Reakcia na: J #17027:
poviem ti to inac: my sme mali moznost byvat vyse 10 rokov vedla este takych slusnejsich, ale cele schodiste bolo velmi happy ked sa odstahovali (a take zazracne vykupenie asi vela schodist nezazije). mnozstvo tych slusnych by som odhadol tak na asi 5 - 10% (ono ti slusni sa zvycajne ani natolko nemnozia a tak ak aj daju slusnu vychovu detom, ti horsi ich predbehnu mnozstvom potomstva).To ze maju problem sa zamestnat aj ked maju vzdelanie - ano to mas pravdu, pretoze po mnohorocnych skusenostiach s nimi (ako etnikom) kazdy normalny zamestnavatel prijme do prace rovnako kvalifikovaneho bieleho zamestnanca ako potmavsieho, lebo je mensia pravdepodobnost ze bude mat neake problemy s bielym (a naco by si pridaval zbytocne problemy). Ako vsak vravim, tato prax je dana prave na zaklade skusenosti z minulosti, takze si za to mozu sami (a vacsine to aj vyhovuje, negativne to postihuje iba tu slusnejsiu minoritu)
Re #17030 J: pochop, ze ani ikarus uz nevyraba tanky 28x a ked sa pozries na stav vozidiel rady 4x5 ktore u nas jazdia tak tiez uz mozes pomaly zacat nadavat ze v akom stave su tie vozy... to nie je ale problem vysokeho myta alebo ineho vyrobcu ale je to problem udrzby... (a neboj, aj solaris po par rokoch by tu pri nasej udrzbe vyzeral rovnako)
Vladimír
O tom, že existuje predpis na typ okien, som už počul. Dokázať to neviem, ale pokiaľ sa nemýlim, je to jedna z noriem EÚ. Z bezpečnostných dôvodov smú byť vozidlá MHD vybavené len výklopnými oknami, aby sa zabránilo vykláňaniu cestujúcich za jazdy z okien.
Na západe problém s vetraním nemajú, lebo majú klimatizáciu
A mimochodom, ešte k štruktúre autobusového parku DPB. Akosi mi uniklo, z akého dôvodu, keď DPB má nedostatok kĺbových autobusov, kupuje Sory.