Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: si #15728:
Myslim si, ze by to malo byt obdobne ako do roku 1992, ked jazdili normalne linky do od 3.00am do 1.00am , a doplnkovu dobravu zabezpecovali nocaky... N200 je dobra, ta by sa hodila... myslim si, ze ked chodia normalne linky do 23.00 , tak by mali mat nocaky interval 30min a nie 4hodiny... tiez som za, uz spominane, predlzenie linky 63 na zlate piesky cez Zabi Majer, mohla by sa tak zrusit na 3,5% ´vyuzita 57ka
tiez by som zrusil v spickovom smere zastavku Patronka pre linku 21, pretoze vela ludi ide PAtronka-Predst.Nam, tam im idu 4 linky, ale oni si pockaju na 21ku, len aby nemuseli stat na Dubovej, Hrobonovej a Sokolskej, a konecnu by som dal Jelacicova (ako bola pocas vyluky na Nivach)...
Linku 56 by som potiahol na ZST vajnory a 54 by som potiahol na trnko cez zlate piesky (ako ex36 a ex114) a tiez by som spojil linku 20 a 35 🙂
Reakcia na: Neopl@n #15726:
Dobre, ja viem, že potom im už čísla nestačili (pôvodne mali byť v tomto systéme dokonca aj trolejbusy), ale napriek tomu sa zachováva aspoň prvá číslica. Tzn., že L37 síce nejde na Dolné Hony, ale ASPOŇ tá trojka symbolizuje Bystricu, L29 síce nejde do Petržalky, ale ASPOŇ tá dvojka symbolizuje Devín, atď. Lenže v Tvojom nápade zmeniť číslo L199 na 87 nesedí ANI JEDNA číslica.

Re #15727 Neopl@n: Nežartuj. A načo? Veď tu nejde len o prachy, ale aj o zmysel. Veď si predstav nočnú linku 77...

Re #15728 si: Ja s trasou a celým návrhom veľmi súhlasím, len by sa mi viac páčilo označiť linku N202 - je to skôr ľuďom jasné ako N200...

Re #15729 hroch: Tak tu žiaľ nemožno skonštatovať iné, ako odlisšný názor. Ja predsa vo svojej myšlienke ponechávam význam písmena N v označení linky ako vyjadrenie jej premávky v noci. Na druhej strane si však myslím, že ak budem stáť uprostred noci napr. pod Novým mostom, skôr pochopím číslo linky N29 (smer Devín) ako N2 (ako ekvivalent dnešnej 502). Bratislavčanom to pomôže a turisti predsa to svoje N-ko mať budú.

Ja viem, že zákon o zmluve o výkonoch vo verejnom záujme existuje. Ale tu predsa ide o prístup ľudí - v tom som mal na mysli zmeniť systém. V Prešove DP dostáva balík peňazí, a v žiadnom prípade nediskutuje s poslancami o tom, že linku X presmeruje tam a tam, a linku Y skráti len tam. Taktiež žiadneho poslanca nezaujímajú ubehnuté kilometre. Ak DP pri nezmenenom CP kilometre šetrí, je to plus pre podnik, a nie, že ho mesto "napadne", že nedodržuje zmluvu o objednaných kilometroch. Hovorím znova, že v BA sa to pohne s linkami k lepšiemu, keď o nich rozhodne úzka skupina ľudí v DPB a nie výbor nejakej MČ alebo magistrát.
ad J ("#15720") a trolejbusy v petrzalke - mna napadla taka mala uchylna myslienka, ale to brutalne teoretizujem.

len ako pilotny projekt... po postaveni piateho mosta natiahnut cez neho trakcne vedenie do ovsista a predlzit linku 210 na trasu hlavna stanica - racianske myto - karadzicova - as mn - kosicka - piaty most - ekonomicka univerzita - mamateyova - ovsiste.

