Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
http://bratislava.sme.sk/c/5521864/hlina-bratislava-moze-byt-new-yorkom-europy.html

Medzi prioritné oblasti jeho volebného programu patrí aj doprava, kde prezentuje napríklad nadzemné a podzemné parkoviská, spoluprácu pri výstavbe obchvatu Bratislavy či skúšobnú prevádzku MHD zadarmo, ale len v jednej mestskej časti. Myšlienku MHD zadarmo v celom meste totiž považuje za populistickú, podľa neho takýto projekt je nereálny.

Ako poznám Bratislavčanov veď to zvýši ešte väčší k tej MČ kde to bude ako v prípade zvýhodňovania KV. ? A nie je spomenuté ani v akej MČ to má byť. V Starom Meste? Na jednej strane možno dobrý nápad, ale napr. ten kto cestuje z KV cez SM do Ružinova a cviká si lístok tak o ten čas čo bude v SM sa predĺži či ako? Zvýhodnenie len jednej MČ mi príde dosť absurdné. Veď Bratislava je celok prečo by potom mala byť MHD zadarmo len v jednej malej časti? Jedine kde by to dávalo zmysel je Staré mesto, ale to by trebalo dopracovať napr. s tými lístkami či iné otázky. A taktiež by som radšej bol aby to platilo len v priamom centre mesta lebo vymedzovanie na mestské časti je blbosť. V prípade, že by to teda mala byť len jedná MČ nech to nie je radšej žiadna lebo to prinesie len odpor ľudí bývajúcich v inej MČ.
http://bratislava.sme.sk/c/5513004/predstanicne-namestie-zmeni-aj-dopravu.html

ak bude okolie stanice vyzerať tak, ako na tej poslednej vizualizácií, tak nemám nič proti. Nevyzerá to vôbec zle ? len škoda, že sa v tom pláne nepočíta aj s rezervou priestoru pre prípadné predĺženie električky od Hl.st cez Pražskú, Patrónku a Polianky do Dúbravky
Reakcia na: Bubak #153619:
mimochodom už aj Ikarus má nové vozidlo, zas začali vyrábať, resp. asi zatiaľ iba skúšobné kusy http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/ujra-van-ikarus-busz-kiprobaltuk-ikarus-v187-ikarus-raba-megallapodas

mne sa dosť ľúbi, síce niektoré časti môžu vyzerať lacno, ale celkovo je to oveľa viac popredu ako SOR! Dúfam, že sa bude testovať v BA a budú nástupcami radu Ik435, bolo by celkom zaujímavé keby rada Ikarusov v BA pokračovala nejaké to desaťročie. Neviem ako sa ten a-bus osvedčil v skúškach ale dúfam, že sa dostane aj na Slovensko v nemalom počte.
Vážený užívateľ, stránka bude nedostupná z dôvodu sťahovania serverov v termíne od 27.8.2010 okolo 18.00h až do večerných hodín nasledujúceho dňa 28.8.2010. Ďakujeme za pochopenie. Zoznam.sk ? ?
Reakcia na: 810zssk #153591:
Máš pocit, že sa vedenie DPB, a.s. baví aj s inými výrobcami kĺbových autobusov? Všade iba čítam: Idú sa kupovať nové autobusy Mercedes... A je z toho také velké...nič. Tento podnik takouto cestou zanikne a dlho to nebude trvať. Primátorovi Ďurkovskému rupnú nervy, vysere sa na podnik a budú v takých sračkách, že im nebude ostávať nič iné, ako vyhlásiť bankrot. Stačí?
Reakcia na: heuliez #153605:
Ja sa už nebudem vyjadrovať, pretože niektorí ľudia nevedia pochopiť, že DPB nemá prachy na to, aby pre radosť všetkých zakúpil autobusy Mercedes Benz O530 GL CapaCity. Malo ich byť 41ks, no je ich len 11 a pochybujem niekedy, že pri takej nehorázne vysokej cene bude viac.
otázka pre informovanejších - nechystá sa náhodou medzi Bulíkovou a Šustekovou konečne aspoň kúsok buspruhu? lebo nedávno pri kontajneroch už dali v pravom pruhu (kde parkovali igk) zákaz zastavenia a dnes tam skosili tie stromy, čo zasahovali do cesty...
Marek1978, no.ev.di. : Konečne rozumná reč : ? , úplne súhlasím 🙂
Reakcia na: 810zssk #153625:
ja spolupracujem s DVP - Dvaja vodici povedali (a zhodou okolnosti z rovnakeho autobusu) 🙂
Reakcia na: MatejBA #153623:
Jezisi, uz aj ty spolupracujes s agenturou JVP (Jeden vodic povedal)?

