Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: ivanbuto #195859:
Nema nahodou ta 60 na buse znacit maximalnu rychlost s cestujucimi?
Reakcia na: ivanbuto #195860:
? ? ?
Reakcia na: 810zssk #195847:
Neviem o veľa prípadoch, kde by sa nehody stali skrz prekročenie MPR.
Ono sa toto jeden čas riešilo aj u trolejbusov, že "cestujúci sa sťažujú na rýchlu jazdu" a potom každý, kto prekročil 55, bol upozorňovaný... ale v skutočnosti sa ľudia väčšinou sťažujú na zlú techniku jazdy (prudké brzdenie, rozjazdy), pochybujem, že nejaký cestujúci si kontroluje, či ide vodič 50 alebo 57.
Reakcia na: zakaznik #195846:
A v skutočnosti je za tým GPS len biznis pre niekoho, nie dobrý úmysel skvalitnenia služieb alebo zníženia nehodovosti...
Reakcia na: S499.1023 #195857:
Vzadu v červenom krúžku je 60, asi z toho vychádzal?
Reakcia na: S499.1023 #195856:
Je to môj subjektívny názor. Nič som nestanovil a nikto sa tým nemusí riadiť ? Vychádzam z vlastných vodičských skúseností: nie je priestupok ako priestupok: je rozdiel ísť drzo na červenú, alebo ísť 80 kmh okolo základnej školy a je rozdiel, keď máš v poli značku "začiatok obce" a o 10 metrov za ňou zrýchlenie na 70 kmh. Ak prejdeš tých 10 m rýchlosťou 70 kmh, spáchal si priestupok, no zhodneme sa, že závažný rozhodne nebol. Kde je hranica, to ti povedať neviem.
Reakcia na: Infinity #195853:
V technickom preukaze je 80 km/h.
Reakcia na: Ike #195850:
A kto stanovil, že práve ty alebo vodič MHD určuje, kde je hranica medzi bagatelným a nebezpečným priestupkom? A DPB trestá vodičov za meškanie spôsobené vyššou mocou? Ak áno, tak je to opäť zlyhanie odborov.
Reakcia na: Mike #195845:
1) Tak napadnite alebo použite proti DPB - ad akcia: To je ale problém chronometráže a na to majú vodiči také organizácie, zvané odbory, ktoré by to mali riešiť.
2616, nenajazdila v rokoch 2009 a 2010 nejako veľa?
http://www.seka.sk/ov/650D140B01133D16120AA9 ?
Reakcia na: S499.1023 #195840:
je to v technickom preukaze.
Reakcia na: Andreas.Papak #195851:
*výpadkami
V nasledujúcich minútach treba počítať s vylákali dopravy v okolí Hodzoveho námestia...
Reakcia na: S499.1023 #195841:
Zle si ma pochopil. Ja tu obhajujem drobné priestupky, ako je predbiehanie sa cez iný jazdný pruh, využívanie električkovej trate, resp. obiehanie kolóny napr. na exite Lamač v smere do DNV.

Rozhodne nechcem povedať, že vodiči MHD majú jazdiť 70 tam, kde je 50. Na druhej strane si ale myslím, že toto je vec policajtov a nie DPB. A rozhodne to nie je niečo, čo treba roztrubovať do sveta.

Mňa ako uživateľa MHD naozaj netrápi, či ide autobus predpisovo, alebo o 10 kmh viac. Trápi ma, keď na spojoch s garantovaným prestupom vodiči zdrhnú cestujúcim, keď vodič vbehne do zastávky za dažďa asi 50 kmh a ošpliecha všetkých, keď mojej priateľke nadáva, že signál na zastávke na znamenie dáva skoro a že stále mu to tam pípa a pod.