taham ju do ovsista, lebo si neviem celkom dobre predstavit obratisko pri EU. vznikol by takmer dokonaly studentsky spoj, ktory ba prepajal ekonomicku s oboma stanicami a prakticky aj centrom mesta. vyzadovalo by si to snad iba vypravit 1-2 vozidla naviac a odlahcila by sa tym 84, 83 a myslim, ze aj 68.

je to uchylny napad? 🙂
Reakcia na: Vladimír #15723:
oznacovanie nocnych liniek N a cislo dennej linky by podla mna skor vytvorilo chaos v sieti nocnych liniek. N1-N18 by malo myslim vacsi zmysel a objavil sa tu spravny argument, ze by to bolo lepsie pochopitelne aj pre turistov a cudzincov.

a co sa tyka kecania magistratu do dpb, ono to nie je tak lahka zmena, to ich kecanie do systemu totiz vychadza zo zakona o cestnej doprave 168/1996. citujem: §14, ods. 4, Zmluva o výkone vo verejnom záujme obsahuje najmä prepravné výkony, predovšetkým požiadavky na kontinuitu, pravidelnosť, kapacitu a kvalitu, prepravné výkony za regulované ceny, sumu za dohodnuté prepravné výkony, ktorá tržby z dôvodu regulovaných cien vyrovnáva, vrátane rozdielu medzi ďalšími ekonomicky oprávnenými nákladmi vynaloženými na splnenie záväzku z tejto zmluvy a príjmami dosiahnutými dopravcom z plnenia tohto záväzku, podrobnosti o finančných vzťahoch medzi zmluvnými stranami, dodatky k zmluve a prípadné zmeny, platnosť zmluvy, ako aj sankcie za neplnenie...

aby sa teda zmenil system, musel by sa zmenit zakon. okrem toho, ak by sa dpb stal uplne komercne posobiacou organizaciou nezavislou od rozhodnuti mesta a MC, predpokladam, ze by sa okamzite znizili ceny a zrusili viacere linky...

osobne si myslim, ze netreba zmenit system, ale ludi, ktori ho implementuju. keby nemysleli iba na prachy, ale aj na dobro mesta a obcanov, pre ktorych pracuju, vyzeralo by to uplne inac. howgh
Reakcia na: Neopl@n #15727:
Urcite by nebolo vhodne nechat vsetky a-linky a vyrazne vhodne by bolo preferovat elektricku trakciu (odhliadnuc od vyhovarania sa na problemy s udrzbou meniarni, stava v troleji je a jej odber v sedle ma nestoji v podstate nic, kdezto naftu do autobusu liat treba...; a v zime napriklad aj v noci behaju "rozmrazovky" trolejov)
Okrem toho by bolo vhodne linkam premavajucim v noci ciastocne poupravovat trasy, pretoze "tok ludi" v noci je trocha inaksi ako cez den, ako priklad uvediem tu "moju" kombinaciu 201, 202 a N200 - 201ka sa cez den vyrazne vyuziva na trase dolne hony - trnavske (racianske) myto, dalej uz ide relativne prazdna. (vacsina ludi vystupuje v useku mileticova - trnavske myto), v opacnom smere idu ludia z centra na mileticovu (trh) alebo potom do ruzinova a dolne hony. Vecer sa vsak uz usek mileticova - trnavske myto stava dost nezaujimavy a pohyb osob z/do vozidla je tu maly, stacili by na to subezne linky 82 a 209, vacsina ludi ide zo stanice (a obcas aj od imky, ked skonci predstavenie - tuto zastavku som v mojom navrhu "obisiel") do ruzinova a dalej na dolne hony.
Linka 202 chodi cez den aj v noci relativne rovnomerne zatazena takmer na celej svojej trase.
Z tohoto hladiska je vyhodnejsie nechat ako nocnu linku 202, ma to vsak jeden dost podstatny HAK - prestupy na ine nocne spoje - z tohto dovodu som "potiahol" tuto linku na hlavnu stanicu (cim by bolo obsluzene napriklad aj Hodzovo nam, odkial v noci na 512ku v smere na dolne hony nastupuje najviac ludi.) Kvoli skombinovaniu obsluhovanych uzemi liniek 201 a 202 som tuto linku nazval "N200" a zmenu zo systemu 201 + 202 na prislusnej radiale som dal preto uz na cas 21:00 - 6:00 pretoze v tomto case su uz prepravne naroky podobne tym v noci a touto upravou sa daju usetrit vozidla aj vozokm bez vyrazneho zhorsenia obsluznosti uzemia.

