Fakt sa čudujem že pre spustenie IDS stačilo urobiť to čo sa urobilo. Kde je nejaký centrálny dopravný dispečing, ktorý monitoruje a usmerňuje prípoje medzi vlakmi, busmi a MHD, predovšetkým v prípade mimoriadností a meškaní? Aha, snívajte s nami ?
Ano. Ono to zial bolo o tom ze politikom sa zdalo ze bude super spustit IDS, tak zadanie znelo spustit IDS, bez toho aby existovala aspon zhoda na tom, ze co to IDS ma byt a co nim sleduju. No a tak to dopadlo jedinym moznym sposobom: splnilo sa zadanie "spustit IDS". Bez ohladu na to ako bude vyzerat.
Ja chapem ze iny variant v tejto chvili nebol pretlacitelny najma cez BSK. Problem je ze sa napriek tomu tlacilo na "spustit IDS" (lebo ti co tlacili pomaly ani nevedia co to IDS je a co je jeho podstatou a cielom), tak sa to teda spustilo za cenu kompromisov, ktore z IDS BK robia paskvil, ktory je orientovany na vsetko mozne, len nie zakaznika.
A pritom to tu už zaznelo ? : Chýbajúca dopravná integrácia. Ex ante brblanie by prišlo zo strany cestujúcich vždy, ale v súčasnosti IDS nie je reálny IDS. Bez dopravnej integrácie je tarifná integrácia na ťarchu cestujúceho, ktorý v nej (je potrebné povedať, že oprávnene) nevidí zmysel. Ak by sa zrušili súbežné spoje, posilnila železničná doprava a autobusové linky v regióne a prispôsobila MHD zvýšenému železničnému dopytu, bolo by to o inom.
Kapitola sama o sebe, je ochota dopravcov a snaha objednávateľov vytĺcť z toho za každú cenu politický kapitál výlučne populistickými rečami a populárnymi opatreniami (prímestské autobusy meškajú, ale kde sú vyhradené jazdné pruhy? Na Prievozskej je dokonca vyhradený jazdný pruh, do ktorého nemôžu ísť vozidlá PAD). O skrytých zámeroch akcionárov tiež môžeme polemizovať. Vzhľadom na uvedené je súčasný stav ešte dosť dobrý.
A ta tarifná integrácia tiež nebola úplne vydarená. Prakticky si každý dopravca ponechal svoj systém, akurát sa zaviazal akceptovať cestovné doklady ostatných dopravcov (čo sa v teréne tiež nie vždy úplne aplikovalo a aplikuje).
Co sa Londyna tyka tak jednak by som sa ich tarifnym systemom rozhodne neinspiroval (okrem daily cap pri platbe kartou, to je super vec) a hlavne mam obavy ze niekoho napadne prejst zo zonovej tarify na pasmovu, vysledkom coho bude za sucasnych podmienok paskvil. Lebo ano, zony by mali byt vacsie, ale pasmovy system je pri IDS BK totalny nezmysel.
Pritom mam pocit ze nikto z tych ludi co to chcu hurariesit si vobec neuvedomuje kde su skutocne chyby systemu.
Problem je, ze ak chces aby ludom co kombinuju regiodopravu + MHD neklesla cena tak zakonite musis zvysit cenu ludom co cestuju len regiodopravou a to casto pomerne vyrazne. Ta predstava ze zavedenie IDS sa zaobide bez vypadku trzieb podla mna bude vzdy smerovat k problemom.
Každopádne momentálne ceny akurát tak vyháňajú ľudí z vhd, hlavne tých dochádzajúcich a situácia so zápchami sa nezlepšuje, ako sa to čakalo. Pri lepšom prípade len presadajú do vlakov pre tarifu ZSSK. A to o dosť sa znížili ceny PCL oproti navrhovaným ešte z pred zopár rokov!
Ideálne by bolo, keby sa ľudia nevozili pararelne s linkami MHD po meste až na Mlynské nivy, ale by museli vystúpiť na okraji mesta a prestúpiť na MHD, a v regióne by fungoval prestupný systém busvlak. Takže bez dopravného systému tarifný systém -súčasný, ani nový- nemá zmysel, darmo budeme prekreslovať zóny podľa Londýna... načo ľuďom integrovaný lístok v Slovak Lines buse, keď od zavedenia IDS sa ani len ich CP nezmenili, dokonca ani ich vzhľad, nie to celý systém? Ale keby zaviedli duálnu tarifu aj u SL, v tom prípade neviem koľko % cestujúcich by ostalo u IDS PCL... asi dosť málo.
Valec, ja som len obyčajný spotrebiteľ, príležitostný cestujúci - v žiadnom prípade by som si nedovolil dávať nejaké návrhy na úpravu/y. Predniesol som iba môj poznatok z reálnej prevádzky, pretože aj toto doniesla zmena.
Preto som sa pýtal na duálnu tarifu u ZSSK. Nemohla takto isto pokračovať duálna tarifa aj u SL? Bola to podmienka, aby sa zrušil ich pôvodný cenník?
