2x meraj a raz rež (než niečo napíšeš)
1. pozri si pojazd - môže toto byť 1000 mm? Myslím že jednoznačne vidno, že kolesá sú "bližšie" k vonkajšiemu obrysu vozňa než je u nás zvykom, a teda ďalej od seba navzájom, takže to musí byť širší rozchod
2. pozri si insígnie na boku, zbadáš nápis BKH (teda žiaden z názvov prevádzkovateľa BMEŽ), a navyše PVVV/BMEŽ nepoužíval pri značení vozňov písmená (CMg) ani 4-ciferné čísla (tie máme až od veľkého prečíslovania v 1976, kedy už 2-nápraváky 2 roky nejazdili, a tie čo dovtedy jazdili, už celé roky nemali tanierové spriahla ale COMPACTy, neskôr pražské spriahla).
3. keď sa na vozeň lepšie zahľadíš, zistíš, že ide o veľmi podobnú konštrukciu ako vozy 51-54 a 121-127, neskôr prečíslované na 101-111 (z ktorých máme dochovanú 104-ku), len je na rozdiel od nich 4-okenný (tieto boli 5-okenné) a nemá americký vetrací nástrešok. Takéto vozy BA nikdy nemala. Najviac sa to podobá na vozne Ganz 21-30, ale stále chýba vetrací nástrešok. Navyše, Ringhoffer mal zjavne širšie a najmä zatvárateľné dvere na plošinách, kdežto tu je vidieť len ochranné mreže ako na 104 (dvere by sa ani nemali kam zasunúť).
4. Vylúštenie hádanky: ako písal TeBeCe, je to vozeň "viedenskej električky", točiaci sa po meste na obojrozchodnom okruhu nábrežie - Nám. Ľ. Štúra - Mostová - Jesenského - Štúrova - Šafárikovo nám. CMg 1612 bol jeden z tých, ktoré na túto trať patrili.
Nič v zlom, len ťa navádzam na to, ako si lepšie všímať detaily
Dnes som sa bol previezť 801 do Rajky. Myslel som, že už ma veľa vecí nemôže prekvapiť, ale 801-tke sa to podarilo. Zistil som, že MHD meškalo so spustením tejto linky len preto, že nevedeli nájsť dostatočne odľahlé miesto na konečnú zastávku v Rajke. Autobus stojí úplne nezmyselne kdesi na konci Rajky odkiaľ nemôžete pokračovať vôbec nikam. Voľakedy som v Rajke robil 15 rokov a myslel som si, že ju poznám. Keď som vystúpil z autobusu, tak som nevedel kde som. Stačilo by, aby prešiel ešte asi 1,5 km a mohol by končiť pri železničnej stanici, kde by boli prípoje aj na vlaky ďalej do Maďarska, alebo naopak ľudia, ktorí si kúpili domy ďalej za Rajkou by z vlakov mohli prestupovať na tento autobus. Ale MHD asi nechce cestujúcich. Načo by im boli, veď dostali peniaze z EU, tak načo by im boli nejakí cestujúci. A to som ešte nespomenul ľudí, ktorí robia priamo na železničnej stanici. Autobusy teraz chodia prázdne, a bojím sa, že linku o pár mesiacov zrušia ako neefektívnu a pritom by stačilo tak málo. Posunúť konečnú v Rajke k železničnej stanici. Z Bratislavského MHD mi je do plaču ?
no to dúfam teda, že má... lebo ak aj takéto blbosti jej musí dakto písať tak potom neviem čo ona v tej hlave má. A ide nám vymývať mozgy ako je ona odolná voči vonkajším tlakom, vplyvom a pod. No trt, už len pri kampani verklikuje kraviny čo jej napísal jeden imbecil pán G. z Petržky ?
Napriek dostatku priestoru, redukcia priestoru pre autá o viac než polovicu, zatiaľ čo tu zo 17 metrov na bežnej ulici patrí autám 14 metrov vrátane legálneho parkovania na chodníkoch. Hlavne, že je všetko v poriadku. ☠
ale treskol by som krucifix pani Vašáryovej o hlavu jej fantasmagorickú ? to je úplne v predeli keď do toho fušujú ľudia čo sa do práce prechádzajú, prechádzajú sa z práce, na nákup, z nákupu,... žijú úplne mimo reality toho čo žijú a potrebujú bežní ľudia ktorí nečítajú rozprávky a tak to potom vyzerá.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
TeBeCe