Obdobne navrhy tu boli na nocne linky N2, N3 a N8 ktore by sli z hlavnej zel. stanice na obchodnu a potom cez nam SNP a Spitalsku by sa "vratili" na svoje denne trasy.
Zrušil by som všetky nočáky s tým, že a-linky by chodili non-stop, na to ale treba prachy, ktoré my nemáme
Reakcia na: Vladimír #15716:
tá teória bola začiatkom r1997, pri prečíslovaní, ale koncom prečíslovania r2000 im prestala stačiť 10kova sústava, a tak vznikli linky 37, ktorá mala podľa teórie ísť z Dúbravky do Biskupíc, 74, ktorá mala ísť z Biskupíc na Patrónku, 20, ktorá mala ísť z DNV pod nový most, 29, ktorá mala ísť z devína do petržalky, 89, ktorá mal ísť z petržky do petržky, 79, ktorá mala ísť z Biskupíc do petržky, 52, ktorá mala ísť z rače do dnv, atď.... takto vy to malo vyzerať, keby sme sa mali riadiť oblastným číslovaním (aj desiatok aj jednotiek)

znamená to, že linka XY by mala mať podobnú trasu, ako YX , to platí len v prípade 65 a 56 :))
Jo neberte to ako buzeraciu, ale co tak v hluchych dnoch (napr. piatok) na fore viest diskusiu o tom, ako by sa asi (realne) dal (vasimi/nasimi silami) zmenit pristup magistratu a DBP k doprave a k cestujucim.

Lebo casto krat su tu pjekne myslienky, len vzdy maju chybu, ze nikoho kompetentneho nezaujimaju, co sa mi zda potom viac, ako plytvanim energie... 😞
hmm, ludkovia - krasne rozpravanie o nocnych linkach. Mne sa len zda, ze tu nie je problem, ako a kade ich viest, ale skor, ako dosiahnut, aby MHD chodila aj v noci 😞.

A este som nepocul ani jeden padny argument zo strany DPB, ci magistratu, preco v noci mhd defacto nechodi. (To s tymi prachmi a zabavou - to nepovazujem za padne /toboz nie rozumne/ argumenty).
Reakcia na: J #15720:
Páči sa myšlienka nočné spoje označovať písmenom N (veď aj v PO máme tak), len by som to upravil, že nie N1 - N18, ale to číslo by vyjadrovalo, ktorej dennej linky je nočák ekvivalentom. Napríklad 506-ku by som označil N93, 514-ku N53, 501-ku ako N21 atď. Myslím, že by to bolo cestujúcim ešte pochopiteľnejšie.

Čo sa týka magistrátu, už som sa niekoľkokrát vyjadril. Treba zmeniť celý systém. Magistrát ani jednotlivé MČ NEMAJÚ ČO KECAŤ DPB do organizácie dopravy. Čím menej ľudí do organizácie "kecá", tým je tá organizácia lepšia. Nie je to blbosť, či nejaké moje ranné blúznenie, stačí sa pozrieť na jednotlivé DP na Slovensku. Krásne sa tu odráža počet zainteresovaných pracovníkov v logike dopravy. Skrátka, primátor, poslanci nie sú vedomostne vybavení na to, aby mohli ovplyvňvať dopravu. Ich dielom by malo byť schváliť príslušný finančný obnos a DP by si mal s ním spraviť, čo chce, za predpokladu, že tým neutrpí kvalita dopravy. Ale ja viem, to sa bude musieť nájsť niekto odvážny, kto ten systém v BA zmení...

