Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Zrušil by som všetky nočáky s tým, že a-linky by chodili non-stop, na to ale treba prachy, ktoré my nemáme
Reakcia na: Vladimír #15716:
tá teória bola začiatkom r1997, pri prečíslovaní, ale koncom prečíslovania r2000 im prestala stačiť 10kova sústava, a tak vznikli linky 37, ktorá mala podľa teórie ísť z Dúbravky do Biskupíc, 74, ktorá mala ísť z Biskupíc na Patrónku, 20, ktorá mala ísť z DNV pod nový most, 29, ktorá mala ísť z devína do petržalky, 89, ktorá mal ísť z petržky do petržky, 79, ktorá mala ísť z Biskupíc do petržky, 52, ktorá mala ísť z rače do dnv, atď.... takto vy to malo vyzerať, keby sme sa mali riadiť oblastným číslovaním (aj desiatok aj jednotiek)

znamená to, že linka XY by mala mať podobnú trasu, ako YX , to platí len v prípade 65 a 56 :))
Jo neberte to ako buzeraciu, ale co tak v hluchych dnoch (napr. piatok) na fore viest diskusiu o tom, ako by sa asi (realne) dal (vasimi/nasimi silami) zmenit pristup magistratu a DBP k doprave a k cestujucim.

Lebo casto krat su tu pjekne myslienky, len vzdy maju chybu, ze nikoho kompetentneho nezaujimaju, co sa mi zda potom viac, ako plytvanim energie... 😞
hmm, ludkovia - krasne rozpravanie o nocnych linkach. Mne sa len zda, ze tu nie je problem, ako a kade ich viest, ale skor, ako dosiahnut, aby MHD chodila aj v noci 😞.

A este som nepocul ani jeden padny argument zo strany DPB, ci magistratu, preco v noci mhd defacto nechodi. (To s tymi prachmi a zabavou - to nepovazujem za padne /toboz nie rozumne/ argumenty).
Reakcia na: J #15720:
Páči sa myšlienka nočné spoje označovať písmenom N (veď aj v PO máme tak), len by som to upravil, že nie N1 - N18, ale to číslo by vyjadrovalo, ktorej dennej linky je nočák ekvivalentom. Napríklad 506-ku by som označil N93, 514-ku N53, 501-ku ako N21 atď. Myslím, že by to bolo cestujúcim ešte pochopiteľnejšie.

Čo sa týka magistrátu, už som sa niekoľkokrát vyjadril. Treba zmeniť celý systém. Magistrát ani jednotlivé MČ NEMAJÚ ČO KECAŤ DPB do organizácie dopravy. Čím menej ľudí do organizácie "kecá", tým je tá organizácia lepšia. Nie je to blbosť, či nejaké moje ranné blúznenie, stačí sa pozrieť na jednotlivé DP na Slovensku. Krásne sa tu odráža počet zainteresovaných pracovníkov v logike dopravy. Skrátka, primátor, poslanci nie sú vedomostne vybavení na to, aby mohli ovplyvňvať dopravu. Ich dielom by malo byť schváliť príslušný finančný obnos a DP by si mal s ním spraviť, čo chce, za predpokladu, že tým neutrpí kvalita dopravy. Ale ja viem, to sa bude musieť nájsť niekto odvážny, kto ten systém v BA zmení...

