Málo ambiciózne? Keď na ministerstve zamietnu rekonštrukciu asfaltu v kruháči na Vojenskej ako neoprávnený výdavok, tak potom už o podjazdoch nemusíš ani premýšľať.
Prístrešky - pri návrhu rekonštrukcie bolo deklarované, že zostanú zachované súčasné prístrešky a zarazu sa majú zbúrať. Už aj magistrát to vidí ako problém - viď. str.15 http://www.enviroportal.sk/eia/dokument/178348: "Električkové zastávky nemôžu zostať po rekonštrukcii bez prestrešenia, znehodnotilo by to ich úžitkovú spoločenskú hodnotu. Prístrešky typu JCDecaux o dÍžke 4m nie sú navyše adekvátnou náhradou za nástupištia s dÍžkou prestrešenia 30m".
Prechody pre chodcov - budú zúžené na 2-3m zábradlím, vraj ako "zvýšenie bezpečnosti chodcov a vytvorí sa úzky kľukatý koridor "v tvare Z". Cyklisti, rodičia s kočíkmi, vozíčkari - môžu akurát škrípať zubami. Ináč autori sú zjavne úplne mimo, v materiáli sú navrhnuté veci typu "Ochranné múriky presahujú nástupištia o 8m na obe strany, čo by malo odradiť chodcov od pohybu po koľajach a mimo priechodov pre chodcov." No, teraz sú niekde zábradlia aj 50m dlhé a ľudia ich obchádzajú (napr. OD Saratov).
Obratisko - ani jedným slovom sa neráta s predĺžením trate do do DNV, ktoré je pritom schválené ako priorita. Naopak hemží sa to deklaráciami o "čo najdlhšej životnosti" - no jasné, hlavne keď sa to bude potom znova celé prekopávať.
Celkovo je ten materiál dosť veľké zúfalstvo. Objednáva ho DPB a pritom je namierený proti peším, nerieši súčasné problémy ľudí a nijako sa nevenuje dlhodobejším plánom dopravy.
cele je to malo ambiciozne, paskvil pre stavebnu firmu nie pre modernizacia pre pohodlie cestujucich a kvalitu prepravy DPB.
Kde su chranene prejazdy, odelene teleso pomocou zvodidiel pre znizenie zranitelnosti systemu. Popripade podjazd na Harmincovej.
Toto nie je modernizacia ale obycajna rekonstrukcia a EU by to podporit nemala. Ak chcem mat z elektricky nosny system musim sa k jeho budovanie aj tak postavit. nestavat rovanko ako v 1987 len s novymi materialmi. Ale to by sme od magistratu a DPB chceli vela.
Vďaka za upozornenie, ja som amatér, tie kruhy v zelenom páse sú stožiare... neviem, prečo sa mi zdalo, že majú byť v strede ? So zatrávnením trate sa neuvažovalo?
Tým že sú stoziare v strede tak je medzi vozidlami väčší priestor tým padom sa na zastávkach dá dať oplotenie a celkovo sa znižuje riziko častých nehôd kedy ľudia vybehuju spoza voz.
zámer je už zverejnený aj na enviroportáli http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detail/elektrickova-trat-dubravka-v-useku-hanulova-pri-krizi a podľa neho sa plánuje zrušenie pôvodných prístreškov na niektorých zastávkach a ich náhrada nejakými 2 kusmi JC Decaux... Chápem, že ide najskôr o minutie doslova darovaných peňazí (nabaľme tam všetko), ale je škoda, že sa tam radšej nezamontovala obnova súčasných prístreškov aj s osvetlením. Tiež mi nie sú jasné nové trakčné stožiare do stredu trate, ide tu zase o to isté - preinvestovať peniaze, alebo to má aj nejaký reálny prínos? Zvyšok vyzerá fajn, už len aby sa konečne začalo.
Zdravím priatelia:-) ako sa, čo najľahšie a najrýchlejšie dostanem zo zastávky Hany Melilčkovej na Plynárenskú 7/B (Apollo BC II)? Potrebujem tam byť najneskôr tak 5 minút pred 10:00 v pondelok ráno. A tiež potrebujem pomôcť z cestou rovnako z Hany Meličkovej na Lamačskú cestu 3. Tiež v pondelok, a treba tam byť o 11:20. Dík:-)
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Lbr
Prechody pre chodcov - budú zúžené na 2-3m zábradlím, vraj ako "zvýšenie bezpečnosti chodcov a vytvorí sa úzky kľukatý koridor "v tvare Z". Cyklisti, rodičia s kočíkmi, vozíčkari - môžu akurát škrípať zubami. Ináč autori sú zjavne úplne mimo, v materiáli sú navrhnuté veci typu "Ochranné múriky presahujú nástupištia o 8m na obe strany, čo by malo odradiť chodcov od pohybu po koľajach a mimo priechodov pre chodcov." No, teraz sú niekde zábradlia aj 50m dlhé a ľudia ich obchádzajú (napr. OD Saratov).
Obratisko - ani jedným slovom sa neráta s predĺžením trate do do DNV, ktoré je pritom schválené ako priorita. Naopak hemží sa to deklaráciami o "čo najdlhšej životnosti" - no jasné, hlavne keď sa to bude potom znova celé prekopávať.
Celkovo je ten materiál dosť veľké zúfalstvo. Objednáva ho DPB a pritom je namierený proti peším, nerieši súčasné problémy ľudí a nijako sa nevenuje dlhodobejším plánom dopravy.