šak Zr Košice - Humenné by sa zrušili... Bol by 2h takt IC a to by stačilo (+ samozrejme nejaké Zr by asi zostalo, keďže prvé IC by aj tak do Košíc pred desiatou nedošlo)
Čiže BA - ZA by bolo ešte aj spojenie rýchlymi vlakmi (IC/Ex) v hodinovom takte.
Samozrejme, že by bolo treba zabezpečiť aj také veci, ako garantovaný prípoj R/Ex na hrane v Žiline, pri prestupe s miestenkou by sa platila miestenka iba raz, a tiež pri IC by mala cena miestenky so vzdialenosťou klesať - napr. BA - TT 3€, BA - TN 2€, BA - ZA až BA - Poprad 0,66€ a BA - Kysak až Humenné 0€ (aby sa nestálo), pričom na úseku Humenné - Košice by bol vlak nepovinne miestenkový...
On totiz po tych statnych kolajniciach nejazdi len ten jeden statny dopravca s osobkou. Ale to ty urcite vies. To by potom ani statne podniky nemuseli platit za svojich zamestnancov odvody a dane, nie?
Aby niekde zastavovala "vacsina" zo vsetkych 4 parov IC je absolutny nezmysel. Bud vsetko alebo nic. Nie gulas typu "tento zastavime v TN, tento v TT a tento v RK, aby sa vlk nazral a kozy zostali cele". Potom v slavnom ZSSK-takte su v takte akurat odchody z BA/KE a v Ziline uz je to rozhodene.
Vidis a pri autobusovych staniciach to uplne v pohode funguje
A este priklad: Keby si (hypoteticky) Student Agency postavila kolajnice pre ucely jazdy RegioJetov tak by to bolo v poriadku, ale keby si tie kolajnice postavil priamo RegioJet tak nie?
Ked je uz rec o LM, prave pribudla novinka na imhd v sekcii LM
V LM - Liorbuse vyhral Tempus, ktory doda 16 Citelisov 10,5 a 4 12metrove Citelisy do prevadzok LM-RK-DK - presne ako v Prievidzi
Podla mna by mali ICcka jednoznacne zastavovat v LM, hlavne kvoli cest. ruchu
Je to základ pre budúce prostredie, kedy dopravcov bude viac. Neviem si predstaviť systém, že by za dopravnú cestu platil jeden DOPRAVCA inému DOPRAVCOVI - jeho konkurentovi.
Ked uz sa odvolavas na tu debatu tak ti pripomeniem, ze som v nej explicitne uviedol, ze koridor BA-ZA-KE je vynimka a uprednostnujem tam vlak. Neboj, mam tam nacestovane dost.
Rozdelila sa preto, lebo to tak EÚ požadovala. A bolo to aj výhodnejšie, keď v roku 2005 finišovalo dokončenie prípravy na privatizáciu Carga, ktoré však neskôr Červení kméri zastavili.
Prečo práve Mikuláš? Mikuláš je spádovou oblasťou pre severné Nízke Tatry a primerané množstvo cestujúcich tam vystupuje. Mimochodom, ešte asi 2 GVD dozadu sa malo zrušiť zastavovanie v SNV, avšak vzhľadom na politické tlaky sa to neuskutočnilo.
Kde je problém? Ja nespochybňujem, že Leopoldov, Kraľovany, Margecany a Kysak sú významné dopravné uzly, iba sa snažím povedať, že Liptovský Mikuláš je z hľadiska cestovného ruchu podobne významný, ako Poprad, čo je, podľa mňa dostatočný dôvod na to, aby tam aspoň väčšina IC vlakov zastavovala. To, že IC vlaky stoja práve LM a nie v RK a SN má zrejme nie je len tak a má nejaké odôvodnenie.
Rozdelenie podnikov je logické, ako ti už povedala laminátka. Ja len doplním, že to vyplýva z európskych predpisov (mám dojem, že je to Smernica o rozvoji železníc Spoločenstva).
A k objednávaniu výkonov VÚC ti poviem akurát tak to, že súčasný úradníci na ministerstve majú názor, že IDS majú byť budovaný zhora, aj preto chce štát podiely v SAD. Zákon počíta s prenosom kompetencie objednávania regionálnych vlakov na VÚC, ale účinnosť toho ustanovenia je stále odďaľovaná. Dôvod odďaľovania je taký, že štát sa bojí, že VÚC budú radšej objednávať autobusové výkony v SAD namiesto vlakov a druhým problémom sú peniaze.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Solider