A myslis si ze to je specifikum MB? Skus si len tak robit zasahy do auta tak uvidis kam ta poslu ked budes mat neskor nejaku zavadu. Pekne si to budes musiet zaplatit.
Reakcia na: AAA #153622:


To znie logicky. Ale prečo sa skúšajú až tak neskoro, týždeň pred oficiálnym spojazdnením tunela? Veď nová koľaj a troleje sú najdôležitejším výsledkom rekonštrukcie (aspoň čo sa MHD týka)... O čom boli potom doterajšie 3 mesiace kolaudačného konania?
Reakcia na: heuliez #153605:
Hlavne, ze na suciastkach a servise das za Mercedese za jeho zivostnost asi tolko, ze by si pomaly mozno mal aj na dalsi SOR 🙂 (ked sa nieco kvalitne posere, co sa udajne u elektroniky MC stava relativne bezne) - vodic jedneho MB CC mi totiz povedal, ze skoro vsetky zasahy po dobu minimalne 5 rokov do autobusu (servis) sa musia robit iba v autorizovanom servise co urcite nebude zadarmo 🙂
Reakcia na: luky1 #153610:
BTW.: Koľaj a troleje sa v zmysle zákona skúšajú počas kolaudácie.
Reakcia na: Bubak #153619:
Pokiaľ viem DPB je tiež autorizovaný servis pre SOR, uvádza ho aj SOR na svojich stránkach. ?
Reakcia na: Bubak #153619:
Edit: Jasná vec, že som myslel B741 a a nie B941 ako mi zas ruky napísali v tom poslednom prípade.

Ešte to trošku doplním. Vlastne ešte stále trpíme na to, že sme žili ako sa hovorí v neslobode a v zlej trhovej ekonomike a hospodárstve a totálnom obrate v 90. rokov (či skôr zobudení sa z neho). A stále sa musia plátať (a platiť za tieto...) chyby z rokov minulých. A mnohokrát sa spravia aj zlé rozhodnutia (niekedy len z dlhodobého hľadiska).
Reakcia na: no.ev.di. #153611:
S tým Smerom určite 100% súhlasím, potom ma v rámci životnosti napadla taká glosa či zamyslenie nad vecami z minulosti o nákupoch autobusov v BA.

Na úvod k tým opravám u SORom, aspoň čo viem, tak v Nitre s tým nie je žiadny problém. To aj možno preto, že tu miestna VTS (Veolia Transport services s.r.o.) má autorizovaný servis SOR. Neviem, nemám toľko informácii a nie som toľko zainteresovaný aby som vedel súdiť, všetko pekne objektívne. Ale až také tragické to snáď nie je.

