Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ttom #192008:
Tak ked si DPB nevie objednat velky pristresok od JCDecaux ... 🙂 Urcite by aj JCD zvladol nieco ako http://goo.gl/wKmDE ci http://goo.gl/l6MIt
Reakcia na: Lbr #192007:
ja uplne suhlasim, tie cervene slovsporty su daleko funkcnejsie ako tie sklenene kralikarne JC Decaux (teda ako ktore, ale 95 😵...nemusis sa tam neprijemne lepit na inych ludi pocas dazda
Reakcia na: Ámos #192003:
Presne ako píšeš - otázka je, čo je pointou nosného systému. Prečo ľudia keď vlezú do metra, sú ochotní stráviť v pohode aj viac ako 10min. peším prestupom? (napr. medzi trasami metra) Pretože "kvalitu cestovania" majú vysokú po celý čas - neprší na nich, nefučí, sú v osvetlenom, čistom priestore, obvykle sa dá aj sadnúť. To je pre mňa zásadná vec "nosnosti" systému.

A na to vôbec netreba masívne sklenené výplne... Polovicu mladosti ? som strávil na plastových socialistických zastávkach, ktoré boli síce otrasné čo do vizuálu, ale funkčne boli omnoho lepšie ako JCD. (jasné, toto je môj subjektívny názor) Je veľmi fajn, že čistota na zastávkach sa od tých čias zlepšila (a to našťastie aj v celej BA), ale funkčne to bol riadny krok späť.
Reakcia na: Ámos #192003:
Nie je potrebné... Dáš tam 72 hodinovú slučku a záznam si pozrieš až vtedy, ak sa na zastávke udeje nejaké bezprávie...
Reakcia na: anbis #192002:
Kamery na zastávkach? Tie treba akurát tak na sledovanie križovatiek, aby sa na Špitálskej mohli pri písaní stanovísk tváriť múdro a hrať sa s nastavovaním križovatiek.
Reakcia na: anbis #192002:
Suhlasim! Avsak pre mna je idealny nosny system taky, ze dva pristresky JCDecaux musia stacit, lebo elektricka ti pride kazde dve-tri minuty.

Ale samozrejme pristresky sa daju zrekonstruovat a osadit kamerami. Potom uz len najst niekoho, kto ich bude sledovat. ?
Reakcia na: Ámos #191986:
súhlasím, na druhej strane, ak chceme mať z električiek "nosný dopravný systém", ako nám tu vrchnosť stále omieľa, zastávky s 2 prístreškami JCD mu asi veľmi nepomôžu. Požiadavka magistrátu (viď. príspevok #191988 , ďakujem Lbr) na zachovanie pôvodných prístreškov ma prekvapuje a teší, konečne si niekto stojí za svojimi vyhláseniami o "podpore MHD", hoci realisticky dodávam, že ak zostane všetko po starom a na nových veciach sa nebude vykonávať žiadna údržba (lebo sú nové) a na starých žiadna, lebo sú staré, nepohneme sa... Utopistickým riešením by boli asi iba kamery snímajúce priestor prístreškov (myslím týchto "veľkorysých á la Trnavské a Dúbravka) a možno by to nebolo ani tak drahé riešenie... som zvedavý na ďalší vývoj. Predpokladám, že do tohto polorozpracovaného projektu ešte vstúpi aspoň Lepšia doprava svojimi triezvymi pripomienkami, držím palce. Nestíhal som to preletieť celé a spočiatku som bol tým projektom nadšený až na tie zastávky, ale po preštudovaní ďalších materiálov vidím, že v tom projekte je naozaj čo zlepšovať.
Reakcia na: TeBeCe #192000:
Veľmi pekne Ďakujem ?
Zdravím Vás,
šotouši rád by som sa vás opýtal neviete koľko stojí na prenájom Kabriokarosa na jednu hodinu prípadne nejaký kontakt na povolanú osobu? Ďakujem
Reakcia na: Mike #191994:
tak biela kniha doprava 2050 predpoklada dalsie investicie do infrastruktury VHD vratane podpory nakupu ekologickych vozidiel. Mozno sa dozijeme prvych busov s vodikovym pohonom ?
Reakcia na: Ámos #191992:
Aj vozidlá (tbusy) mali byť vymenené už pred 10rokmi... ? ?
Mazanie okolkov tiež zníženie hlučnosti.

Áno, NP vozidlá s rekuperáciou a ďalšími tech. vymoženosťami... vydržia tu nech by 12 rokov a poom DPB kúpi aké? NP ak na to bude EU norma, ak nie tak asi tiež, ale zaručené to nie je...
A tú rekuperáciu atď, to ťažko povedať...

Aj tie plyňáky do malých miest... je tam udržateľnosť tipujem ako všade 5 rokov, možno 10? ale potom patričné sadky teoreticky môžu zasa kúpiť nafťáky...
Reakcia na: diky #191975:
realizácia 9-12/2013 ? koľko trvala "oprava" 200 metrov trate na Vazke? 😉
btw. pred prázdninami "neboli voze" do výpravy a v septembri sa zrazu nájdu aj na NAD ? či škodosory sú už pripravené a čakajú za hranicou?
Reakcia na: Mike #191991:
aj trat ma limitovanu zivotnost.
Pri vozidlach je to velmi lahko zdovodnitelne.
Vysokapodlaha verzus nizka = (integrovanie vylucenych skupin)
rekuperacia verzus brzdenie do odporu = (energeticka efektivita a bezpecnost)
moderne vozidla verzus stare = podpora MHD ako ekologicky priaznivejsej formy prepravy

Ale ako ospravedlnis vymenu kolaji, dratov a jedno mazanie okolok v obratisku?
Ok este vymena BKV panelov, znizenie hlucnosti. Ale inak je to neobhajitelne. To nie je modernizacia. To je udrzba, kedze tie panely mali byt vymenene pred 10 rokmi.
Reakcia na: Ámos #191990:
Na druhej strane keď nám EU prepláca spotrebný tovar (vozidlá s limitovanou životnosťou), tak odtiaľ je už iba malý krok k bežnej údržbe infraštruktúry... ?
Reakcia na: Solider #191989:
Ani sa necudujem, ze zamietli reko asfaltu. To je proste udrzba. Presne to iste, co sa ide teraz robit v dubravke je udrzba. Vobec by som sa necudoval keby im to zamietli.
Prave take veci ako podjazd Harmincova, Alexyho su vydavky, ktore z obycajnych udrziavacich prac robi modernizaciu. Nie to, ze vymenia vrchne vedenie a namontuju jedno mazanie okolkov.
Ako citam nizsie prispevok Lbr., niekto v DPB by si mal poziadat o predcasny alebo sa zacat zaujimat ako sa veci robia vo svete a zacat konecne v praci nieco odovzdavat. Nie len cakat do 14.30 aby mohol ist domov.
Pri tejto rekonstrukcii budu mat vazne problemy aby im to EU prefinancovala, rovnako ako mal Figel problemy ked na cestach I. triedy chcel len vymenit afsalt. Hlavne teda neviem co na tej reko teda bude stat 330 milionov (1/3miliardy) slovensky korun.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.