trochu Off-topic
"....A ako je to z medzištátnymi vlakmi? Odpovedá opäť Jiří Kubáček: “Bratislava – Viedeň má hodinový, naprosto luxusný takt,..
...Určite nemá zmysel ťahať vlaky do Bratislavy cez Petržalku teda cez Győr, pretože tam necítime potenciál. Tam sme sa o to niekoľkokrát pokúsili a k ničomu to neviedlo. Spojenie Slovenska s Budapešťou by sme sa pokúsili vyriešiť buď použitím trate Levice – Štúrovo, kde by sme ale museli obrovsky zrýchliť aspoň o 10 minút čo je nereálne, aby stíhali rýchliky od Zvolena s prestupom v Leviciach na EC-čka. To nejde. Skôr je reálnejšia druhá voľba s prestupom na EC-čka cez Nové Zámky v Šuranoch....
...A prečo je zastavená osobná doprava na cezhraničných tratiach Medzilaborce – Lupkow (PL) a Plaveč – Čirč – Muszyna (PL)? “Osobná doprava na cezhraničných tratiach bola z dôvodu neuzavretia medzinárodných dohôd medzi ZSSK a PKP zrušená. Zo strany PKP neexistoval relevantný model zabezpečenia cezhraničnej regionálnej železničnej dopravnej obsluhy vzhľadom na potenciál počtu prepravovaných cestujúcich. Navyše v úseku Stará Ľubovňa – Plaveč sú vzhľadom na dopyt po železničných prepravných službách vedené len 2 páry vlakov týždenne.,” hovorí Oravec. ..."
viac:
http://www.veterany.eu/2015/01/22/aktualne-rozvoj-zeleznicnej-dopravy-lebo-co-s-repotrebnymi-tratami/
"....A ako je to z medzištátnymi vlakmi? Odpovedá opäť Jiří Kubáček: “Bratislava – Viedeň má hodinový, naprosto luxusný takt,..
...Určite nemá zmysel ťahať vlaky do Bratislavy cez Petržalku teda cez Győr, pretože tam necítime potenciál. Tam sme sa o to niekoľkokrát pokúsili a k ničomu to neviedlo. Spojenie Slovenska s Budapešťou by sme sa pokúsili vyriešiť buď použitím trate Levice – Štúrovo, kde by sme ale museli obrovsky zrýchliť aspoň o 10 minút čo je nereálne, aby stíhali rýchliky od Zvolena s prestupom v Leviciach na EC-čka. To nejde. Skôr je reálnejšia druhá voľba s prestupom na EC-čka cez Nové Zámky v Šuranoch....
...A prečo je zastavená osobná doprava na cezhraničných tratiach Medzilaborce – Lupkow (PL) a Plaveč – Čirč – Muszyna (PL)? “Osobná doprava na cezhraničných tratiach bola z dôvodu neuzavretia medzinárodných dohôd medzi ZSSK a PKP zrušená. Zo strany PKP neexistoval relevantný model zabezpečenia cezhraničnej regionálnej železničnej dopravnej obsluhy vzhľadom na potenciál počtu prepravovaných cestujúcich. Navyše v úseku Stará Ľubovňa – Plaveč sú vzhľadom na dopyt po železničných prepravných službách vedené len 2 páry vlakov týždenne.,” hovorí Oravec. ..."
viac:
http://www.veterany.eu/2015/01/22/aktualne-rozvoj-zeleznicnej-dopravy-lebo-co-s-repotrebnymi-tratami/
Palo1987