Reakcia na: heuliez #153605:
Aj ja sa obavam, ako bude vyzerat SOR po 6 rokoch v porovnani s MBCC. Myslim si, ze cena MBCC sa z dlhodobeho hladiska oplati viac ako ked sa budu servisovat lacne busy a castejsie a nakoniec sa zisti, ze tie lacne busy vyjdu v konecnom dosledku drahsie ako MBCC. I ked kratke sorky su jedny z najspolahlivejsich busov, co tu mame. Len aby sa o 5-6 rokov nevyradovali. Ale samozrejme, ze su tu aj ine znacky ako ty spominas, ako Solaris, MAN, lacnejsia verzia Mercedesu Citaro alebo Volvo. Urcite by som sa zameral na tieto znacky. Ja to vidim na svojom aute. Clovek si kupi drahsie auto, ale ked si spocita za nejakych 5 rokov kolko minul na bezne opravy, ak vobec nejake vacsie su, tak v porovnani s inym lacnejsim vozidlom to nakoniec vyjde lacnejsie, lebo tie sa neustale kazili. Ale to vsetko ukaze az cas. Uvidime o par rokov a potom mozme porovnavat SOR a MBCC a mozno aj ine znacky ak nejake nakupime.
TeBeCe
Zhrnutie
Kontrolou bolo zistených celkom 32 porušení, z toho 20 porušení všeobecne záväzných právnych predpisov, 12 porušení interných predpisov, dve porušenia stanov, jedno porušenie súťažných podkladov a jedno porušenie zmluvy. Zo všeobecne záväzných právnych predpisov bol porušený najmä zákon o verejnom obstarávaní, zákon o účtovníctve, obchodný zákonník, opatrenia MF SR, ktorými sa ustanovujú podrobnosti o postupoch účtovania a rámcová účtová osnova pre podnikateľov účtujúcich v sústave podvojného účtovníctva.
Závažným porušením bolo, že kontrolovaný subjekt pri obstarávaní tovarov, prác a služieb nepoužil postupy zadávania nadlimitných a podprahových zákaziek v prípadoch, ak viac ako 50 % finančných prostriedkov na dodanie tovaru, na uskutočnenie stavebných prác a na poskytnutie služieb poskytol verejný obstarávateľ (§ 7 zákona o verejnom obstarávaní).