Citaro? Áááááách... (blažený povzdych) 🙂 Nádherné vozidlo. Na rozdiel od Solarisu, ktorého dizajn je akési až "znásilnenie" (všetky tie krivky a neviem čo všetko), možno Citaro označiť ako moderné a jednoduché. A v jednoduchosti je krása.
Dovolím si tvrdiť, že v Prešove podstupuje Citaro najväčšiu skúšku zo všetkých DP na SLovensku. Kto pozná Prešov, vie prečo. Kto vie, že Citaro nasadili na linky do Ľubotíc, zabudne zavrieť ústa (z tohto fóra bol asi v Ľuboticiach len Majkl). V uzučkých, z oboch strán zastavaných uliciach s 90°-ými odbočkami mal 15m bus čo robiť. Niektorým vodičom sa to darilo lepšie, niektorí brali obrubník... Skúškou Citara si zároveň DPMP overil vhodnosť/nevhodnosť 15m autobusov v MHD v Prešove. Nuž, ak to mám zhodnotiť, po tom, čo som videl, vytočiť sa dá každá zákruta, ale asi by som sa predsa držal klbákov. Prešovská sieť na 15m busy nie je veľmi stavaná. Takto sa vyjadrili aj naši vodiči, ktorí Citarom jazdili. Každopádne by som však Citaro do Prešova bral, najmä v 12m verzii. Len mi je ľúto, že vraj nerobia klbáky...
Reakcia na: J #15721:
to este bud rad, ze si nezazil take, ze v celom autobuse okna otvorene, ale aj tak teplo ako v saune. (a ako inac ak mozem, tak si sadnem dozadu pod vetrak, nech ma ofukava 🙂 ) a nastupi clovek (zazil som uz babky, dedkov, mamicky s detmi a pod) dozadu a ked sa autobus zacne hybat, tak zacnu zatvarat vsetky okna ze im vadi prievan... Parkrat som uz takychto expertov poslal dopredu vozidla s vysvetlenim, ze vzadu prievan bude pokym nezatvoria okna v celom voze, vpredu nie 🙂 a pod 🙂
Zase som sa presvedčil že cestujúci sú blbci. Konečne sa oteplilo no a v busoch začína byť dusno a horúco. Ale tí naši sa radšej budú pariť a potiť, zasmradia celý bus namiesto toho aby sa postavili a otvorili okná, či vyklápačky. Už sa cítim ako zamestnanec DP na otváranie okien. No ja ten smrad dýchať nebudem. Najlepšie by bolo keby boli klimatizované 🙂
neopl@n: Ak sa budú robiť v Pertžalke trolejbusy, tak s najväčšou pravdepodobnosťou až po vybudovaní metra či rýchlodrážnej eliny. No a tie trolíky budú robiť privádzače k nosnému systému. Takže nebudú kopírovať trasy pôvodných petržalských liniek. Samozrejme nezrušia sa všetky linky do centra cez mosty, ale tie čo zostanú asi nebudú prerobené na trolejbusové. Jednoducho tam vznikne úplne nová organizácia s úplne novým chaosom 🙂 Ľuďom vždy trvá kým si zvyknú na nové označenia.

Vladimír: zdražovanie 10m lístka bolo zapríčinené zneužívaním cestujúcimi. Také, že cesta mu trvala 15m a si kúpil 10m lístok a neskôr ho cvikol alebo tvrdil, že nastúpil neskôr. Tak DPB zdvihol cenu. V podstate cestujúci okradli sami seba. Veď skús vypočítať nárast ceny 30m či 60m. Ja si nepamätám čo stáli predtým.
A čo sa nočákov týka, bolo by to veľmo ľahké, ak by stačilo, len rozhodnutie DPB. Tam treba aby si mesto začalo objednávať nočnú dopravu. Ak zobereme do úvahy ten fakt, že DPB za to peniaze nedostáva, tak môžme byť radi, že máme aspoň túto úbohú nočnu dopravu.

