Neviem o veľa prípadoch, kde by sa nehody stali skrz prekročenie MPR.
Ono sa toto jeden čas riešilo aj u trolejbusov, že "cestujúci sa sťažujú na rýchlu jazdu" a potom každý, kto prekročil 55, bol upozorňovaný... ale v skutočnosti sa ľudia väčšinou sťažujú na zlú techniku jazdy (prudké brzdenie, rozjazdy), pochybujem, že nejaký cestujúci si kontroluje, či ide vodič 50 alebo 57.
Je to môj subjektívny názor. Nič som nestanovil a nikto sa tým nemusí riadiť ? Vychádzam z vlastných vodičských skúseností: nie je priestupok ako priestupok: je rozdiel ísť drzo na červenú, alebo ísť 80 kmh okolo základnej školy a je rozdiel, keď máš v poli značku "začiatok obce" a o 10 metrov za ňou zrýchlenie na 70 kmh. Ak prejdeš tých 10 m rýchlosťou 70 kmh, spáchal si priestupok, no zhodneme sa, že závažný rozhodne nebol. Kde je hranica, to ti povedať neviem.
A kto stanovil, že práve ty alebo vodič MHD určuje, kde je hranica medzi bagatelným a nebezpečným priestupkom? A DPB trestá vodičov za meškanie spôsobené vyššou mocou? Ak áno, tak je to opäť zlyhanie odborov.
1) Tak napadnite alebo použite proti DPB - ad akcia: To je ale problém chronometráže a na to majú vodiči také organizácie, zvané odbory, ktoré by to mali riešiť.
Zle si ma pochopil. Ja tu obhajujem drobné priestupky, ako je predbiehanie sa cez iný jazdný pruh, využívanie električkovej trate, resp. obiehanie kolóny napr. na exite Lamač v smere do DNV.
Rozhodne nechcem povedať, že vodiči MHD majú jazdiť 70 tam, kde je 50. Na druhej strane si ale myslím, že toto je vec policajtov a nie DPB. A rozhodne to nie je niečo, čo treba roztrubovať do sveta.
Mňa ako uživateľa MHD naozaj netrápi, či ide autobus predpisovo, alebo o 10 kmh viac. Trápi ma, keď na spojoch s garantovaným prestupom vodiči zdrhnú cestujúcim, keď vodič vbehne do zastávky za dažďa asi 50 kmh a ošpliecha všetkých, keď mojej priateľke nadáva, že signál na zastávke na znamenie dáva skoro a že stále mu to tam pípa a pod.
Rovnako si nemyslím, že by DPB (keď už teda disponuje GPS sledovaním) mal trestať vodičov za meškanie spôsobene externými faktormi. Ostatne si neviem prestaviť príčinu meškania spôsobenú vodičom: jedine že by zaspal na konečnej.
A nie je niekde v predpise alebo v pracovnom poriadku ustanovenie, že musíš dodržiavať MPR? Ak áno, tak to môžeš mať ako porušenie zmluvy a tým pádom aj dôvod na krátenie prémií.
Áno, ale je priama súvislosť medzi porušením MPR a vznikom nehody? Nehovoriac o tom, že za nehody sú vodiči tiež dosť dlhodobo postihovaní (iba za tie z ich viny..)
Jasné, to by mali riešiť ako sa jazdí s ich vozmi za ich peniaze. Preto nech objektívne berú peniaze za nadspotrebu, prípadne za skutočne nehospodárnu jazdu (cez nerovnosti vo vozovke, na zastávkach..) ale toto sa nerieši a namiesto toho sa rieši rýchlosť.. ktorú síce môžu najlepšie objektívne zmerať, ale čo sa týka zaobchádzania s vozidlom alebo na kvalitu poskytovanej služby má najmenší vplyv. (Nehovoriac o tom že prekračovaním MPR vodiči doháňali meškania, prípadne krátkodobým prekročením MPR stíhali napr. na semaforoch zelenú vlnu čo mohlo mať pozitívny vplyv na spotrebu (redšej na krátky úsek tomu pridať a potom sa dogúľať do zastávky za križovatkou, ako zabrzdiť, počkať celý cyklus a potom sa z 0 rozbehnúť.)
Kedze plati objektivna zodpovednost, potencialne sa ho tyka aj porusenie pravidiel cestnej premavky. Nehovoriac o pripadnej nehode a obraze spolocnosti v ociach verejnosti ak sa ukaze ze zamestnavala vodica ktory ignoroval MPR.
Ja sa zo spomalovania MHD netesim, ale urcite je v kompetencii DPB riesit ako sa jazdi s ich vozmi za ich peniaze.
- Ak chce zamestnávateľ dbať na dodržiavanie pravidiel a brať prémie za ich porušovanie, tak by to mali byť pravidlá, ktoré ovplyvňujú kvalitu služby a náklady (nebezpečná jadza, jazda v predstihu, prudké brzdenie, nadmerná spotreba). Mal by byť schopný obhájiť zmysel tých pravidiel pred zamestnancami. Aký zmysel a vplyv na kvalitu a náklady má prekročenie MPR? Aký prínos má meranie rýchlosti?
- Prezentácia vlastných zamestnancov v médiách ako nebezpečných nesvojprávnych opíc, ktoré treba kontrolovať cez GPS - to je naozaj na zamyslenie.
OK, to máš pravdu že brať nadstavbovú zložku mzdy je rozdiel oproti pokute. U zamestnávateľa kde robím na hlavný prac. pomer nám úplne zrušili nadstavbovú zložku mzdy len tak bez udania dôvodu (treba šetriť) (samozrejme bez zvýšenia mzdy). Takže teoreticky to môžu aj v DPB. Akurát pokiaľ viem tam je v kolektívnej zmluve že pri každom krátení prémií musí byť zamestnanec o tom vyrozumený a musí byť udaný dôvod. A ten dôvod by možno bol napadnuteľný, alebo minimálne by sa možno dal použiť obratom proti vedeniu DPB.
Tak ako si pamätám cca týždeň -dva bola u električkárov akcia (ešte x rokov dozadu) že všetkým vodičom pozerali kartu za celú službu a sledovali dodržiavanie rýchlosti na všetkých úsekoch - kríženia, výhybky, prejazd obratiskom, ... Pokiaľ som nastupoval niekde uprostred trasy (napr. v meste), alebo niekde na radiále smerom na konečnú, tak som sa mohol spoľahnúť že elina, ktorá mala podľa cp odchod pred 2 minútami ešte určite nešla...
Podnik nech berie prémie za to čo sa ho týka. Skutočne nehospodárna jazda, ničenie vozidla,...
Pravidlá cestnej premávky platia stále a pre všetkých ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.