Citaro? Áááááách... (blažený povzdych) 🙂 Nádherné vozidlo. Na rozdiel od Solarisu, ktorého dizajn je akési až "znásilnenie" (všetky tie krivky a neviem čo všetko), možno Citaro označiť ako moderné a jednoduché. A v jednoduchosti je krása.
Dovolím si tvrdiť, že v Prešove podstupuje Citaro najväčšiu skúšku zo všetkých DP na SLovensku. Kto pozná Prešov, vie prečo. Kto vie, že Citaro nasadili na linky do Ľubotíc, zabudne zavrieť ústa (z tohto fóra bol asi v Ľuboticiach len Majkl). V uzučkých, z oboch strán zastavaných uliciach s 90°-ými odbočkami mal 15m bus čo robiť. Niektorým vodičom sa to darilo lepšie, niektorí brali obrubník... Skúškou Citara si zároveň DPMP overil vhodnosť/nevhodnosť 15m autobusov v MHD v Prešove. Nuž, ak to mám zhodnotiť, po tom, čo som videl, vytočiť sa dá každá zákruta, ale asi by som sa predsa držal klbákov. Prešovská sieť na 15m busy nie je veľmi stavaná. Takto sa vyjadrili aj naši vodiči, ktorí Citarom jazdili. Každopádne by som však Citaro do Prešova bral, najmä v 12m verzii. Len mi je ľúto, že vraj nerobia klbáky...
Reakcia na: J #15721:
to este bud rad, ze si nezazil take, ze v celom autobuse okna otvorene, ale aj tak teplo ako v saune. (a ako inac ak mozem, tak si sadnem dozadu pod vetrak, nech ma ofukava 🙂 ) a nastupi clovek (zazil som uz babky, dedkov, mamicky s detmi a pod) dozadu a ked sa autobus zacne hybat, tak zacnu zatvarat vsetky okna ze im vadi prievan... Parkrat som uz takychto expertov poslal dopredu vozidla s vysvetlenim, ze vzadu prievan bude pokym nezatvoria okna v celom voze, vpredu nie 🙂 a pod 🙂
Zase som sa presvedčil že cestujúci sú blbci. Konečne sa oteplilo no a v busoch začína byť dusno a horúco. Ale tí naši sa radšej budú pariť a potiť, zasmradia celý bus namiesto toho aby sa postavili a otvorili okná, či vyklápačky. Už sa cítim ako zamestnanec DP na otváranie okien. No ja ten smrad dýchať nebudem. Najlepšie by bolo keby boli klimatizované 🙂
neopl@n: Ak sa budú robiť v Pertžalke trolejbusy, tak s najväčšou pravdepodobnosťou až po vybudovaní metra či rýchlodrážnej eliny. No a tie trolíky budú robiť privádzače k nosnému systému. Takže nebudú kopírovať trasy pôvodných petržalských liniek. Samozrejme nezrušia sa všetky linky do centra cez mosty, ale tie čo zostanú asi nebudú prerobené na trolejbusové. Jednoducho tam vznikne úplne nová organizácia s úplne novým chaosom 🙂 Ľuďom vždy trvá kým si zvyknú na nové označenia.

Vladimír: zdražovanie 10m lístka bolo zapríčinené zneužívaním cestujúcimi. Také, že cesta mu trvala 15m a si kúpil 10m lístok a neskôr ho cvikol alebo tvrdil, že nastúpil neskôr. Tak DPB zdvihol cenu. V podstate cestujúci okradli sami seba. Veď skús vypočítať nárast ceny 30m či 60m. Ja si nepamätám čo stáli predtým.
A čo sa nočákov týka, bolo by to veľmo ľahké, ak by stačilo, len rozhodnutie DPB. Tam treba aby si mesto začalo objednávať nočnú dopravu. Ak zobereme do úvahy ten fakt, že DPB za to peniaze nedostáva, tak môžme byť radi, že máme aspoň túto úbohú nočnu dopravu.

Tie nočáky by sa vôbec mali zmeniť na N1 až N18. bolo by to pochopitelnejšie aj pre cudzincov. Nacht, night, nuit(fr).

A ako sa ti vozí v Citare. Lepšie ako Cytibus? Bral by si ho do Prešova?

V Bratislavských novinách je článok o investičných akciách GIB (Generálny investor Bratislavy) a je tam, citujem: "Ďalšou pripravovanou akciou sú úpravy na uliciach Karloveská - Schneidera-Trnavského - Saratovská. Pripravovanými opatreniami (inštalácia cestnej svetelnej signalizácie, posuny zastávok a pod.) sa má docieliť uprednostnenie MHD. 🙂 🙂 🙂
http://www.sweb.cz/aktuality-mhd/010403b.htm - dlho sa nacitava, ale stoji za to 🙂 Su tam tri fotky
Naozaj to 5-rocne obmedzenie existuje, nevymyslam si. Ja ale tiez neviem pochopit, ze robili vtedy take psie kusy, ze linku zmenili zo dna na den aj ked to bolo v 5-rocnom obmedzeni.
Reakcia na: Andy #15715:
no tych 5 rokov bude asi riadna blbost, spomen si ked spod Noveho mosta sla jeden den 30ka na zel. st. pod. biskupice a druhy den dakam do lamaca (tusim povodna linka 26, sorry, ale od toho precislovania sa dodnes nevyznam vo vsetkych linkach...)
Reakcia na: Neopl@n #15714:
199-ka nemôže mať číslo 87, pretože číslo 87 prislúcha podľa teórie oblastného číslovania liniek autobusovej linke spájajúcej sever Petržalky a oblasť Dolných Honov, Podunajských Biskupíc, resp. Slovnaftu.