Rovnako si nemyslím, že by DPB (keď už teda disponuje GPS sledovaním) mal trestať vodičov za meškanie spôsobene externými faktormi. Ostatne si neviem prestaviť príčinu meškania spôsobenú vodičom: jedine že by zaspal na konečnej.
Reakcia na: Mike #195848:
A nie je niekde v predpise alebo v pracovnom poriadku ustanovenie, že musíš dodržiavať MPR? Ak áno, tak to môžeš mať ako porušenie zmluvy a tým pádom aj dôvod na krátenie prémií.
Reakcia na: 810zssk #195847:
Áno, ale je priama súvislosť medzi porušením MPR a vznikom nehody? Nehovoriac o tom, že za nehody sú vodiči tiež dosť dlhodobo postihovaní (iba za tie z ich viny..)

Jasné, to by mali riešiť ako sa jazdí s ich vozmi za ich peniaze. Preto nech objektívne berú peniaze za nadspotrebu, prípadne za skutočne nehospodárnu jazdu (cez nerovnosti vo vozovke, na zastávkach..) ale toto sa nerieši a namiesto toho sa rieši rýchlosť.. ktorú síce môžu najlepšie objektívne zmerať, ale čo sa týka zaobchádzania s vozidlom alebo na kvalitu poskytovanej služby má najmenší vplyv. (Nehovoriac o tom že prekračovaním MPR vodiči doháňali meškania, prípadne krátkodobým prekročením MPR stíhali napr. na semaforoch zelenú vlnu čo mohlo mať pozitívny vplyv na spotrebu (redšej na krátky úsek tomu pridať a potom sa dogúľať do zastávky za križovatkou, ako zabrzdiť, počkať celý cyklus a potom sa z 0 rozbehnúť.)
Reakcia na: Mike #195844:
Kedze plati objektivna zodpovednost, potencialne sa ho tyka aj porusenie pravidiel cestnej premavky. Nehovoriac o pripadnej nehode a obraze spolocnosti v ociach verejnosti ak sa ukaze ze zamestnavala vodica ktory ignoroval MPR.

Ja sa zo spomalovania MHD netesim, ale urcite je v kompetencii DPB riesit ako sa jazdi s ich vozmi za ich peniaze.
Reakcia na: S499.1023 #195842:
- Ak chce zamestnávateľ dbať na dodržiavanie pravidiel a brať prémie za ich porušovanie, tak by to mali byť pravidlá, ktoré ovplyvňujú kvalitu služby a náklady (nebezpečná jadza, jazda v predstihu, prudké brzdenie, nadmerná spotreba). Mal by byť schopný obhájiť zmysel tých pravidiel pred zamestnancami. Aký zmysel a vplyv na kvalitu a náklady má prekročenie MPR? Aký prínos má meranie rýchlosti?
- Prezentácia vlastných zamestnancov v médiách ako nebezpečných nesvojprávnych opíc, ktoré treba kontrolovať cez GPS - to je naozaj na zamyslenie.
Reakcia na: S499.1023 #195842:
OK, to máš pravdu že brať nadstavbovú zložku mzdy je rozdiel oproti pokute. U zamestnávateľa kde robím na hlavný prac. pomer nám úplne zrušili nadstavbovú zložku mzdy len tak bez udania dôvodu (treba šetriť) (samozrejme bez zvýšenia mzdy). Takže teoreticky to môžu aj v DPB. Akurát pokiaľ viem tam je v kolektívnej zmluve že pri každom krátení prémií musí byť zamestnanec o tom vyrozumený a musí byť udaný dôvod. A ten dôvod by možno bol napadnuteľný, alebo minimálne by sa možno dal použiť obratom proti vedeniu DPB.

Tak ako si pamätám cca týždeň -dva bola u električkárov akcia (ešte x rokov dozadu) že všetkým vodičom pozerali kartu za celú službu a sledovali dodržiavanie rýchlosti na všetkých úsekoch - kríženia, výhybky, prejazd obratiskom, ... Pokiaľ som nastupoval niekde uprostred trasy (napr. v meste), alebo niekde na radiále smerom na konečnú, tak som sa mohol spoľahnúť že elina, ktorá mala podľa cp odchod pred 2 minútami ešte určite nešla...
Reakcia na: S499.1023 #195842:
Podnik nech berie prémie za to čo sa ho týka. Skutočne nehospodárna jazda, ničenie vozidla,...

Pravidlá cestnej premávky platia stále a pre všetkých ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.