Tie nočáky by sa vôbec mali zmeniť na N1 až N18. bolo by to pochopitelnejšie aj pre cudzincov. Nacht, night, nuit(fr).

A ako sa ti vozí v Citare. Lepšie ako Cytibus? Bral by si ho do Prešova?

V Bratislavských novinách je článok o investičných akciách GIB (Generálny investor Bratislavy) a je tam, citujem: "Ďalšou pripravovanou akciou sú úpravy na uliciach Karloveská - Schneidera-Trnavského - Saratovská. Pripravovanými opatreniami (inštalácia cestnej svetelnej signalizácie, posuny zastávok a pod.) sa má docieliť uprednostnenie MHD. 🙂 🙂 🙂
http://www.sweb.cz/aktuality-mhd/010403b.htm - dlho sa nacitava, ale stoji za to 🙂 Su tam tri fotky
Naozaj to 5-rocne obmedzenie existuje, nevymyslam si. Ja ale tiez neviem pochopit, ze robili vtedy take psie kusy, ze linku zmenili zo dna na den aj ked to bolo v 5-rocnom obmedzeni.
Reakcia na: Andy #15715:
no tych 5 rokov bude asi riadna blbost, spomen si ked spod Noveho mosta sla jeden den 30ka na zel. st. pod. biskupice a druhy den dakam do lamaca (tusim povodna linka 26, sorry, ale od toho precislovania sa dodnes nevyznam vo vsetkych linkach...)
Reakcia na: Neopl@n #15714:
199-ka nemôže mať číslo 87, pretože číslo 87 prislúcha podľa teórie oblastného číslovania liniek autobusovej linke spájajúcej sever Petržalky a oblasť Dolných Honov, Podunajských Biskupíc, resp. Slovnaftu.

Re #15715 Andy: To je nejaký predpis, že do piatich rokov od zrušenia linky sa jej číslo neobsadzuje? To je teda ale blbosť!
Reakcia na: Neopl@n #15714:

1. Skoro vsetky linky z #15714 uz existovali a niektore este su tusim v 5 rocnom obmedzeni, najma 55, 98 a 99 (do 5 rokov od zrusenia linky nesmie byt vytvorena ina s tym cislom - Porusovalo sa to v rokoch 1997-2000, takze to by mozno taky problem nebol, dokonca aj 99 bola tusim po sebe kratsie ako 5 rokov s uplne inou trasu)...
2. - V #15713 ti chyba 199.
- trolejbusy maju aj 221 a 222 ako posilove
Reakcia na: Andy #15712:
dole som ti napisal aj tie rezervovane: (podla noveho cislovania) 23,24,25,26,36,40,42,44,45,46,47,48,60,62,64,66,69,72,73,87 ->>> tieto linky nikdy neboli, a myslim, ze namiesto 199 tam mohli dat nejaku 87ku (alebo 999 :-))) )
ALL prehlad liniek v ba: tram: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,11,12,14

a-bus: 20,21,22,27,28,29,30,31,32,33,34,35,37,38,39,41,43,49,50,51,52,53,54, 56,57,58,59,61,63,65,67,68,70,71,74,75,76,77,78,79,80,81, 82,83,84,85,86,88,89,90,91,92,93,94,95,96,97,131, 180,191,198

t-bus:
201,202,203,204,205,206,207,208,209,210,212

preskocene/nevyuzite/rezervovane,zrusene_cisla: 10,13,23,24,25,26,36,40,42,44,45,46,47,48,55,60,62,64,66, 69,72,73,87,98,99,211

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.