Nepochybne som realista, jednoducho si myslím, že žiadny prístroj či vec tu nemôže byť naveky a je treba ju časom celú vymeniť. Proste si svoje odžije a vymení sa za novú, v tom čase modernú vec/prístroj. V prípade autobusov je to teda 8 rokov, s rámci obsiahlosti generálnej opravy maximálne 15 rokov podľa zaradenia . Je to čisto hrubý údaj, týkajúci sa hlavne rámu vozidla. Ďalej je tam veľa premenných, spôsob akým sa k nemu správala obsluha, zaradenie atď. Preto nie je nič nezvyčajné, že niektoré vozidlo z nejakej série vydrží viac a menej. Ale o tom ani nemusím hovoriť, to je skoro samozrejmosť a určite to vieš. Všetko ostatné (čo sa týka životnosti, viac než 15 rokov) uznajme zachádza už do mierneho extrému. Napadol ma taký unikát práve v podobe Karos B741, ktoré by mohli vydržať aj viac. Ale pravda, len vtedy keď je na nich vykonaná v podstate kompletná generálna oprava a celkom dostupný systém na prestavbu motora,aj na CNG (motory od Tedomu, v podstate teda Liazu, lebo to nie je nič iné ako licencia, vyšli ako super kombinácia). Inak povedané, dokedy sa zhodneme že tu zostanú také B741 či Ikarusy 435? Nejak do roku 2015, niektoré vozidlá možno viac? Tak ma práve napadlo, že tu niektoré B741 zostanú dlhšie ako ktorýkoľvek Ikar, ale to idem už k svojej záverečnej myšlienke.

V rámci životnosti NB18 to vidím tak, že ak ten bus ak sa dožije 7-8 rokov, potom možno +2 s GO tak to bude úspech. Maximálne 12 rokov. Ale dostávame sa k ďalšej veci, kompletná obmena vozového parku v rokoch 2017-2020. Aká bude vtedy finančná situácia a postavenie DP, celkovo ekonomická situácia štátu a svetová ekonomika? Podarí sa vyradiť všetky 435 a 741?

( * Tak ma napadla taká zaujímavosť, ale z letectva a hlavne vojenského. Bombardér US letectva B-52 by mal mať životnosť 80 rokov, približne do roku 2040. Už teraz je to viac než 40 rokov, čo z výrobnej linky vyšiel posledný kus (chápme to tak že rám, teda drak stroja). I keď stačí si prečítať wikipédiu a koľko podstúpil modernizácii a úprav. Ale je stále použiteľný,a je ekonomický. Ale je to aj tak poriadny unikát. )

Na záver tá avizovaná glosa či zamyslenie na záver. Nepôsobí tak trošku Bratislava ako tester autobusov? V minulosti to skúšala s TamBusmi, potom nakúpila od Ikarusu veľký počet a tým zachránila firmu Ikarus pred krachom. A práve na to to zamyslenie. Veľa krát som sa tu na imhd dočítal, že vtedy nové autobusy Ikarus 435 boli pre nedostatok náhradných dielov dlhodobo odstavené, doteraz sa v podstate nevykonala žiadna poriadna GO a teda nepoznám žiadnu takú firmu ako Rošero či Zliner u Tbusov a Karos, kde by sa do Maďarska dali takto zGOčkovať. 🙂 Ono asi nejaké firmy existujú, možno o nich nevieme, možno to nie je vôbec rentabilné a preto sa to ani nespomína a nedávajú/nepýtajú sa na to peniaze ako na Tr14/15 či B941, a možno to ani nikto poriadne neponúka (naozaj pôjdem kuknúť poriadne web či niečo nájdem poriadne 🙂 ). Tak dve otázky, dokedy tu budú ešte 435, a nebola BA už v podobnej situácii keď nakúpila 435 v podstate vtedy už od neexistujúcej firmy (i keď určite aj výhodne, ako hovoríš pod syndrómom krátkozrakosti) veľký počet autobusov? A bolo to z časového hľadiska rentabilné?
Reakcia na: 810zssk #153614:
Ja viem, že majú viacero členov, ale to sú firmy, ktoré odpovedajú všetkým médiám a nie len "svojím"...
Reakcia na: no.ev.di. #153615:
?
Reakcia na: TeBeCe #153603:
Chyba mi tam nejake info o tom co s tym dalej chcu robit.. za to sa udeluje penazny trest, alebo co?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.