No neviem, zeby aj DPMP chcel rovnako hnusne drevene sedadla? Totiz aj starsie presovske TAMbusy maju tie drevene sedadla. Az ev.c.328 dostal textilne, a tie su zas najvydarenejsie z textilnych sedadiel, ktore som kedy videl.
Na Karosach 900, trolejbusoch TrM, elektrickach T3 a T6 - tam nikde sa nemozem poriadne opriet a sediet pohodlne. To sa da len v starych 14Tr, v I-280 a v tom jedinom TAM buse s textilnymi sedackami.
Ja si myslim, ze nasi cestujuci by zdevastovali sedadla aj keby boli trebars cele ocelove
Ale inak okrem starych 14Tr su aj tie v Ik280, alebo 283 vcelku pohodlne - len v 280ke je dost malo miesta na nohy. Na TAMBUSackych sa mne osobne tiez nesedi zle (zdrave na chrbticu ). Jedina nevyhoda, ze sa smykaju.
e #14816 > Pretoze do kratkych TAM-ov boli namontovane nove transparenty BUSE - povodne tam neboli ziadne, kym v klbovych boli transparenty uz od zaciatku, ale len tie povodne (neviem kto ich vyrobil). Boli vsak s nimi problemy , a preto sa neskor do TAM-ov prestali montovat, a z niektorych, ktore ich uz mali, boli odstranene.
Ja viem, ze drevene sedadla do TAM-ov boli namontovane na vylucnu objednavku DP-po skusenosti s milymi cestujucimi, ktori si dokazovali majstrovstvo, frustraciu ci identitu osobnosti na nepomerne drahsich kozenych ci calunenych sedadlach inych druhov vozov...
Sedadla, ake boli pouzivane v starych 14Tr a 9Tr, boli najlepsie sedadla v MHD vyrabane za realneho socializmu. Sedis v nich pevne, neklze sa to, nevypadavas a uhly medzi sedacou plochou, operadlom a podlahou su take, ze ta ani chrbat neboli. Este je aj relativne makke.
Aj mnohi dnesni vyrobcovia sedadiel by si mohli vziat priklad. Napriklad ten, kto naprojektoval sedadlo do prazskej T6A5.
Ja hlavne rad sedim na tych co su v starsich seriach 14Tr. Tie s ohnutym peradlom. Sedi sa v nich lepsie. Iba ta posledna rada piatich sedadiel nie je komfortna. Tam sa skor hodia tie s rovnym operadlom. Ale neviem preco nemohli ten zadny previs spravit o 10 cm dlhsi, sedi sa tam dost nafigu. Ale je to stale lepsie ako v TAM BUSoch.
Asi je to otázka vkusu, ale mne sa na tých starých 14Trkových sedadlách sedí lepšie, ako napr. na tých, ktoré su v šerbloch (Ik4xx). Pochopiteľne, keby tam boli také, ako v 15TrM, nebolo by to od veci, ale v princípe tie staré sedačky celkom uznávam.
Co som sa s tym viezol, tak tie sedacky boli ciste. Ano, su to tie stare, s ohnutym operadlom, ale neboli roztrhane ani sponave. U ostatnych vozoch to ale vyzera vseliako.
Absolútne zásadným spôsobom mi tam chýbajú nejaké inteligentnejšie sedačky. S tým je samozrejme ale spojené to, že by tie sedačky museli vo vozovniach čistiť!
I.
Prečo myslíš, že by kurz zlotého mal ovplyvniť cenu Trollina? Trollino sa vyrába v Ostrave a kasňa, ktorá sa dováža z Poľska, určite nemá stanovenú cenu v PZL.
I.
Vcera som sa bol povozit 6241. Voz je cistucky, pekny, vonavy. Ma protismykovu podlahu a transparenty. Vnutorny ma tzv. teplomer, kde ukazuje nasledujuce zastaky, priebezne preklada dolezite informacie do nemciny aj anglictiny. Napr. Zastavka na znamenie, Bedarfhaltestelle, Request stop. Dokonca aj hlasi zastavky, iba by to chcelo trochu hlasnejsie, totiz nie je to dostatocne pocut. RABA ale huci dost, tak isto aj spievanie tyristorov bolo akosi moc hlucne (neviem ci sa mi to zdalo, ale mal som taky pocit). Inac je to velmi pekna rekonstrukcia, vsetky transparenty boli dobre citatelne a myslim si ze ked sa takymto sposobom zgeneralkuje aj tych daslich 25 kusov (ci kolko to maju v plane), tak ziskame pekne vozy, do ktorcyh uz mozeme nalakat potencialnych cestujucich. Este by to chcelo mat dobre vrchne vedenie...
Pruh Štúrovej smerom do mesta by sa dal využiť aj ako cyklistický pás (kde je norma tuším 1,5m na jeden smer) a po výstavbe lávky nad Einsteinovou a rekonštrukcii Starého mosta by vznikla ucelená cyklistická trasa do Petržalka - centrum (s možnosťou ďalšieho rozšírenia).
Vsak prave o to ide! Kazdy normalny clovek by tie guokoly z centra vyrazil, ty snad nie? Spitalsku ulicu spravit slepu, koncit bude na Kamennnom nam., Z Dunajskej spravit odbocenie iba smerom k Staremu mostu a na Jesenskeho, Medenu a pod. A Sturovu ulicu riesit ako jednoprudovu jednosmerku smerom na nabrezie. A je to.
"Uzavrieť Štúrovú by podľa mňa išlo len po dostavaní mostu a dialnic na území mesta. V roku 2004 alebo 2005 by to už šlo. Naozaj nedá sa rozhodnúť, nepôjdete tadeto, ale nedáš mu náhradu. Zápchy na Miczkiewiczovej nie sú kvôli Am. nám. ale zlej priepustnosti spodku Kollárka a križovatky s Ul 29. augusta. Ak by autá z centra mohli ísť na Košickú a po Viedenskej (dialnica-100km/hod.) do Petržalky, K.V a Dúbravky tak potom môžeš niektoré ulice spraviť neprejazdné"
Diaľnica nebude viesť stredom Viedenskej, ale EinsteinovejDiaľnica sa nebude dať využiť na vnútromestskú dopravu, pretože na úsek Viedenská cesta - Prístavný most sa bude dať vojsť len z Prístavného mosta alebo z D2, inak bude diaľnica úplne oddelená od Einsteinovej (ktorá bude bežnou mestskou komunikáciou s Vmax = 60km/h
Inak Štúrova (ulica) sa píše s krátkym a na konci (pretože je to pomenovanie podľa osoby)
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.