Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: J #14922:
Bola by som za-myslim tie GO. A ak nie cele, aspon karoseriu. Vacsina klbatych TAMov je motoricky v dobrom stave, aj co sa tyka nastavenia prevodoviek. Dokopy je pojazdnych 12 TAMov z 1. DTPA, 11 z 2. DPA a 6 zo 4. DTPA (ratam aj tie, ktore su momentalne na poruche). Vyradene su k dnesnemu dnu 4 kusy. "Vybuchnute" alebo horiace motory mali doteraz-ak dobre ratam-3 este dodnes premavajuce busy.
Ohladom sedaciek-som uz pisala, vraj boli robene na vyslovnu objednavku DP v drevenom prevedeni.
Reakcia na: Turbo #14920:
😃 vyzera to genialne, priam starozitne - ale podla coho sudis, ze je obojsmerny? ;-D
Reakcia na: dusoft #14906:
Vedenie trolejbusu v kolajach: Na prednu, pripadne aj na dalsie napravy trolejbusu sa pripevnia take tycky, ktore smeruju do stran a na konci maju male pomocne koliesko. Osi tychto koliesok zhruba lezia v rovine bocnych stien vozidla a su kolme na zem. Okolo trate trolejbusu sa postavia hladke obrubniky (zvodidla), ktore su od seba tak daleko, ako su od seba daleko osi pomocnych koliesok. Trolejbus tak "zapadne do kolaje" a sofer nemusi mat ruky na volante - trolejbus je vedeny v trati vymedzenej obrubnikmi. Ma to niekolko vyhod:

- da sa to pouzit pre autobusy i trolejbusy
- upravit na tento system vozidla je velmi jednoduche a lacne
- v centre miest moze byt autobus vedeny v obrubnikoch, na okrajoch normalne
- da sa takto vyrobit napr. "autobusovo-trolejbusove metro", tj. kapacitny uzky tunel pre busy,
- pokial budu obrubniky a pomocne kolieska vodive, moze (a nemusi) byt u trolejbusu zredukovany pocet vodicov vrchneho vedenia na 1, zaroven, kedze je vozidlo vedene v presnej stope, moze odoberat prud pantografom (videl som fotku klboveho trolejbusu, ktory mal na zadnej casti zberace, na prednej pantograf, a pouzival to alebo ono podla toho, ci isiel "v stope" alebo manualne riadeny,
- kedze sa na takejto trati vlastne kolesa dotykaju zeme len v dvoch subeznych pasoch, ktore su presne vymedzene, mozu sa stavat napriklad rychlodrazne trate na vlastnom telese, ktore nie je drahe a moze byt i zatravnene,
- k takejto trati sa daju vybudovat "zvysene nastupistia",
- tato trat moze byt spolocna pre busy i elektricky.

Nevyhody:
- problematicka stavba krizeni a vyhybiek
- narocnost na presnost v celej stavbe i na pevnost a trvanlivost.
Reakcia na: J #14922:
Velke ..... vynikajuce su tieto sedacky co su aspon ich nikto nereze a ked ich zlomi tak to robi ovela mensiu skodu ako calunene a pod.
Reakcia na: J #14922:
jA BY SOM NA NICH PRIJAL AJ TRANSPARENTY A NA BOKOCH EVIDENČNE CISLA
Nerozmýšla sa o GO aj kĺbatých TAM-ov. A ak áno budú sa im čalúniť sedačky. Cestujúci by boli povďačný.
A to má aký rozchod 30cm?! 🙂
Hej ludia, uz ste videli obojsmerny trolejbus? Alebo aj toto je pekne... 🙂
Reakcia na: Turbo #14909:
Nabudúce budem voliť poslancov čisto stranícky- SDKÚ.
Reakcia na: Turbo #14917:

Dakujem za vysvetlenie! 🙂
Reakcia na: novacik #14916:

Krabust: KRAsnansky BUzerant S Tyristorom
Trabust: TRAtovacky BUzerant S Toleranciou
Reakcia na: Turbo #14912:

To lomenie kolaje som zaregistroval aj ja. Len prosim Ta, ka je to mozne, vysvetlis mi pojmy Krabust a Trabusti? Nie som v tejto hantyrke zbehly.
Dik.
Reakcia na: novacik #14911:

Kua, ja mam tie strany dajako popletene (asi som vstal pravou nohou, alebo lavou, kazdopadne som sa dobre nevyspal 🙂 ). Lava kolajnica nedrzi a prava voz neudrzi na kolajach. Nechcem robit strasiaka, ale co som na to pozeral, tak ts ts ts....
Reakcia na: novacik #14911:

Kua, pravej, dva krat napisem opacne. Asi preto, lebo ten zlab je vlavo, ale na PRAVEJ kolajnici. 🙂
Reakcia na: novacik #14911:

Bocne opotrebovanie zlabu lavej kolajnice samozrejme, pomylil som sa. 🙂
Reakcia na: novacik #14911:

Ja o jednom useku viem. Zastavka Pionierska, smer mesto. Ihned pri oznacniku je prasknuta kolajnica. To nie je samozrejme nic zvlastne, ale ona nedrzi na jednom prazi (prave v mieste lomu)!!! Odletela tam ta skrutka aj s maticou a na predchadzajucom prazci je tiez na odpadnutie. A pozri si bocne opotrevobanie zlabu lavej kolajnice (prevotocivy obluk). Akoze kolko mm to ma? 2? 3? Vsak raz tam pojde nejaky Krabust rano na vyjazd, vyfrasuje voz co ma ojazdene okolky, vleti tam 40 km/h a pojde rovno. Prava kolajnica sa posunie (tym ze nedrzi na prazcoch) a lava to neudrzi. Kua, ten obluk treba komplet cely vymenit. Ale nech nikoho ani nenapadne menit obluk v smere od mesta. Ten je dobry. Trabusti ho mozu akurat tak pokazit.
KLF:
Ohladom tych ruzovych znaciek - trosku sa pohybujem v danej problematike. Tie znacky oznacuju miesta, v ktorych sa vykona navaranie opotrebenych kolajnic. Useky, ktore su v totalne zlom stave, tie sa navarat nebudu, ale budu kompletne rekonstruovane, pripadne budu menene kolajnice.
Ak vies o usekoch, ktore su podla Teba "hororove", skus ich zverejnit....tymto pomozes viacerym.
Dalsie uznesenie, ktore nebolo prijate

Ale toto bolo

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.