Ak by totiž zostal aj pôvodný cenník, z elektronickej peňaženky by si pri priamej ceste bez ďalšieho prestupu sotva niekto kupoval BID lístok. Ak by som mal papierový zónovo-časový BID lístok, ktorý som si označil dajme tomu niekde v z100, platil by mi až do Modry - napríklad. Takže takto si viem predstaviť využitie.
Ak by som ale cestoval iba napr. Modra,Štúrova - Pezinok, nám., z dopravnej karty by som platil pred zavedením BID 0,55€ a teraz 0,70€ atď...
POZN.: nikde neviem nájsť cenník BID pre JCL z "kreditu" el. peňaženka
Nechapem, preco sa vsetci hned poseru a automaticky si myslia "cim viac zón, tym horsie".
Co by nasi chudacikovia povedali na toto (nechcem dat ako priklad dobreho IDS, SVV na to dostatocne nepoznam, ale priklad zo zapadu ktory obsahuje viac zón...):
A nedalo by sa potom spraviť niečo obdobné, čo je v IDS JMK? Ak by cestujúci využil jednu zo zón 100/101 tak by sa okamžite skrátila časová platnosť lístka.
Je to síce ďalšia výnimka, ktorá zneprehľadňuje systém, na druhej strane sa ňou dá lepšie manipulovať, aby nevznikali v systéme veľké finančné diery.
Bez dvojitého počítania z100 za dve by si ale dostal napríklad aj takéto:
cesta Pezinok,,nám. - BA,,Nová Doba - Bratislava,,Ekonomická univerzita; najvýhodnejšia možnosť cestovného, teda platba cez elektronickú peňaženku, resp. Regional ZSSK
pôvodný stav:
SL 19 km: 1,00 €
DPB 15 min.: 0,70 €
cena spolu: 1,70 €
alebo
ZSSK 19 km: 1,02 € (cez Hlavnú stanicu)
DPB 60 min.: 0,90 €
cena spolu 1,92 €
od 1.11.
IDS BK 5 zón: 1,62 € (v systéme chýba 0,08 € / 0,30 €)
pri jednoduchom počítaní zóny 100
IDS 4 zóny: 1,35 € (v systéme chýba 0,35 € / 0,57 €)
Ak by sa ti nepáčil cieľ, môžeš si ho vymeniť napr. za Vlčie hrdlo, alebo Nemocnicu Ružinov.
Problémom súčasného zónovania je zdvojená 100ka. Bez nej by cena JCL bola pre každú zónu (každú obec) o trochu nižšia ako teraz. Na druhej strane to nemotivuje ku kúpe PCL. Každopádne, čím menšie zóny a väčší počet, tým spravodlivejší systém. Ak by si mal veľké zóny, na jeho okrajoch by boli obyvatelia pozitívne alebo negatívne diskriminovaní.
Ostatne, predchádzajúcu tarifu SL tiež môžeme chápať ako zónovú, kde boli zóny ešte menšie a bolo ich ešte viac. Ak sa nemýlim, zo Senca to bolo nejakých 7 intervalov z prepravného poriadku. Teraz 5.
Joyki & dyspozytor:
Už len vy dvaja si v návrhoch na úpravy odporujete. Jeden chce väčšie zóny, druhý nižšiu cenu. Tak si vyberte buď jedno alebo druhé. Ale nemôžete mať 15 km veľkú zónu s cenou doterajšieho 4-km lístka, lebo vám k tomu chýba bohatý donor, ktorí to celé zatiahne.
Zrušenie *aktuálneho* zónového usporiadania. V priemere len dve obce sú v jednej zóne, a týmto sa dosť prudko zvyšuje cestovné. Podľa mňa je to prehľadné, ale až veľmi rozdrobené, no a aj preto nie je tarifa IDS neatraktívna, ... keď už z dopravného hľadiska je to nula bodov zo sto. Ale ani tá tarifa nie je výhodná. Vlastne ani neviem, načo slúži tento IDS v takejto forme. ? 2 mesiace to funguje, áno, lenže tento stav sa dalo predvídať už dávno pred zavedením, a nič nenasvedčuje k prevratu, aby sa osvietili vygumené hlavy u SL a VUC.
Re: #211989 ZSSK by mala záujem o IDS, veď vlaky by boli kostrou prepravy, ale momentálne im je to jedno. Počet cestujúcich pomaličky stúpa, za ich tarifu. Ako keby sa nič nezmenilo...
To áno, tarifa ČD bez in-karty je asi niekde inde. V tarife ZSSK pôvodne nemala byť zľava Regional automaticky, ale tuším len na základe preukazu minimálne za cenu 5€ na rok. Takto je to len ďalšia "deformita" v tarife plnej výnimiek dorazenou bezplatnou prepravou ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Error 0x007
Co by nasi chudacikovia povedali na toto (nechcem dat ako priklad dobreho IDS, SVV na to dostatocne nepoznam, ale priklad zo zapadu ktory obsahuje viac zón...):
Plán zón "IDS Salzburg" (SVV)