Re #15715 Andy: To je nejaký predpis, že do piatich rokov od zrušenia linky sa jej číslo neobsadzuje? To je teda ale blbosť!
Reakcia na: Neopl@n #15714:

1. Skoro vsetky linky z #15714 uz existovali a niektore este su tusim v 5 rocnom obmedzeni, najma 55, 98 a 99 (do 5 rokov od zrusenia linky nesmie byt vytvorena ina s tym cislom - Porusovalo sa to v rokoch 1997-2000, takze to by mozno taky problem nebol, dokonca aj 99 bola tusim po sebe kratsie ako 5 rokov s uplne inou trasu)...
2. - V #15713 ti chyba 199.
- trolejbusy maju aj 221 a 222 ako posilove
Reakcia na: Andy #15712:
dole som ti napisal aj tie rezervovane: (podla noveho cislovania) 23,24,25,26,36,40,42,44,45,46,47,48,60,62,64,66,69,72,73,87 ->>> tieto linky nikdy neboli, a myslim, ze namiesto 199 tam mohli dat nejaku 87ku (alebo 999 :-))) )
ALL prehlad liniek v ba: tram: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,11,12,14

a-bus: 20,21,22,27,28,29,30,31,32,33,34,35,37,38,39,41,43,49,50,51,52,53,54, 56,57,58,59,61,63,65,67,68,70,71,74,75,76,77,78,79,80,81, 82,83,84,85,86,88,89,90,91,92,93,94,95,96,97,131, 180,191,198

t-bus:
201,202,203,204,205,206,207,208,209,210,212

preskocene/nevyuzite/rezervovane,zrusene_cisla: 10,13,23,24,25,26,36,40,42,44,45,46,47,48,55,60,62,64,66, 69,72,73,87,98,99,211
Reakcia na: Neopl@n #15711:
Aka rezerva? Myslis 98 a 99? 98ka je este v 5-rocnom obmedzeni a 99ka este nedavno chodila... Sice hej, este je 87, ktora nikdy nebola a nevyuzili ju... A inac napr. linka 199 je celkom dobre ocislovana.. Asi kvoli 91/191, tak zachovali deviny a jednotky, aby to ludi poplietlo. By si neveril, kolko ludi sa namiesto do mesta odviezlo na hradzu.. 🙂
Reakcia na: Andy #15710:
lenze najviac vytazena je oblast 5, a tu je tiez este jedna rezerva...
ale mne sa zda , ze 1 maju linky s podobnou trasou! 191/91 ex98/198 atd...

INAC, ked sa bude elektrifikovat 5rzka (ked sa ovsem bude), prijal by som linky typu 281,293,280,atd ako nahradu za motorove 81,93,80, atd
Reakcia na: Neopl@n #15703:
Nejde o to, ze su posilove... Ta 1 sa dava kvoli tomu, ze uz v danej oblasti nie je volna dvjociferna linka.. A na 2 sa vzdy zacinali trolejbusy, jedina vynimka bola tie dva roky ci kolko, ked jazdili 257, 277 a 279
Reakcia na: RAF #15706:
Why do you in BA? Do yo work here? 🙂 Cause, us public transport isn´t very good... 😞
Reakcia na: Vladimír #15705:
Ano, stal 6 sk... Ja mam doma hrbu 3sk zlavnenych listkov.. 🙂

Re #15701 COLOR: No dobre, ale doma som sam a v skole sme pripojeni aj styridsiati... 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement