Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ike #195835:
Prave naopak, vodic autobusu ma ovela tazsie vozidlo so znacne dlhsiou jazdnou drahou a v nom casto aj stovku ludi. Preto by zodpovednost za priestupky mala byt este vacsia.

Na druhej strane, ist 50 na 50ke a 70 na 70ke je v poriadku a CP by na to mali byt nastavene. Snad nechceme skoncit ako SADky s ich spanilymi jazdami 50kou mimo obce. To nema s atraktivnou MHD nic.
Reakcia na: Mike #195839:
Znova zopakujem svoj názor, že luďom na určitých pozíciách by sa málo zakázat brigádnické jazdenie - na dojazde pravidlá CP neplatia? A podnik ťa nepokutuje, podnik ti len berie prémie. Nikdy, skutočne nikdy by som si nepomyslel, že budem obhajovat DPB ale pri takomto zvrátenom myslení musím.
Reakcia na: Ike #195835:
No vidíš. A ja to vidím presne naopak - tak ako nitrianski policajti. Ja ťa teraz budem sledovat, Či nebudeš papulovať, že Delfín zmanipuloval výberko alebo že Jurajkovský zašmelil PKO - oni si tiež prisúdili morálne právo porušovat zákony.
Reakcia na: Infinity #195833:
A na tých 60 km/h u CapaCity si prišiel ako? Feláciou digitu?
Reakcia na: Ike #195835:
Tam kde je 70tka zvyčajne chronometráž počíta so 70tkou.

No to s tým morálnym právom brali viac menej aj policajti. Či už pri meraní rýchlosti, ale už som zažil veľakrát že tolerovali napr. pri riadení križovatky jazdu autobusu po el. páse, po vyšrafovanom, atď... aj keď to je taká svojpomocná preferencia (na Balkánsky spôsob..)

Ale v DPB zistili že na prémiach vodičov sa dá ušetriť veľmi veľa €. A určite si pamätáš ten článok čo bol na topkách a iných renomovaných portáloch ako sa cestujúci sťažujú na divokú jazdu vodičov MHD a že tomu urobia v DPB koniec, lebo už môžu všetkých sledovať cez GPS. (a to tiež niečo stálo).
A to je už iba čerešnička na torte že prémie berú aj za prekročenie rýchlosti na dojazde, čo s cestujúcimi nemá nič spoločné, alebo ak ide vodič po Galvaniho, či Bajkalskej 61 kmh (dlhá rovná cesta), ale do 90 stupňovej ostrej zatáčky môže ísť aj 45 kmh, tam rýchlosť neprekročil, to je ok.
Alebo že oficiálny dôvod sa volá nehospodárne narábanie so zvereným vozidlom (žeby preto že za rýchlosť môže skutočne pokutovať iba polícia?), ale keď niekto prejde v 40tke hocijaké jamy hrboly, tzv. "hupáky" a berie všetky výtlky po ceste, ak neprekročí max. rýchlosť, všetko je ok..
Reakcia na: Ike #195835:
Tak neviem ako u vás, ale v Nitre mám aj takú skúsenosť, že polícia riešila vodiča MHD obzvlášť prísne práve preto, že nie je "hocijaký" vodič, ale profesionál, ktorý si porušenie pravidiel cestnej premávky jednoducho nesmie dovoliť.
Reakcia na: Andreas.Papak #195819:
Odjakživa. Ako jediná kĺbová. ?
Reakcia na: m@rtin #195832:
Podľa všetkého na jar. Sleduj www.railweb.sk a dozvieš sa novinky priamo z prvej ruky. ?
Reakcia na: Mike #195829:
To je už chyba "hlúpeho" DPB ak to tak mám povedať. Jedná vec je, že vodiči sú často hanbou, no tváriť sa, ako keby na jedno vodičské kreslo čakalo 20 nezamenstnaných na Slovensku je trocha irónia.

DPB by sa mal venovať iným veciam ako prekročenie MPR o 11 kmh. Ja viem, že teraz možno poviem blbosť, ale vždy to beriem tak, že autobus (alebo iné vozidlo MHD ) má určité "morálne právo" robiť niektoré priestupky.

Reakcia na: Mike #195831:
Linky, ktoré majú trasovanie cez úseky s 70 kmh by sa mali využiť na lepšiu chronometráž. Cestovný poriadok by mal byť prísnejší a vodiči by na 70 kmh mali mať možnosť dohnať meškanie. Naopak, ak by nemeškali, mohli by pokračovať 50 kmh. Podľa mňa práve 70kové úseky sú ideálne na vyrovnávanie CP
Reakcia na: dopravak88 #195830:
a preco by mal ist 70??? to mu akoze prikazujes..vies co je konstrukcna rychlost vozidla priklad mercedes capacityy ma konstrukcnu rychlost 60 takze jednoznacne by nemal prekracovat tu 60 a ked je na pristavnom moste 90 a pojde 59 nic nemozes povedat....a tebe by sa lubilo keby ti stale sef stahoval prachy za rychlost..ved su to tvoje peniaze.ty zarabas nie prerabas...uvedom si ze vela soferov ma rodinu a tie peniazu su pre nich...za druhe su grafikony zle to treba prvorade upravit...to ma akoze chodit aj zime kde je 70 70tkou radsej pomalsie a bezpecnejsie
Reakcia na: dopravak88 #195830:
70 je maximálna povolená rýchlosť. To znamená, že kľudne môže ísť aj 55 kmh. Meškanie sa toleruje, lebo ťažko dokážeš kedy je objektívne (pomalý voz, zápchy, dlhé pobyty na zastávkach..) a kedy subjektívne. Náskok nemôže byť nikdy objektívny. (Jedine pri dráhových vozidlách ak na zastávke blokujú veľa vozov zasebou.)

Rýchlosť vidia podľa gps na monitore na dispečingu (a ešte na vybraných pracoviskách divízie autobusy) Vodič nevie koľko presne ide lebo tachometre zvlášť na starších vozoch nadmeriavajú, niektoré môžu teoreticky aj podmeriavať.. a vždy tu jazdia aj vozy ktorým tachometer nejde vôbec (ale tam by sa vodič mohol odvolať že fakt nevie koľko ide..)
Reakcia na: Mike #195829:
Na miestach kde je povolená 70 nech idú 70. A na ostatných nech sa riadia cp. Ostatné, kde sa zaznamená ako rychlo idú, keďže tachografy nepoužívaju?
Jazdné doby - museli by zmeniť cp všetkých liniek, aby aj tie prestupy boli ok...
Reakcia na: dopravak88 #195828:
Dnes strhávajú vodičom v meste za 61 kmh prémie. Ale pri tej premávke čo tu je si to vodič nie vždy ustráži či ide 55 alebo 61. Preto už viacerí radšej chodia maximálne 50 kmh a o svoje prémie sa nemusia báť. Konieckoncov, tá 50 v obci je maximálna rýchlosť. Takže keď vodič ide 40 kmh nič neporušuje. Upraviť sa musia jazdné doby..
Reakcia na: Ike #195827:
vo vacsine vlakov v Rakusku podobny system funguje, ze sa na displeji u cestujucich zobrazuje predpokladany cas prichodu... aspon by toto odradilo expertov co idu 40tkou..., a taktiez a tento udaj zobrazuje v priestoroch zastavok na digitalnych paneloch - napr. na HlSt by to kludne mohlo byt.. a aj vnutri na BUSe, by pridali este jeden cyklus..
Inak, nemali by vodiči (najmä trolejbusov) nejaké školenie ako vojsť do zastávok s nezrekonštruovaným povrchom? Najmä v takomto čase? Aby som nebol negativista, tak poviem len jeden pozitívny prípad dnes - 6609 na 202 večer. Pekne pred zastávkou spomalil, a plynule sa posunul na úroveň označníka. Ostatní vleteli, ošpliechali pol zastávky a odleteli.

Inak som prekvapený z novej schémy električiek v električkách - s vyznačenými prestupmi. Klobúk dole ? ? ?

A napadla ma taká trocha šoto-vec, ale užitočná. BUSE teplomer je prepojený s palubákom a palubák zobrazuje meškanie/náskok. Nemohla by sem tam zastávka na teplomeri prebliknúť na očakávaný čas príchodu na základe meškania/náskoku? Bolo by to dobré napríklad na plánovanie prestupov.
Reakcia na: Error 0x007 #195823:
A to by nebolo tak strašné. Väčšinou ajtak ide pred ňou 93 a ak nie tak idú ľudia s hocičím na SAV a z tadiaľ 93/x13. Samozrejme by bola plnšia ale tá zastávka veľmi chýba
4837 naozaj všade zastavuje minimálne 1.5 m od obrubníkov... ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.