s akymi vlakmi sa bude hybat. Teda dlzka, akceleracia, Vmax, interval.... Politicke nazory si nechajme. NZ stroje nejazdi ani 50%.... Ale toto neriesim teraz
Reakcia na: fanatikmhd #219133:
V prvom rade dajme tomu, že 861 sú viazané na trať 140 a 141 pod SPD NZ, stane sa síce, že výnimočne zavíta 861 na Z. Moravce. A druhé sú určené pod SPD Humenné na trate 191, 193, 194 a 196. Navyše tieto zmrdy od pána Mórica ak ich jazdí aspoň 75% tak je to úspech, čiže 861 sem radšej neťahaj, nech si jazdia tam do Dvončovho a Belicovho kráľovstva kde sú rozumovo 50 rokov pozadu a najväčším úspechom žu(m)py je súťaž na mieru pre Arrivu na obsluhu kraja, ktorou sa zmenilo veľké kulové.
Pokiaľ konečne niekomu kompetentnému nezapne v gebuli, že treba vybudovať ET Harmincova - Patrónka - Pražská - hl.st., keďže z DNV sa každý vyprdne na vyhliadkovú jazdu cez Dúbravku a Karlovku po nábreží do mesta. Takto vybudovaná električková trať by umožnila nahradenie pomerne silnej linky 21 a zväzku 83+84. Ostatne ak počítam dobre, tak kapacita 21, 83 a 84 je ešte vyššia ako tá, ktorú nahradila električka cez Starý most a síce L78 a 95. Hlavne pokiaľ sa bude vedenie mesta pozerať v kuse na projekt električky na Lamačskej ceste k Patrónke a ďalej po Pražskej, že IAD ubudne jeden pruh, tak bude toto mesto po dopravnej stránke v sračkách v kuse. Osobne by som projekt ET do DNV podmieňoval tým, že v prvom rade sa vybuduje ET Hl.st. - Patrónka - Harmincova aby sa nestalo opačne, že spraví sa trať do DNV a potom sa na Patrónku akosi "zabudne".
Páni, síce trocha železničnej, ale priame obmedzenie MHD z toho plynúce. Dajme tomu, že existuje nejaký nápad oživenia filálky. Dajme tomu, že sa bavíme o galantskom vlaku s 30min intervalom. Dajme tomu ze ide o DMU ZSSK 861. Vitajte v probleme priecestia Jarosova. V sucasnosti ak vlak odchadza z filialky, najskor sa spusti predzvanacka, a nez vlak vyrazi z filialky az dokym na priecestie vlezie auto je cas podla ZSR 6,5min. To je trosku privela. Aktualne su uz dve verzie riesenia prejazdu tak, aby bol cas minimalny. Prosim, ak mozete, ste tu..aspon par...inteligentny ludia s dobrymi napadmi. Vyjadrite sa nie k teme, ale k rieseniu tohoto priecestia tak aby cas potrebny na blokovanie priecestia bol co najkratsi. Ďakujem
Reakcia na: Solider #219119:
"Pokiaľ ide o Bory, tak podľa mňa si správne naznačil, že počet pracovných príležitostí v Dúbravke nie je taký významný, aby bolo potrebné predlžovať električku" - samozrejme, že by to bolo potrebné prepočítať, ale pracovné príležitosti v Dúbravke určite nie sú jediným dôvodom cestovania medzi Bormi a Dúbravkou.
Momentálne sú to aj
- pracovné príležitosti v DNV a Boroch (aj pre obyvateľov KV),
- Bory Mall,
- prestup obyvateľov Dúbravky a KV na vlak smer Záhorie a Viedeň

Po postavení TIOPu aj prestup na vlak smer Trnava (hlavne priame vlaky, možno aj Galanta)

Chystajú sa
- veľká nemocnica
- byty v Boroch

Obávam sa, že ak sa električka nepostaví súčasne s predĺžením Saratovskej, nepostaví sa vôbec.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.