Reakcia na: J #14922:
Bola by som za-myslim tie GO. A ak nie cele, aspon karoseriu. Vacsina klbatych TAMov je motoricky v dobrom stave, aj co sa tyka nastavenia prevodoviek. Dokopy je pojazdnych 12 TAMov z 1. DTPA, 11 z 2. DPA a 6 zo 4. DTPA (ratam aj tie, ktore su momentalne na poruche). Vyradene su k dnesnemu dnu 4 kusy. "Vybuchnute" alebo horiace motory mali doteraz-ak dobre ratam-3 este dodnes premavajuce busy.Ohladom sedaciek-som uz pisala, vraj boli robene na vyslovnu objednavku DP v drevenom prevedeni.
Papyr
- da sa to pouzit pre autobusy i trolejbusy
- upravit na tento system vozidla je velmi jednoduche a lacne
- v centre miest moze byt autobus vedeny v obrubnikoch, na okrajoch normalne
- da sa takto vyrobit napr. "autobusovo-trolejbusove metro", tj. kapacitny uzky tunel pre busy,
- pokial budu obrubniky a pomocne kolieska vodive, moze (a nemusi) byt u trolejbusu zredukovany pocet vodicov vrchneho vedenia na 1, zaroven, kedze je vozidlo vedene v presnej stope, moze odoberat prud pantografom (videl som fotku klboveho trolejbusu, ktory mal na zadnej casti zberace, na prednej pantograf, a pouzival to alebo ono podla toho, ci isiel "v stope" alebo manualne riadeny,
- kedze sa na takejto trati vlastne kolesa dotykaju zeme len v dvoch subeznych pasoch, ktore su presne vymedzene, mozu sa stavat napriklad rychlodrazne trate na vlastnom telese, ktore nie je drahe a moze byt i zatravnene,
- k takejto trati sa daju vybudovat "zvysene nastupistia",
- tato trat moze byt spolocna pre busy i elektricky.
Nevyhody:
- problematicka stavba krizeni a vyhybiek
- narocnost na presnost v celej stavbe i na pevnost a trvanlivost.