Reakcia na: Ike #195835:
Prave naopak, vodic autobusu ma ovela tazsie vozidlo so znacne dlhsiou jazdnou drahou a v nom casto aj stovku ludi. Preto by zodpovednost za priestupky mala byt este vacsia.Na druhej strane, ist 50 na 50ke a 70 na 70ke je v poriadku a CP by na to mali byt nastavene. Snad nechceme skoncit ako SADky s ich spanilymi jazdami 50kou mimo obce. To nema s atraktivnou MHD nic.
Mike
No to s tým morálnym právom brali viac menej aj policajti. Či už pri meraní rýchlosti, ale už som zažil veľakrát že tolerovali napr. pri riadení križovatky jazdu autobusu po el. páse, po vyšrafovanom, atď... aj keď to je taká svojpomocná preferencia (na Balkánsky spôsob..)
Ale v DPB zistili že na prémiach vodičov sa dá ušetriť veľmi veľa €. A určite si pamätáš ten článok čo bol na topkách a iných renomovaných portáloch ako sa cestujúci sťažujú na divokú jazdu vodičov MHD a že tomu urobia v DPB koniec, lebo už môžu všetkých sledovať cez GPS. (a to tiež niečo stálo).
A to je už iba čerešnička na torte že prémie berú aj za prekročenie rýchlosti na dojazde, čo s cestujúcimi nemá nič spoločné, alebo ak ide vodič po Galvaniho, či Bajkalskej 61 kmh (dlhá rovná cesta), ale do 90 stupňovej ostrej zatáčky môže ísť aj 45 kmh, tam rýchlosť neprekročil, to je ok.
Alebo že oficiálny dôvod sa volá nehospodárne narábanie so zvereným vozidlom (žeby preto že za rýchlosť môže skutočne pokutovať iba polícia?), ale keď niekto prejde v 40tke hocijaké jamy hrboly, tzv. "hupáky" a berie všetky výtlky po ceste, ak neprekročí max. rýchlosť, všetko je ok..