Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Petto #205324:
Zišlo by sa aj aktualizovať že na linku 210 nebudú vypravované nízkopodlažné trolejbusy.
Reakcia na: S499.1023 #205321:
Veď tomu rozumiem ? Ale celý čas sa bavíme o zimných pneumatikách a nie o solení, či hej? Bez ohľadu na konkrétny stav vozovky si dovolím tvrdiť, že výmena pneumatík redukuje relatívny výskyt mimoriadnych situácii v MHD v súvislosti s poveternostnými podmienkami (hoci jedným dychom dodávam, že to nie je všeliek). Do akej miery a či sa to oplatí, to Ti povedať neviem. Očakával by som, že DPB zavedie systémovú pokusnú pilotnú premávku na vybraných linkách a zhodnotí či je zvýšenie nákladov hodné zvýšenia spoľahlivosti.

Zhodneme sa, že v súčasnej sieti existujú linky, kde by zimné pneumatiky boli zbytočný luxus.
Reakcia na: S499.1023 #205326:
máš pravdu, to ma nenapadlo ?
Reakcia na: trolejbus6207 #205323:
No však univerzálne = celoročné = M+S - nepotrebujú ani tú výnimku/nevýnimku zakotvenú v zákone, čo si citoval. Na tú by mohli pokojne jazdiť na letné.
Reakcia na: zakaznik #205318:
Ako naznačil S499.1023, pravdepodobnosť uviaznutia v rôznych kritických úsekoch bude rôzna. Aj keby však bola rovnaká, ten vzorec by bol asi trochu zložitejší:
pravdepodobnosť uviaznutia vozidla na trase = 1 - (1 - pravdepodobnosť uviaznutia v kritickom úseku)^(počet prechádzaných kritických úsekov).
Tento vzorec berie do úvahy, že ak raz vozidlo uviazne, tak už je uviaznuté a neuviazne znova. Tvoj vzorec dáva očakávaný počet uviaznutí vozidla, ak by z každého uviaznutia bolo nejako vyslobodené. To je aj dôvod, prečo tvoj vzorec môže dať výsledok väčší ako 1 (resp. "100%").
Zislo by sa aktualizovat . Mame uz aj cisto NP linky ako 21,37,61, prip 33,201,202 🙂

http://imhd.sk/ba/doc/sk/10002/Bezbarierova-doprava.html
Reakcia na: S499.1023 #205322:
tak to sme sa naozaj nepochopili, lebo pod pojmom univerzálne som mal na mysli celoročné a tú výnimku som odvolal ?
Reakcia na: trolejbus6207 #205312:
To je prvá časť môjho nepochopenia. Druhá je, že sa tu celý čas bavíme nie o letných ale o celoročných pneumatikách. A tie majú značenie M+S, takže sa môžu v zime používať bez výnimiek.
Reakcia na: Ike #205319:
Ámos ti to už vysvetlil po lopate, tak to hádam pochopíš aj bez VP "C". Vieš, prečo sa v Škandinávii nemusí soliť a prečo tí, ktorí to isté presadzujú tu, sú rohaté zvieratá?
Reakcia na: zakaznik #205318:
Fakt? Dva kritické úseky so stúpaním 6% a dlhé po 1 km sú horšie ako jeden kritický úsek dlhý 5 km so stúpaním 12%?
Reakcia na: zakaznik #205318:
Toto sem prosím ťa nedavaj, pokiaľ nedokazes svoju odbornú spôsobilosť digitalizovanym notársky overeným VP skupiny C a diplomom z FMFI.

Čo na tom že znížením pravdepodobnosti uviaznutia vozidla zvýšiš konkurencieschopnost a spoľahlivosť MHD. Teda to, o čom tu všetci tak trocha snívame.

To či sa to oplatí je druhá vec. Ale diskutovať o tom azda môžeme.
Reakcia na: S499.1023 #205308:
"Pomohli ale nie veľmi."

pravdepodobnosť uviaznutia vozidla na trase [%] = pravdepodobnosť uviaznutia vozidla v kritickom úseku [%] x počet prechádzaných kritických úsekov
Reakcia na: trolejbus6207 #205316:
ja síce mám smart watch ale SONY cize mam smolu ? ale vyuzil by som
Reakcia na: TTV01 #205315:
zaujímavá aplikácia, otázne je reálne využitie... súhlasím s Ondrejom, ako to okomentoval - majitelia takýchto hodiniek sa v našich zemepisných šírkach nevozia MHD-čkou ?
Neviem či vhodné miesto na to je tu, ale dám to sem. Je to síce pre tých čo majú smart watch / ja nie ani sa nechystám na to /

Aplikácia MHD for Gear

https://www.youtube.com/watch?v=SdBNXu25BD8
Reakcia na: Dopravák #205295:
u nas na toto mesto nema pravomoci a uroven dodrziavania zakonov v SR je tak mizerna, ze by to aj tak nikto nerespektoval.
Okrem toho v NY ocakavali 90cm snehu a nie 15-20cm
Reakcia na: Ike #205300:
samozrejme ze na kase pri teplote okolo 1°C sa jazdi horsie ako na ujazdenom snehu v tatrach pri -6°C v ktorom je este aj primrznuty strk z posypu bez soli.
Reakcia na: S499.1023 #205310:
Zákon č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 38 osobitosti premávky v zimnom období, Podľa § 38 ods. 2 zákona ustanovenie odseku 1 neplatí: c) pre motorové vozidlo používané v obci v súvislosti s plnením úloh na základe zmluvy o výkone vo verejnom záujme podľa osobitného predpisu (§ 15 zákona č. 168/1996 Z. z. o cestnej doprave)

slovo výnimka asi nebolo najvhodnejšie...
Reakcia na: Ike #205300:
Ono pri 44 este chapem ak sa neda jazdit v useku Na Revine - Koliba, tam by som sa v takomto pocasi nevybral ani s osobakom (nie az tak kvoli tomu ze by to nepresiel, ale ist dole takym strmym kopcom na neupravenej ceste sa mi velmi nechce).

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.