Joyki: úplne súhlasím, traťový ZSSK + IDS 100+101 je jasná voľba, nikto inak nechodí. Dokonca v REXoch to možno nadpojiť aj v poslednej stanici zóny 101, kde vlak nezastavuje. Pokiaľ táto kombinácia dvoch lístkov bude lacnejšia ako jeden priamo kúpený X-zónový IDS, tak tento projekt ostatne na papieri vééééľa rokov... a presne ako píšeš IDS mal ľudí prilákať aspoň nižšími cenami, keď už koordinácia spojov je presne za 0 bodov zo 100... ZSSK je napokon tomuto "stavu" len rada, ona ani nemá záujem o nejaký IDS, tá ho len trpí z povinnosti... ?
K jednoznovemu listku: Jednozonovy listok je v IDS BK nahradeny 15 minutovym (bezny dvojzonovy ma 30 minutovu platnost). Predstav si teda ze 15 minutovy CL je jednozonovy, ale v ramci spravodlivosti je jeho platnost navysena na dve zony
IDS JMK ma dualnu tarifu. Ak je vyhodnejsi listok IDS, spravidla vydaju pokladnicky automaticky ten.
Co sa VOR tyka, pri pouzivani VorteilsCard mi automat dava listok podla tarify OBB. A raz mi ho vyplul aj ked som kupoval bez zlavy - domnievam sa teda, ze voli automaticky vyhodnejsiu tarifu, ak zakaznik vyslovene neziada listok VOR.
Samozrejme, že aj v rámci IDS JMK môžeš cestovať na lístok podľa tarify ČD. Ale keďže každá pokladňa ČD má integrovaný tarifný optimalizátor, tak bolo v tvojej relácii vyhodnotené, že lístok IDS JMK je najvýhodnejší - tarifa ČD je totiž pomerne drahá na krátke vzdialenosti.
Pretože by boli diskriminovaní cestujúci, ktorí chcú cestovať jednu zastávku ale práve cez hranice zóny. U PCL sa viac cestuje po pravidelných trasách.
..." Zdrazenie je problem, to hej. Ale ci by som zrovna riesil najlacnejsie "pasmo"...
Tento môj príklad nie je náhodný a už vôbec nemá za cieľ poukázať na najvyššie zdraženie po prechode IDS tarify. Toto je "pásmo", ktoré používajú všetci, kt. využívali SL vo vidieckých sídlach ako MHD. Chcel by som vidieť štatistiku SL pre toto pásmo za uplynulé dva mesiace. Možno by mi dali čísla za pravdu, ako sme vyhnali časť cestujúcich preč... Myslíte, že v rámci infozákona by som si toto mohol vyžiadať od SL?
Neuniká, ja som v príspevku #211963 písal, že týmto je IdS neplnohodnotný, a nie absenciou označovačov. Teda chcem povedať, aj keby boli, stále by to nebolo plnohodnotné, lebo tarifa, neoptimalizácia (čo som písal v ďalšom príspevku).
Tomu rozumiem. Ale napríklad keď som si kupoval obyčajný lístok v pokladni ČD na stanici a šiel som Šakvice - Břeclav vlakom, automaticky som dostal lístok IDS JMK, nikto sa ma nepýtal, či chcem ísť vlakom do Břeclavi podľa cenníka ČD, alebo IDS JMK, tak som predpokladal, že v rámci IDS JMK pri JCL nie je iná alternatíva. Taktiež VOR. Myslíš, že z OBB fahrschein-omatu dostaneš trebárs z Hainburgu do Wolfsthalu aj iný ako VOR lístok? Ja si myslím, že nie.
Pre zvýraznenie argumentu, si už mohol dať rovno do placu 365 dňový lístok a jeho porovnanie?
Predplatný časový lístok si pre využívanie výhradne SL viem predstaviť jedine u dôchodcov, žiakov atp. So SlovakLines-om sa cestuje "náhodilo" - teda aspoň pri ľuďoch v produktívnom veku a disponujúcich vodičským oprávnením určite?
No, toto je príklad hodný akurát len pre samotný príklad. Síce matematicky podložené, ale prakticky si PCL v samotnom regióne 90% ľudí nikdy nekúpi aj z dôvodu slabej infraštruktúry a ponuky spojov v regióne. PCL je nespornou výhodou v meste, alebo v súbehu mesto+región (aj to pri nepoužívaní vlaku medzi regiónom a mestom).
Tak znovu sa pýtam, keď môže byť jednozónový PCL, prečo nie aj u JCL?
Nj, ale ak si s tým 45 centovým lístkom spravil 40 ciest (20 tam, 20 späť) za mesiac zaplatil si dokopy 18 €. Pritom na jednu zónu si môžeš kúpiť predplatný lístok za 13,50 € a ak spravíš aspoň 30 ciest, tak neplatíš viac ako do novembra.
Jedno mi ale nedá. Neviem, či to mám formulovať ako otázku, alebo ako môj ponos.
Ide o duálne cenníky. ZSSK má, Slovak Lines nie... A toto "ohýba" samotnú podstatu a úspešnosť projektu.
Na druhú stranu, uvediem konkrétny príklad. V pôvodnom cenníku SL v pásme 0-5 km stál obyč. lístok z dopravnej karty (e-peňaženka) 0,45 €, teraz 0,63 € - toto je konkrétny príklad cien pri využití SL v rámci miest, ako nahrážky MHD (Senec, Stupava, Pezinok, Malacky) Neviem, chýba mi tu jednopásmový regionálny lístok toto zohľadňujúci...
Myslim ze ti unika o com je debata. Jasne ze IDS BK ma mnoho chyb a v mnohych ohladoch je nastaveny zle, ide o to ze niekto ho tu vyhlasuje za nekompletny pre absenciu oznacovacov, proti comu su pomerne dobre argumenty.
Inak ked uz o nekompletnosti, tak by som zacal tym ze sa vobec nerealizovala dopravna cast projektu. Cize ide len o jednotnu tarifu (aj to nie uplne), bez toho aby doslo k jednotnej a vzajomne previazanej dopravnej ponuke.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Pajo